• یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403010501674
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نوروزگاه اصفهان در ماه ضیافت/

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۱۴ غرفه در اردستان

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۱۴ غرفه در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: نمایشگاه صنایع دستی و محصولات غذایی و سوغات محلی شهرستان اردستان در ۱۴ غرفه شامل خراطی، گلیم بافی، سنگ تراشی، سبدبافی و... با حضور هنرمندان بومی شهرستان برپا شده است.

نرگس بهشاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و محصولات غذایی و سوغات محلی شهرستان اردستان از روز شنبه ۴ فروردین ماه تا ۱۱ فروردین از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ در محل نوروزگاه اردستان واقع در پارک شهدای گمنام برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه در ۱۴ غرفه شامل خراطی، گلیم بافی، سنگ تراشی، سبدبافی، سوغات محلی و... با حضور هنرمندان بومی شهرستان برپا شده است. همچنین در حاشیه این نمایشگاه، اولین جشنواره غذای خیابانی شهرستان توسط هنرجویان هنرستان دکتر فاطمی برپا شده است که مورد استقبال همشهریان و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان با بیان اینکه حدود ۳۵۰ هنرمند در شهرستان اردستان دارای کارت هستند و برای آنها پروانه‌های فعالیت صادر شده است، گفت: به غیر از این ۳۵۰ نفر هنرمند که به صورت رسمی در حال فعالیت هستند تعداد قابل توجهی هنرمند دیگر بدون کارت شناسایی فعالیت می‌کنند.

بهشاد در خصوص خدمات ارائه شده به هنرمندان صنایع دستی گفت: یکی از مشکلاتی که هنرمندان دارند موضوع بیمه است که علیرغم تلاش‌های انجام شده هنوز نتوانستیم مشکل بیمه آنها را برطرف کنیم. با قولی که از وزارتخانه دادند، قرار است امسال مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی برطرف شود.

وی مشکل اصلی حوزه صنایع دستی را فروش محصولات هنرمندان عنوان کرد و افزود: سال گذشته کارشناسان وزارتخانه بازدیدهایی را برای شناسایی نقاط مستعد صدور مجوز بازارچه‌های دائمی در شهر اردستان و زواره انجام دادند که امیدواریم ابلاغ اعتبار از طرف وزارت میراث فرهنگی برای راه اندازی بازارچه دائمی در شهرستان صادر شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان تصریح کرد: تاکنون با حمایت هایی که از برخی سمن‌های حوزه میراث فرهنگی شده است تعدادی از صنایع دستی شهرستان مانند قالی مهاباد، آهنگری زواره و تولیدات دائمی و مهارت پشم چینی و پرورش بز مهابادی ثبت ملی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha