• دوشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403010602261
  • خبرنگار : 50130

نماینده ولی فقیه در استان:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان در دستور کار قرار گیرد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان گفت: احصا و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام براساس اولویت‌بندی در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز (ششم فروردین ماه) در دیدار با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اظهار کرد: دولت در راستای رفع مشکلات به شدت تلاش می‌کند و شاکله مدیریتی دولت هم بسیار همراه است.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید دنبال ابتکارها و برنامه‌های جدید باشیم، ادامه داد: با توجه به مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی که در استان داریم، باید وقت بیشتری را به تلاش و کار اختصاص دهیم. برای عبور از مشکلات و رفع عقب‌ماندگی‌ها باید هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد، وقت بگذارد.

پورذهبی گفت: بیش از ۱۵۰ سفر به شهرستان‌ها، بخش‌ها و نقاط مختلف استان داشته‌ایم و موضوع‌ها را احصا کرده‌ایم. برای امسال نیز ٢٠ سفر به بخش‌های مختلف را برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم تا به‌صورت میدانی مسائل را ببینیم و مشکلات را احصا کنیم.

او تاکید کرد: در اجرای پروژه‌ها باید اولویت‌بندی صورت بگیرد، برخی پروژه‌ها نیاز به اعتبارات کمتری دارند و می‌توان آنها را خیلی سریع جمع کرد. بنابراین احصا و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام براساس اولویت‌بندی باید در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد. همه باید کاری کنیم که اتفاقات خوبی را که اسباب توفیق مردم باشد، در این سال آخر عمر دولت رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه خوشحالی و نشاطی که بین مردم وجود دارد، ما را خوشحال می‌کند، اظهار کرد: نگاه ما به مردم در مرحله اول نگاه انسانی و در مرتبه بعد شهروندی است، از این رو باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات و رفاه بیشتر آنها به‌کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سال گذشته، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با مدیریت صحیح مصارف و هزینه‌کرد بودجه توانست بسیاری از اهداف دولت سیزدهم در استان را محقق کند که امیدواریم این روند در سال جدید همچون سال گذشته با جدیت پیگیری شود.

کردستان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز گفت: نرخ بیکاری استان با کاهش ٦ درصدی به ١٤/٥ درصد رسید و بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور به‌شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات حوزه عمرانی استان کردستان به ٦٢ درصد رسیده که تنها ١٠ درصد آن اسناد خزانه است. ٩٠ درصد بقیه تخصیص‌های عمرانی معادل ۱٦٧٨ میلیارد تومان نقدی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بیان کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای بنا به دلایل مختلف از جمله اعمال فوق‌العاده ویژه و ... در کشور و استان مشکلاتی داشتیم که با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور مرتفع شد.

محمدی ادامه داد: در کنار تخصیص پروژه‌های ملی و مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان کردستان، امسال در مجموع حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان به حوزه عمرانی تخصیص یافت. اعتبارات هزینه‌ای سال گذشته استان هم ٩٩٣ میلیارد تومان بود که ٧٦٩ میلیارد تومان آن مربوط به حقوق بود.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان در طول سال مدیریت شد و اجازه ندادیم دستگاه‌ها کسری بودجه داشته باشند و تا پایان اسفند ضمن تامین کامل حقوق، مشکل کسری هم حل شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: اصل اول سازمان رعایت عدالت است و در توزیع بودجه هم بر همین مبنا و اساس حرکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» و آغاز برنامه هفتم توسعه در کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق منویات معظم له در انتخاب شعار سال و اهداف مهم برنامه هفتم توسعه (تورم تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد) صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به بعد نظارتی سازمان به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری این سازمان در سال جدید، افزود: برنامه داریم امسال حداقل یک بازدید میدانی از تمام پروژه‌های نیمه‌تمام در استان داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha