• یکشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403011205272
  • خبرنگار : 50163

کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم لازمه مبارزه با بحران آب

کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم لازمه مبارزه با بحران آب

ایسنا/زنجان منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با بحران کم آبی به ویژه در دشت ابهر کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم باید گسترش یابد.

منصور علیمردانی امروز (یکشنبه ۱۲ فروردین ماه) در بازدید از کشت و صنعت بنیاد مستضعفان خرم‌دره به ظرفیت‌های این مجموعه در منطقه اشاره و عنوان کرد: زمین ۳۰ هزار هکتاری کشاورزی این مجتمع یک ظرفیت بسیار عظیم محسوب می‌شود که باید از این پتانسیل در راستای  توسعه منطقه استفاده شود.

وی با اشاره به تولید روزانه ۱۴۰ تن شیر به عنوان یکی از پتانسیل‌های خوب مجموعه کشت و صنعت بنیاد مستضعفان، ادامه داد: فعالیت کشت و صنعت این مجتمع در کنار سایر گاوداری‌ها در حوزه تولید شیر یک ظرفیت خوب برای ورود به بحث صنایع تبدیلی است.

علیمردانی با اشاره به کشت گردو از رقم چندلر در این مجموعه ادامه داد: با توجه به این که این رقم گردو دیر برگ و دارای مصرف آبی کمتری است در صورتی که کشت آن در باغات شهرستان گسترش یابد علاوه بر حفظ درختان از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با توضیح اینکه وضعیت آب‌های زیرزمینی منطقه به ویژه دشت ابهر خوب نیست، بر لزوم پرهیز از کشت محصولات با نیاز آبی بالا تاکید و تصریح کرد: کاشت محصولات با نیاز آبی کم الگویی است که باید مورد توجه سایر فعالان کشاورزی منطقه نیز قرار بگیرد.

وی با تاکید بر انتظار مردم برای بهره‌مندی شهرستان از سود فعالیت‌های این مجموعه در رفع نیازها و کاستی‌های منطقه، متذکر شد: خوشبختانه شاهد تحقق این موضوع در شهرستان و ایفای مسئولیت اجتماعی مجموعه کشت و صنعت بنیاد مستضعفان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان در تمامی عرصه‌ها همواره کنار مردم بوده است، از هزینه‌کرد حدود هشت میلیاردی مجتمع کشت و صنعت بنیاد مستضعفان خرم‌دره در حوزه‌های مختلف در شهرستان، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خبر داد.

وی در ادامه به موضوع بیمارستان جدید خرم‌دره و فاقد بودجه بودن آن و وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان خرم‌دره به ویژه فرسودگی و کمبود فضای تنها بیمارستان این شهرستان اشاره و اظهار کرد: بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی شهرستان دارای مجوز است ولی علی‌رغم برخی صحبت‌ها و ادعاها، بودجه‌ای ندارد و این موضوع حتی در احکام و جداول بودجه نیز نیامده است.

وی با اشاره به این مطلب که بیمارستان بوعلی‌سینا  در حد یک بیمارستان نیست، اظهار کرد: راه‌اندازی بیمارستان جدید نور ولایت علاوه بر رفع نیاز مردم شهرستان خرم‌دره می‌تواند پاسخگوی نیاز بخشی از حوادث جاده‌ای یا مسافرانی که در حال تردد از مسیرهای ارتباطی منطقه هستند نیز باشد.

علیمردانی با تشریح این مطلب که تنها مرکز تروما، از تاکستان تا زنجان بیمارستان الغدیر ابهر است که ۴۰ دقیقه تا اتوبان فاصله دارد و همین موضوع سبب می‌شود زمان طلایی رسیدگی به مصدومان از دست برود، گفت: این امر در حالی است که بیمارستان جدید نور ولایت اگر به سرانجام برسد بیش از چند دقیقه با اتوبان فاصله نخواهد داشت؛ بنابراین راه‌اندازی این بیمارستان هم به سود مردم  منطقه و هم  به سود بیش از شش میلیون ترددکننده در این مسیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha