• دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403011305647
  • خبرنگار : 50039

انتشار فراخوان دومین جشنواره دوسالانه آثار ادبیِ معنوی و اقتباسی

انتشار فراخوان دومین جشنواره دوسالانه آثار ادبیِ معنوی و اقتباسی

ایسنا/گلستان مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از صدور فراخوان دومین جشنواره دوسالانه آثار ادبی‌معنوی و ادبی‌اقتباسی کودک و نوجوان خبر داد.

محمود غریب‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات این فراخوان اظهار کرد: کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی برای دومین بار فراخوان جشنواره دوسالانه آثار ادبی‌معنوی و آثار ادبی‌اقتباسی را صادر کرده است. ‌

وی با بیان اینکه آثار اقتباسی مدنظر این جشنواره باید از متون ادبیات کلاسیک یا معاصر فارسی و آثار ادبی باید با محتوای دینی‌معنوی در قالب کتاب چاپ شده باشد، ادامه داد: از دیگر شرایط‌های اعلام شده در فراخوان این است که باید چاپ اول آثار در سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ و مجوز چاپ آنها معتبر و منع قانونی نداشته باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه قطعاً مخاطب اصلی آثار، خردسالان، کودکان یا نوجوانان هستند، افزود: مهلت ارسال آثار علاقمندان برای این جشنواره تا ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ است و چاپ آثار ارسالی باید در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شده باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره این جشنواره با دریافت ۴۲۰ اثر به کار خود پایان داد، خاطرنشان کرد: از این تعداد آثار ۲۷۰ اثر ادبی‌معنوی و ۱۵۰ اثر اقتباسی کودک و نوجوان بود که از این تعداد نیز، ۴۱ اثر ادبی‌معنوی با مخاطب کودک و نوجوان و ۳۴ اثر اقتباس از ادبیات فارسی برای کودکان و نوجوانان به مرحله دوم داوری‌ها راه یافته بود.

غریب‌آبادی با بیان اینکه تعدادی از هنرمندان استان گلستان در این حوزه‌ها فعالیت دارند، اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند با مطالعه فراخوان علاوه بر آگاهی از جوایز درنظر گرفته شده برای برگزیدگان، از جزئیات بیشتر برگزاری این جشنواره و راه‌های ارسال آثار مطلع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha