• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403011909377
  • خبرنگار : 50635

استاندار هرمزگان:

توسعه فضاهای آموزشی کودکان اُتیسیمی در دستور کار است

توسعه فضاهای آموزشی کودکان اُتیسیمی در دستور کار است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: توسعه فضاهای آموزشی کودکان اُتیسیمی در دستور کار است.

مهدی دوستی امروز (نوزدهم فروردین ماه)، به مناسبت روز جهانی اُتیسم با حضور در مدرسه اُتیسم مهرجو بندرعباس ضمن بازدید از این مجتمع آموزشی مستقیم در جریان روند فعالیت و کمبودهای این مرکز قرار گرفت و با مربیان، معلمان و والدین کودکان اُتیسم به صحبت و تبادل نظر پرداخت.

وی در جمع خانواده‌های دارای کودک اُتیسم، تصریح کرد: آشنا کردن جامعه با این نوع از اختلال طیفیِ عصبی- رشدی اهمیت بسیاری دارد، باید تلاش کنیم تا ظرافت‌های رفتاری با افراد اُتیسم را به جامعه بشناسانیم و به همه بفهمانیم که این افراد چه گنجینه‌های عظیمی هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با قدردانی از زحمات معلمان و مربیان کودکان اُتیسم، با بیان اینکه ضرورت و سختی کار با این کودکان را درک می‌کند، اظهار کرد: نیازمندی‌های مجتمع آموزشی مهرجو در سریع‌ترین زمان رفع خواهد شد و با نظر انجمن اُتیسم و آموزش و پرورش استثنایی محیط مدرسه مناسب‌سازی و تجهیز خواهد شد.

دوستی از تامین اعتبار ساخت اتاق انتظار والدین نیز خبر داد و ابراز کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستورکار قرار خواهیم داد توسعه فضای آموزشی برای کودکان اُتیسم است و به این منظور با طراحی‌ ویژه و منطبق بر نیازها کار احداث مرکز خاص کودکان اُتیسم در بندرعباس آغاز خواهد شد.

وی احداث پارک ویژه اُتیسمی‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو اعلام کرد و گفت: اما به‌عنوان برنامه‌ی کوتاه مدت می توانیم یکی از پارک‌های موجود بندرعباس را مناسب‌سازی کنیم.

دوستی شناسایی و غربالگری دقیق در استان هرمزگان را ضروری دانست و تاکید داشت: لازم است آمار دقیق کودکان و افراد اُتیسم احصا شود ضمن اینکه اهتمام به این امر از بدو تولد می‌تواند منجر به آغاز آموزش‌ها از سنین پایین کودکی شود.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به دغدغه انجمن اُتیسم مبنی بر مشکلات اتباع در دریافت خدمات و مشکلات این دارو تاکیدکرد: زمینه‌ی تحصیل کودکان اُتیسمی اتباع نیز باید فراهم شود و جهت تأمین داروی کودکان اُتیسم نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت شناسایی به هنگام و دقیق کودکان دارای اختلال اُتیسم در بدو تولد بیان کرد: میانگین تعداد کودکان اُتیسم استان هرمزگان از میانگین کشوری بسیار کمتر است و این نشان از عدم شناسایی این قشر از جامعه است که باید خانواده ها و مسئولان آموزشی همکاری کنند تا این افراد به موقع شناسایی شوند و تحت آموزش و مداخله های لازم قرار گیرند.

ساخت سایبان حیاط مدرسه مرکز آموزشی اُتیسم مهرجو، تجهیز مدرسه به وسایل بازی ایمن، تجهیز ساختمان مدرسه به آسانسور و تشکیل تعاونی مسکن برای معلمان و مربیان دانش آموزان دارای اختلال ویژه و پیگیری تامین داروهای این کودکان از جمله مواردی بود که در نشست استاندار با دانش آموزان اُتیسم و والدینشان به آنها پرداخته شد.

گفتنی است؛ استاندار هرمزگان همچنین به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولان این نهاد از نمایشگاه آثار تولیدی ماه (مدارس استثنایی هرمزگان) بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha