• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012010409
  • خبرنگار : 50664

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

جهش تولید در بخش کشاورزی نیازمند کمک دولت و مشارکت مردم است

جهش تولید در بخش کشاورزی نیازمند کمک دولت و مشارکت مردم است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جهش تولید در بخش کشاورزی با کمک دولت و مشارکت مردم به‌طور همزمان امکان‌پذیر است.

غلامرضا قنبری در گفت‌وگو با ایسنا انتخاب شعارهای سال با محوریت اقتصادی را  بیانگر اهمیت مسئله اقتصاد و رونق‌بخشی به آن در کشور دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که خود تهاجمی فعال در برابر جنگ اقتصادی دشمن است، شعار جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» یک شعار مردم‌پایه است، افزود: هرکجا که از ظرفیت حضور و مشارکت مردم در رویدادهای مهم استفاده شده است، موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال می‌بایست از توانمندی تک‌تک آحاد جامعه و بخش کشاورزی استفاده کنیم و عامه مردم کنشگران این عرصه هستند.

قنبری تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری نسبت به حضور مردم در تحقق شعار جهش تولید تأکید دارند به این معنا است که نمی‌توان تنها از بخش دولتی برای رونق‌بخش کشاورزی و جهش تولید توقع داشت؛ این بخش نمی‌تواند به تنهایی آستین را بالا زند و در امر تولید در عالی‌ترین درجه اقدام کند، بلکه تنها باید شرایط را برای ورود بخش مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.

وی عنوان کرد: شعار «همه باهم» جهاد کشاورزی الهام‌بخش این است که همت مدیران جهادی وزارتخانه و تمام ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی به‌ویژه کشاورزان جهادگر، نخبگان، دانشگاه‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» باید به کار گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: به منظور تحقق شعار سال، نیازمند مردمی‌سازی مدیریت، آموزش و توسعه و ارتقاء توانمندی‌های بخش خصوصی با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت نخبگان علمی-اجتماعی در بخش کشاورزی و هم‌راستایی و همراهی بخش دولتی با بخش خصوصی هستیم.

قنبری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح تحول کشاورزی در راستای ارتقاء بهره‌وری در مزارع و باغات خراسان رضوی اظهار کرد: این طرح به عنوان نخستین طرح موفق در ارتقاء بهره‌وری و راندمان تولید در کشور، در خراسان رضوی اجرا شد که با اعلام نتایج آن، امسال به عنوان الگو به سایر استان‌های کشور معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح تحول کشاورزی ما آخرین یافته‌های تحقیقاتی را در اختیار کشاورزان پیش رو گذاشته و آنها مبلّغ روش‌های نوین و نوآور برای سایر کشاورزان بودند، لذا می‌توان افزایش بهره‌وری در تولید را با کمک بخش دولتی و مشارکت مردم محقق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha