• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403012211707
  • خبرنگار : 50130

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

پوشش امدادی ۳۰ حادثه توسط نجاتگران هلال احمر کردستان در نوروز ۱۴۰۳

پوشش امدادی ۳۰ حادثه توسط نجاتگران هلال احمر کردستان در نوروز ۱۴۰۳

ایسنا/کردستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به ۳۰ حادثه در طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد.

پیام جلالی امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین به رسانه‌های گروهی استان اعلام کرد که نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا هفدهم فروردین سال جاری، به ۳۰ حادثه مختلف امدادرسانی کردند که ۲۳ مورد حوادث جاده‌ای، یک حادثه خدمات حضوری، یک حادثه برف و کولاک و دو مورد کوهستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه این حوادث، ۱۸۲ نفر حادثه دیده و ۴۶ نفر مصدوم داشته است، افزود: ۶ مصدوم با آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی انتقال داده شده و هشت نفر از مصدومان نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و همچنین ۱۵ مورد رهاسازی نیز توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ۱۴ پایگاه ثابت، هشت پایگاه موقت، ۱۰ تیم پشتیبان، سه تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست و در مجموع ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ خودرو نجات و ۲۱ وسیله نقلیه امدادی سبک به صورت ۲۴ ساعته در استان جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان در مأموریت بوده‌اند.

جلالی با بیان اینکه از دیگر خدمات ارائه شده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، تست فشارخون و قند خون بوده است، اضافه کرد: ۱۷۵ نفر روز نیروهای عملیاتی در طرح امداد و نجات نوروزی جهت ارائه خدمات به هموطنان در آماده‌باش بودند.

وی از مسافران و گردشگران که برای عید فطر قصد سفر به استان کردستان را دارند خواست که از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند و رانندگان نیز برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha