• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403012211925
  • خبرنگار : 50604

گلستان تا شنبه بارانی و سرد است/ توصیه مهم به کشاورزان و رانندگان

گلستان تا شنبه بارانی و سرد است/ توصیه مهم به کشاورزان و رانندگان

ایسنا/گلستان هواشناسی گلستان با صدور هشدار سطح نارنجی، از فعالیت سامانه سرد و بارشی در این استان تا روز شنبه خبر داد.

بر اساس اطلاعیه صادر شده هواشناسی استان گلستان، تا شنبه بارندگی و گاهی رگبار و رعدوبرق، ریزش پراکنده برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ، احتمال ریزش تگرگ، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، پیش بینی می‌شود.

به دنبال فعالیت این سامانه، آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال سیلاب ناگهانی، آسیب دیدن برخی سازه ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست و لذا دور ماندن از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، مستحکم سازی سازه‌ها و احتیاط بیشتر در ترددهای جاده ای ضروری است.

سرهنگ محمود شهرکی، رئیس پلیس راه گلستان شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، سبقت غیرمجار، تجاوز و انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و عدم توجه به جلو را عمده علل حوادث ترافیکی در محورهای شمالی کشور اعلام و به مردم توصیه کرد که بیشتر احتیاط و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان به هیچ عنوان در هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنند زیرا باعث انحراف ذهنی و لطمات جبران ناپذیری برای آنها و دیگر سرنشینان خودرو خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اگر سمپاشی با سموم تماسی انجام شود موجب شستشوی سموم می شود بنابرای حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از بارندگی باید سمپاشی انجام شود.

محمد برزعلی با توضیح اینکه اگر درخت یا زراعت آلودگی قارچی داشته باشد بارندگی ها غالبا موجب گسترش بیماری می‌شوند، گفت: معمولا بلافاصله بعد از بارندگی های شدید امکان ورود به زمین برای عملیات سمپاشی یا محلول پاشی نیست، بنابراین باید برنامه ریزی حساب شده ای برای مدیریت بیماری داشته باشیم تا هم سم اثربخشی بهتری داشته باشد و هم از گسترش بیماری جلوگیری شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha