• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403012715263
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سخت نگیرند

بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سخت نگیرند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، افزایش تولید مسکن روستایی و محرومین را جزو اولویت‌های نهضت ملی مسکن دانست و تاکید کرد: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و تضامین سخت‌گیری نکنند.

اسدالله عباسی امروز، ۲۷ فروردین ماه در جلسه  شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به واگذاری بالغ بر ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در ۳۱ استان کشور با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: این واگذاری به طور همزمان در آستارا نیز انجام شد.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی متقاضان مسکن در بخش مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، افزود: عمده متقاضیان مددجو در روستاها و دهستان‌ها و بخش‌ها هستند.

استاندار گیلان خواستار تسریع بانک‌های عامل در انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن خود مالکی شد و عنوان کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان جلسه ویژه پرداخت تسهیلات مسکن را با مدیران عامل بانک‌ها برگزار خواهد کرد.

عباسی با بیان اینکه شهرداران تامین مسکن در بخش بازآفرینی را جدی بگیرند، گفت: از شهردارانی که در احیای بافت فرسوده اهتمام دارند، تقدیر می‌شود و شهرداران بی‌تفاوت به ویژه در شهرهای دارای بافت فرسوده همچون رشت و لاهیجان و فومن و انزلی توبیخ خواهند شد.

وی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را متولی احیای بافت‌های ارزشمند و تاریخی دانست و عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی مالکان بافت‌های تاریخی را از بلاتکلیفی خارج کنند.

عباسی با تاکید بر لزوم تولید مسکن در بخش روستایی، خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و تضامین سخت‌گیری نکنند.

وی افزایش تولید مسکن روستایی و محرومین را جزو اولویت‌های نهضت ملی مسکن دانست و تاکید کرد: اولویت در شهرها با بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید مسکن خودمالک را جدی بگیریم و تسهیلات لازم را بدون بروکراسی پرداخت کنیم، ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی متولی مسکن استان بوده و باید نسبت به اهتمام پروژه‌های نیمه تمام اهتمام داشته باشد؛ نهایی کردن پروژه‌های مسکن مهر در سال جاری نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با پیمانکاران و انبوه سازان متعهد همکاری شود تا پروژه‌های نهضت ملی مسکن خیلی زود به سرانجام برسد، یادآور شد: اولویت واگذاری مسکن با متقاضیان خوش حساب باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha