• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403020100732
  • خبرنگار : 50136

استاندار:

تشکل‌های بخش خصوصی و صنفی آذربایجان‌غربی تقویت شود

تشکل‌های بخش خصوصی و صنفی آذربایجان‌غربی تقویت شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت بر تقویت تشکل‌های بخش خصوصی و صنفی استان تاکید کرد.

محمد صادق معتمدیان اول اردیبهشت در شصت و نهمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان پل ارتباطی بین واحدهای تولیدی با دولت نقش آفرینی کنند، افزود: طی فراخوانی از فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی برای ارائه راهکار و طرح جهت تحقق شعار امسال در استان دعوت می‌شود تا با هم فکری و هم افزایی قدم‌هایی موثر و کاربردی برای شکوفایی اقتصاد استان برداشته شود. 

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و تشکل‌های بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق شعار سال می‌توانند ایفا کنند بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: یکی از معضلات بزرگ در زمینه جذب سرمایه‌گذار، عدم تسلط کارشناسی برخی مجموعه‌ها، وجود بروکراسی‌های اداری طولانی و نبود اطلاعات جامع و شناسایی اراضی برای تحویل به سرمایه‌گذار است که ضروری است با شناسایی مکان‌ها و تکمیل استعلامات، روند سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود. 

وی گفت: موانع سرمایه‌گذاری در استان باید مرتفع شود.

استاندار همچنین بر تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان نیز تاکید کرد. 

وی بر ضرورت احیای واحدهای نیمه فعال و راکد در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های ذیربط با هم افزایی مشکلات و موانع تولید واحدهای نیمه راکد و غیر فعال را رفع کرده و زمینه بازگشت این واحدها به چرخه تولید را فراهم کنند. 

معتمدیان گفت: باید سرمایه‌های منجمد و راکد اقتصادی استان را به سمت مولد سازی سوق دهیم. 

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه بر لزوم ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ها در قالب دکه ها و بر ضرورت رفع تصرفات معابر عمومی تاکید کرد و گفت: فعالیت وانت بارها و دکه‌هایی در معابر عمومی بدون پرداخت حقوق قانونی، علاوه بر احجاف حق کسبه‌هایی که قانونی فعالیت دارند، با سد معبر حقوق شهروندی را نیز تضییع می‌کنند که ضروری است، ساماندهی شوند. 

وی ادامه داد: با توجه به ارائه خدمات و عرضه محصولات متنوع توسط دکه‌ها، لازم است از سوی اصناف، بهداشت بر این دکه‌ها و خدمات ارائه شده، نظارت کنند و فعالیت این دکه‌ها را منوط به داشتن مجوز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha