• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403020200968
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان:

کمک گرفتن از مردم در مسائل فرهنگی مهم است

کمک گرفتن از مردم در مسائل فرهنگی مهم است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با بیان اینکه در مسائل فرهنگی باید از مردم کمک بگیریم، گفت: مسائل و برنامه‌های فرهنگی باید منسجم‌تر و نگاه شده‌تر باشد.

محسن افشارچی  امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) در جلسه شورای فرهنگی عمومی که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر لزوم نگاه به استان‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، اظهار کرد: متاسفانه استان‌ها مورد اعتماد مرکز قرار نمی‌گیرند یعنی در مجموعه حکمرانی کشور، استان‌ها تافته جدا بافته هستند و تصمیم‌گیری در سطح استان‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، کار درست کار سختی است، افزود: حاکمیت اسلامی هستیم و یک شبکه خیلی خوبی از هیئت‌های مذهبی و کتابخانه‌ها داریم که پتانسیل خوبی در زمینه‌ فرهنگی به‌شمار می‌آید.

افشارچی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد مراکز فرهنگی در استان زنجان کمبودی نداریم بنابراین لایه‌های میانی فرهنگی را می‌توانیم به شرط وجود برنامه فرهنگی تدوین کنیم، تصریح کرد: تکثر متولیان فرهنگی یکی از مشکلات موجود بوده که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه ۵ مسئله اصلی فرهنگی در دولت سیزدهم در استان زنجان مورد اجماع قرار گرفت، اظهار کرد: کمبود فضا، کار و امکان تعاملات فرهنگی- احتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، زن، مسئله غفلت از هویت تاریخی و تمدن ایرانی- اسلامی، عدم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگ کار و تولید و غیره از جمله مسائل فرهنگی اجماع شده بودند.

صادق قهرمانی با بیان اینکه برای هر مسئله فرهنگی، ۵ اقدام ملی در نظر گرفته شد و در هرکدام نیز چندین اقدام استانی تعیین شد، افزود: بیش از ۳۴۰ برنامه فرهنگی تدوین شده و به دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان زنجان ارائه‌ شد.

وی با بیان اینکه کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اعتبارات ناچیز فرهنگی نیز درست هزینه نمی‌شود و قسمت اعتباراتی که به استان‌ها سرریز می‌شود برای برنامه‌های مشخصی که ارسال شده بدون در نظر گرفتن برش استانی فقط باید برای آن برنامه‌ها هزینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha