• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403020201219
  • خبرنگار : 50163

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور:

انسانیت و اخلاق پیام انقلاب اسلامی به جهانیان است

انسانیت و اخلاق پیام انقلاب اسلامی به جهانیان است

ایسنا/زنجان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: انقلاب اسلامی یک پیامی را در دنیا منتشر کرد که آن پیام، انسانیت و اخلاق است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری شورای فرهنگ عمومی استان زنجان و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حکمت اشراق قرن‌هاست در روح و جان مردم زنجان رسوخ کرده است، اظهار کرد: این حکمت منشأ این شور و شوق حسینی در هیأت‌های مذهبی زنجان، معنویت حکمت‌بنیان، قرآن‌بنیان و اهل‌ بیت بنیانی است که در این استان شکل گرفته است‌.

وی با بیان اینکه این معنویت حکیمانه توانسته است در صنایع دستی مختلف استان ظهور و بروز پیدا کند، گفت: این ظرفیت عظیم حکمت، معرفت و معنویت استان زنجان را باید قدر دانست.

او با اشاره به شهدای زنجان در دوران جنگ، بیان کرد: اقداماتی که شهدای این استان در دوران دقاع مقدس داشتند، به‌ویژه غواصان جهادگر، همه در حکمت، شریعت، قرآن و معارف اهل‌ بیت (ع) ریشه دارد که باید از این ظرفیت استفاده و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

خسروپناه با توضیح اینکه نسل نوجوان و جوانی که امروز در مدارس تحصیل می‌کنند، باید با این میراث عظیم آشنا باشند، ادامه داد: خانواده‌ها باید قدر این میراث فکری و معنوی را بدانند و به فرزندان خود آموزش دهند و این میراث را استمرار ببخشند.

وی با اشاره به تهاجم‌های فرهنگی که در فضای مجازی وجود دارد، بیان کرد: نباید اجازه داد با جهل و نادانی که نسبت به این میراث حکیمانه شکل می‌گیرد، دچار ابتذال فرهنگی نسل نوجوانان شویم، زیرا این گرفتاری به سختی درمان می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تاکید کرد: اگر نوجوان‌ها و جوان‌ها با شور و عشق به اهل بیت (ع) به‌ویژه با امام حسین (ع) و میراث‌های فرهنگی انس پیدا کنند، می‌توانند در ساخت تمدن نوین اسلامی نقش ایفا کنند و در حوزه علم و فناوری نیز تاثیرگذار باشند.

او با بیان اینکه وقتی از تهاجم فرهنگی صحبت می‌کنیم، یعنی یک جریان زیست جهان پست‌ مدرن با یک ابتذال نسبی‌گرایی اخلاقی و معنوی که در دنیا شکل گرفته است، افزود: آمریکا و اروپا نیز گرفتار این موضوع هستند که از قرن ۱۹ شروع شده است.

وی با اعتقاد به اینکه ابتذال فرهنگی و اخلاقی یک بحران جدی در کشورهای اروپایی است، گفت: بالاترین آمار تجاوز به عنف و خودکشی در این کشوهاست و طبیعتاً این سیل به سمت کشورهای اسلامی نیز جریان پیدا می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پیامی را در دنیا منتشر کرد که این پیام انسانیت و اخلاق است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکید دارند شعارهای ما کاملاً انسانی، اخلاقی و فطری است. بنابراین این حرکتی که در تفکر اسلامی نشر پیدا کرده است که معرفت اخلاق و انسانیت را نشر می‌دهد، یک حقیقت است که باید در دنیا منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha