• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403020201424
  • خبرنگار : 50469

/جشن برداشت گندم استان ایلام/

با تکمیل سامانه گرمسیری ۱۰۰ هزار تن به تولید گندم دهلران افزوده می شود

با تکمیل سامانه گرمسیری ۱۰۰ هزار تن به تولید گندم دهلران افزوده می شود

ایسنا/ایلام جشن برداشت گندم استان ایلام با حضور مسئولان استان در روستای «مملح» بخش دشت‌عباس شهرستان دهلران برگزار شد.

به گزارش ایسنا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در آئین جشن برداشت گندم در شهرستان دهلران، در منطقه دشت عباس‌ به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل عملیات ایذایی صهیونیست‌ها و به تنبیه آن‌ها توسط سپاه اشاره کرد و گفت: انتقام را از دشمن گرفتیم و اولین کشوری هستیم که این عملیات ترکیبی را انجام داده‌ایم، اکثر موشک‌ها به هدف خورد و دشمن مات و مبهوت و متحیر است و جرات عملیات انتقام جویانه ندارند و مردم از عملیات سپاه خوشحال و قدردانی خود را نشان دادند.

وی اظهار کرد: کشاورزی از بهترین مشاغل است چرا که تولید و اشتغال را به دنبال دارد و در اقتصاد کشور موثر است  و این جشن نشان قدردانی از خداست و از همه متولیان این برنامه قدردانی می‌شود.

امام جمعه ایلام بر پرداخت زکات تأکید کرد گفت: تلاش شود زکات هر منطقه در همان منطقه و برای آبادانی آن منطقه هزینه شود.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این آئین گفت: دهلران قطب کشاورزی استان است و گندم دهلران برند کشوری است و در تولید گندم و کلزا رتبه‌های استانی و کشوری داریم.

«لطیف صادقی» در کنار زحمات کشاورزان به خدمات نظام برای ارتقا سطح تولید اشاره کرد و افزود: شاهد اجرای سد میمه در شهرستان هستیم و با تخصیص هزار و ۹۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی پیشرفت ۷۵درصدی دارد و در تولید کشاورزی می‌تواند انقلابی ایجاد کند.

وی به درایت رهبری در همه حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: با تکمیل سامانه گرمسیری ۱۰۰ هزار تن به تولید گندم دهلران افزوده می شود.

صادقی به سد دویرج و آبیاری اراضی موسیان و قسمتی از اراضی بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: ما مطالعات اولیه سد چیخاب را انجام و در دشت عباس علاوه بر استفاده از سد کرخه از چاه‌های کشاورزی نیز بهره مند هستیم و بی شک دهلران در بخش کشاورزی قطب تولید و اشتغال می باشد و خدمات دولت در این بخش قابل تحسین است.

وی تولید محصولات کشاورزی دهلران را ۴۲۵ هزارتن اعلام کرد و گفت: ارزش محصولات کشاورزی شهرستان سالانه ۶هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین با اشاره به رکود دهلران در تولید کلزا گفت: سطح زیر کشت کلزا در دهلران هفت هزار و ۵۰۰ تن است.

«حشمت عزیزان» با اشاره به اینکه ۶۵ هزار تن سطح زیر کشت گندم آبی و ۹۲ هزار تن گندم دیم در استان گفت: سال گذشته ۳۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شد و جزء محدود شهرستان‌های کشور با بالای ۲۰۰ هزار تن گندم است.

وی علت افزایش تولید در استان و کشور نگاه راهبردی نظام و رهبری و طرح احیای ۵۰ هزار هکتار اراضی ذکر کرد و افزود: در فاز اول طرح ۴۱ هزار هکتار اجرا و ۵ هزار و ۵۵۰ هکتار از این اراضی مین زدایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال پیش‌بینی گندم استان ۴۰۰ هزار تن در استان و بالای ۲۳۰ هزار تن در دهلران است.

در این آئین تعدادی از کشاورزان نیز مسایل و موضوعات و مطالبات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha