• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403020201580
  • خبرنگار : 50006

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان اهر

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه شهرستان اهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و آحاد مختلف مردم، روز شهرستان اهر به مناسبت سالروز ولادت عالم ربانی آیت الله حاج شیخ حسین نجفی اهری در این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم، ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که چند روز پیش با عملیات «وعده صادق» برای ملت ایران شادی و غرور هدیه دادند و برای رژیم صهیونیستی نیز یک گوشمالی و تنبیه بود، اظهار کرد: این عملیات بزرگ ضربه‌ای سخت به رژیم صهیونیستی و دشمنان در پاسخ به ترورهای شخصیت‌های اندیشمند و دانشمند کشور و حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود که نشان داد دشمنان یارای مقابله با ایران اسلامی را ندارند و باید از فرزندان سبزپوش و شجاع سپاه قدردانی کنیم.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان اهر

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، با اشاره به احادیث اهل بیت در خصوص علما و جایگاه علم و دانشمندان در جامعه دینی افزود: علما چراغ هدایت مردم در زمین هستند که بعد از اهل بیت مسئولیت هدایت مردم را در روی زمین بر عهده دارند و با آموزش علم و دانش انسان‌ها را به خدا نزدیک‌تر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به برگزاری روز شهرستان اهر و گرامیداشت یاد و نام آیت الله حاج حسین نجفی اهری که از علمای مجاهد و مبارز شیعه در منطقه ارسباران و شهرستان اهر است اشاره کرد و گفت: نقش برجسته آیت الله نجفی اهری در طول زندگی پر برکت و علمی، مبارزات در دوران مشروطیت و حمایت قاطع از مبارزات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دوران پهلوی بسیار تاثیرگذار بود و از آثار ایشان "حدیقة الاحباب" و"شجره طوبی" است.

وی همچنین به شاخص‌های شناخت جانشین پیامبر(ص) و ولی فقیه زمان از دوران اهلبیت (ع) تاکنون اشاره کرد و گفت: امروز ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری است و وظیفه همگان تبعیت و اطاعت محض از فرمانین ولی امر مسلمین است.

مدیرکل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی بصیرت افزایی در جامعه را بسیار مهم برشمرد و در ادامه به تاریخچه تأسیس حوزه علمیه امام صادق(ع)(مدرسه شمس) شهرستان اهر توسط آیت الله حاج حسین نجفی اهری نیز اشاره کرد و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست با حمایت و پشتیبانی قاطع از این حوزه علمیه موجبات تربیت و پرورش عالمان و عارفان بزرگ و تأثیرگذار در آینده را فراهم نمایند. 

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان اهر

آیت الله نجفی اهری از عالمان و فقهای مجاهد و مبارز شیعه بود

امام جمعه اهر نیز در این مراسم اعلام کرد: دوم اردیبهشت هر سال، سالروز بزرگداشت روز شهرستان اهر و گرامیداشت یکی از عالمان و فقهای بزرگ این شهرستان است که امسال به دلیل مقارن شدن این روز با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده در ادامه با اشاره به عملیات غرور انگیز "وعده صادق" توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی نیروهای مسلح، اطلاعات و غیره این عملیات را نشان از قدرت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه برشمرد و گفت: این عملیات افتخار انگیز که به دست فرزندان شجاع سپاه انجام شد موجی از خوشحالی و امید را در بین مظلومان و ستمدیدگان جهان ایجاد کرد و موجب یأس، ناامیدی و شکست سخت دشمنان را فراهم کرد.

وی همچنین منطقه ارسباران و شهرستان اهر را مهد پرورش علما، عارفان و اندیشمندان علمی و دینی زیادی برشمرد و گفت: برگزاری روز شهرستان برای گرامیداشت و تکریم عالم ربانی، فرهیختگان و مفاخر علمی و تجلیل از چهره های شاخص و موثر در عرصه های تبلیغ دینی، فرهنگ و ادب، هنر اسلامی و غیره است که در این میان تجلیل از مقام شامخ عالم ربانی حضرت آیت اله شیخ حسین آقا نجفی اهری از برنامه‌های اصلی این مراسم است. 

وی با اشاره به زندگی پربرکت و مبارزات انقلابی آیت الله حاج حسین نجفی اهری اظهار کرد: آیت الله نجفی اهری از عالمان و فقهای مجاهد و مبارز شیعه در قرن ۱۴ قمری است که در دوران خود با بزرگان علمی و فقهای نجف آشنا و در انقلاب مشروطه نقش داشته و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز جزو یاران و حامیان اصلی امام خمینی(ره) بوده است. 

امام جمعه اهر در ادامه ضمن قدردانی از برگزار کنندگان روز شهرستان اهر افزود: گرامیداشت این روز تنها به بزرگداشت علما و فرهیختگان دینی که از دنیا رفته‌اند تعلق نداشته، بلکه باید در این روز از زحمات و تلاش‌های علما، اندیشمندان و دانشمندانی که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، هنری و … فعال هستند نیز تجلیل شود. 

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان اهر

اهر مهد پرورش علما، فرهیختگان، دانشمندان زیادی در طول تاریخ است

فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: علما و دانشمندان با ایثار علم و دانش خود مسیر روشن زندگی را به انسان‌ها نشان می‌دهند. 

ابوالفضل غنی‌زاده افزود: شهرستان اهر مهد پرورش علما، فرهیختگان، دانشمندان زیادی در طول تاریخ گذشته و حال است که تجلیل و تقدیر از این بزرگان در طول سال‌های برگزاری مراسمات روز شهرستان می‌تواند حائز اهمیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی یاد و نام علما، عارفان و دانشمندان بزرگ برای همیشه ماندگار می‌شود که علم و زندگی خود را فدای زندگی مردم کنند که از جمله این انسان‌های بزرگ و شجاع سردار حاج قاسم سلیمانی است که با فدای زندگی خود موجبات امنیت، آرامش، آزادی و زندگی مردم را فراهم نمود و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامی اصلی مظلومان و ستمدیدگان جهان است

فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در این مراسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حامی اصلی مظلومان و ستمدیدگان جهان و در رأس آنها مردم مظلوم فلسطین برشمرد.

سرهنگ پاسدار حسن سیفی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ و هفته فرهنگی اهر گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری نیروهای مسلح، اطلاعات و غیره و با وحدت فرماندهی توانست در یک عملیات غافلگیرانه " وعده صادق" پاسخ کوبنده ای به حمله رژیم صهیونیستی در جریان ترورها و بمباران کنسولگری ایران در کشور سوریه بدهد. 

وی افزود: عملیات وعده صادق علاوه بر نشان دادن قدرت دفاعی و نظامی ایران در برابر دشمنان باعث خوشحالی مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت شد.

وی در ادامه از ایجاد دبیرخانه دائمی روز شهرستان در این شهرستان نیز خبر داد. 

فرمانده سپاه ناحیه اهر عنوان کرد: دبیرخانه دائمی روز شهرستان و هفته فرهنگی اهر با کارگروه های چهارگانه فرهنگی – هنری، اجتماعی، علمی – پژوهشی و عمرانی – اقتصادی به زودی تشکیل خواهد شد و برای برگزاری این رویداد یک هفته‌ای جلسات متعددی در کارگروه‌های قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزار گردید که در این راستا برگزاری انجمن‌های ادبی، فراخوان جشنواره‌های عکاسی، تئاتر، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، معرفی آثار و کتب نویسندگان و پژوهشگران، تجلیل از نخبگان و مدال آوران در عرصه‌های مختلف، نامگذاری معابر، میادین، نصب تندیس و المان‌های شهری و غیره از مهم‌ترین پیشنهادات کارگروه‌ها برای تحول و جریان‌سازی فرهنگی در هفته فرهنگی و طول سال است.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان اهر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha