• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020302188
  • خبرنگار : 30147

 کارشناس و پژوهشگر فرهنگی مطرح کرد

ضرورت راه‌اندازی تالارهای گفت و گوی مشاغل با حضور جوانان

ضرورت راه‌اندازی تالارهای گفت و گوی مشاغل با حضور جوانان

ایسنا/خراسان رضوی  کارشناس و پژوهشگر فرهنگی راه‌اندازی تالارهای گفت و گوی مشاغل با حضور جوانان را در شهرهای مختلف خراسان رضوی ضروری دانست.

امیر عرب در گفت و گو با ایسنا با اظهار تأسف از اینکه بسیاری از جوانان تحصیل کرده با مشاغل مختلف آشنایی ندارند، افزود: باید نوع نگرش به جوانان تغییر کند.

وی با بیان اینکه هرچند در سطح شهرستان و حتی مسئولان کشوری از جایگاه و ضرورت حمایت جوانان صحبت‌های بسیاری می‌شود اما هنوز اتفاقات خوبی را شاهد نیستیم، اظهار کرد: حمایت از جوانان نباید در حد حرف باقی بماند.

کارشناس و پژوهشگر فرهنگی بر ضرورت تغییر نگرش نسبت به جوانان در سطح جامعه تأکید کرد و افزود: برای شکوفا شدن اقتصاد و پیشرفت کشور و به خصوص بیرون آمدن از شرایط فعلی نیازمند حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت جامعه و هر منطقه‌ای با ورود جوانان به عرصه‌های اجرایی محقق خواهد شد، اظهار کرد: حاکم شدن تفکر مدیریتی جدید راه‌حل برون رفت از مشکلات است.

عرب با بیان اینکه تا زمانی که در عمل از جوانان حمایتی صورت نگیرد هیچ اتفاق خوشایندی را شاهد نخواهیم بود، گفت: مسئولان اجازه دهند حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه باید تغییر نگرشی نسبت به این قشر از جامعه حاصل شود، خاطرنشان کرد: نباید استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی تنها در سطح جلسه و کلان و در حد حرف باقی بماند.

کارشناس و پژوهشگر فرهنگی در ادامه تشکیل کارگاه‌های آشنایی با مشاغل مختلف را برای جوانان در شهرستان‌های مختلف ضروری دانست و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مختلف به جوانان برای راه‌اندازی مشاغل مورد نیاز و مختلف در سطح جامعه نیاز جدی است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان به جوانان اعتماد داشته باشند شاهد اتفاقات خوبی در سطح جامعه خواهیم بود، راه‌اندازی تالارهای گفت و گوی مشاغل با حضور جوانان را در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی ضروری دانست.

عرب در ادامه از جوانان خواست دست از نق زدن‌ها و ایراد گرفتن‌های بی‌مورد بردارند و به مطالبه گری بپردازند، جوانان باید خودشان پیگیر مطالباتشان باشند و اجازه ندهند ورودشان به عرصه‌های اجرایی به تأخیر بیفتد.

 وی گفت: اگر جوانان می‌خواهند اعتماد مسئولان نسبت به آن‌ها بیشتر شود باید توانمندی خود را افزایش دهند. آن‌ها باید خود را ثابت کنند تا مسئولان باورشان شود اگر به جوانان فرصت دهند موفقیت‌های بهتری را رقم خواهند زد.

وی افزود: اگر جوانان مطالبه گری را افزایش دهند قطعاً خواهند توانست در معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان خودشان دخیل باشند.

کارشناس و پژوهشگر فرهنگی با تأکید بر اینکه مطالبات جوانان در حوزه‌های مختلف باید واقع‌بینانه باشد، اظهار کرد: علیرغم اینکه برخی جوانان از بسیاری مسئولان توانمندتر و پیگیرتر هستند اما سیستم اجرایی اجازه نمی‌دهد از بیرون سیستم اداری فردی به کارگیری شود.

وی در ادامه آرمان‌گرایی را یکی از ویژگی‌های جوانان دانست و افزود: اگر جوانان می‌گویند سرخورده شده‌اند حق دارند چون بسیاری از آن‌ها به رغم تحصیلات بالایی که دارند متناسب با رشته خود به کارگیری نمی‌شوند.

عرب در پایان راه‌اندازی تالارهای گفت و گوی مشاغل با حضور جوانان را در شهرهای مختلف خراسان رضوی ضروری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha