• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403020402575
  • خبرنگار : 50469

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت ثبت‌نام بازاریان در سامانه یکتا

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت ثبت‌نام بازاریان در سامانه یکتا

ایسنا/ایلام نایب رئیس اول اتاق اصناف مرکز استان ایلام گفت: فعالان حوزه بازار که دارای مجوز کسب‌های قدیمی هستند، در صورت عدم ثبت نام در سامانه یکتا پروانه کسب‌های قدیمی آن‌ها از اعتبار ساقط شده و دیگر هیچگونه خدمات دولتی و بانکی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

«محمدجواد شیرخانی» با حضور در ایسنا اظهار کرد: کسانی که دارای مجوز پروانه کسب‌های قدیمی هستند حتماً باید در سامانه یکتا ثبت نام کرده و کد یکتا را دریافت کنند، در غیر این صورت پروانه کسب‌های قدیمی از اعتبار ساقط شده و هیچگونه خدمات دولتی و بانکی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

نایب رئیس اول اتاق اصناف مرکز استان ایلام گفت: ۲۵ اردیبهشت ماه پایان مهلت قانونی برای ثبت نام است. فعلاً در خصوص تمدید این مهلت خبری دریافت نکرده‌ایم. ثبت نام در این سامانه مدت زمان زیادی نیاز ندارد و بعد از دریافت کد، می‌توانند شناسه یکتای خود را دریافت کنند.

شیرخانی ادامه داد: به عنوان نماینده اصناف خواهشی که داریم این است که بازاریان هرچه سریع‌تر در این سامانه ثبت نام کنند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکلی که تمام اصناف را درگیر خود کرده است بحث مالیات است، خواهش ما از اداره مالیاتی این است که این موضوع در سال ۱۴۰۳ شفافیت سازی کنند. مالیات اصناف باید معیارهای دقیقی داشته باشد.

شیرخانی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار پروانه کسب فعال در سطح استان وجود دارد، گفت: ۷۰۰۰ پروانه کسب نیز در دست اقدام برای تعیین فعالیت هستند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف مرکز استان ایلام گفت: ۳۷ اتحادیه صنفی در مرکز استان داریم، اکثراً دارای نرخنامه هستند و به ندرت اتحادیه‌ای پیدا می‌شود که قیمت مصوب نداشته باشد. این نرخ‌نامه‌ها حتماً باید در معرض دید مشتری قرار بگیرد، در غیر این صورت به مراجع تعزیراتی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در بازرسی اتاق اصناف در تمام گشت‌های مشترک، نماینده و بازرسین اتاق اصناف حضور دارند و به طور قطع در شفافیت و تنظیم بازار اتاق اصناف نقش موثری ایفا می‌کند.

شیرخانی افزود: طبق آخرین مصوبه‌ای که بین سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف ایران صورت گرفته، توزیع کالاهای اساسی در اختیار اتاق اصناف مرکز استان قرار گرفته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha