• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403020906868
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیرآموزش و پرورش اعلام کرد

ابلاغ دستورالعمل صنعتی‌سازی مدارس/ لزوم توجه به معماری مدارس جدید

ابلاغ دستورالعمل صنعتی‌سازی مدارس/ لزوم توجه به معماری مدارس جدید

معاون وزیرآموزش و پرورش با اعلام ابلاغ دستورالعمل صنعتی‌سازی مدارس، گفت: صنعتی‌سازی مدارس در دولت سیزدهم با توجه به احساس نیاز و بر اساس سه معیارمدیریت هزینه، زمان اجراء و نیز افزایش کیفیت، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی گفت: سازمان نوسازی با توجه به سرانه فضای آموزشی و تعداد مدارس نیازمند نوسازی، بازسازی و احداث مدارس جدید برای رسیدن به سرانه استاندارد در کوتاه ترین زمان ممکن و در عین حال افزایش کیفیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلیدی سال جاری، این موضوع را در دستور قرار داده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، اذعان کرد: در راستای تحقق راهکار ۱-۱۴ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از فناوری‌های نوین ساخت و اصول و قواعد حاکم بر برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری و برنامه‌ها و راهبردهای اجرایی در سال ۱۴۰۳ با رویکرد تحولی، این سازمان نسبت به تدوین"دستورالعمل صنعتی‌سازی در مدارس مشتمل بر فرایندها و الزامات مدیریتی، فنی و اجرایی" اقدام کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: در این رویکرد به جای نگاه سنتی، یکی از سیستم های صنعتی دارای مجوز و گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مصادیق و معیارهای صنعتی سازی در ساختمان مدارس به کار برده می شود، بنابراین رویکرد و نگاه سازمان به این موضوع، شکل فرایندی و تکوینی به خود گرفته و به جزئیات دیگری در جهت بهبود ساخت و ساز مدارس نیز توجه شده است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل، مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان به عنوان مرجع اصلی در نظر گرفته شده، لیکن ضوابط این دستورالعمل برای تمامی مدارس با هر مساحت و تعداد طبقات یکسان تدوین شده است و قلمرو و دامنه کاربرد الزامات و شاخص‌های این دستورالعمل شامل مدارس موجود و در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ خان محمدی در پایان با تاکید بر توجه ویژه به هویت و معماری مدارس جدید، خاطر نشان کرد: امید است با اجرای دستورالعمل فوق گامی مهم در احداث مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ایجاد فضایی شایسته در تربیت دانش آموزانی مستعد با مراتبی از حیات طیبه مصرح در سند مذکور خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha