• پنجشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403021309948
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام:

هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد

هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام هرگونه جا به جایی دام را بدون اخذ مجوزهای لازم از این شهرستان ممنوع اعلام کرد.

باقر خدادادی در گفت و گو با ایسنا، از وجود ۳۶۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲ هزار رأس دام سنگین در شهرستان خبر داد و افزود: قبل از هرگونه جابجایی دام باید مجوزهای قانونی از جمله سند حمل بار و گواهی بهداشتی حمل دام از شبکه دامپزشکی اخذ شود.

وی هرگونه جا به جایی دام بدون مجوزهای لازم را مصداق قانون قاچاق دانست و اظهار کرد: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام مبارزه با قاچاق دام را گامی مهم در راستای تأمین امنیت غذایی دانست و عنوان کرد: اجازه نخواهیم داد با قاچاق دام در امنیت غذایی شهروندان خللی ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه به جد با قاچاق دام برخورد می‌کنیم، گفت: با توجه به اینکه کشاورزان و دامداران نقش مهمی در تأمین امنیت جامعه دارند، بهره‌برداران و دامداران موظف هستند هنگام جا به جایی دام مجوزهای قانونی نظیر سند حمل بار و گواهی بهداشتی حمل دام را همراه داشته باشند.

 خدادادی خاطرنشان کرد: به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دام‌های بدون مجوز مکشوفه ضبط و متخلفین نیز به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق دام در راستای قانون و برای جلوگیری از بین رفتن دام مولد و خروج دام از کشور انجام می‌شود، از راه‌اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده شرق خراسان رضوی در این شهرستان خبر داد و گفت: این  میدان عرضه دام سنگین و سبک در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ جام، ظرفیت این مرکز را ۲۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر «احمدآباد صولت» و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت‌جام اعلام کرد و گفت: میدان عرضه دام زنده تربت‌جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دام‌پروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha