• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403021812782
  • خبرنگار : 50646

در محیط بسته از مواد سریع‌الاشتعال استفاده نکنیم

در محیط بسته از مواد سریع‌الاشتعال استفاده نکنیم

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به حوادث ایجاد شده از مواد سریع الاشتعال در محیط‌های بسته و یا کارگاهی، گفت: این مواد بسیار خطرناک و آتش افروز بوده و توصیه می‌شود حتما در فضاهای کاملا باز و با گردش هوای مطمئن استفاده شود.

شهرام مومنی امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حادثه انفجار در حمام منزل مسکونی در رشت به‌دلیل استفاده از مواد سریع الاشتعال، اظهار کرد: شستشوی قطعات فلزی بوسیله بنزین در حمام و روشن بودن بخاری در منزل مسکونی و در مجاورت و نزدیکی آن موجب بروز انفجار خفیف و آتش‌سوزی شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از بنزین در حمام سبب انفجار و سوختگی صاحبخانه شد، افزود: سریعا پنج آتش‌نشان بوسیله دو خودروی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه مرد جوان در این حادثه دچار سوختگی از ناحیه دست و پا شد، گفت: مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

مومنی درباره علت این حادثه، تصریح کرد: رسیدن گازهای متصاعد از بنزین به بخاری روشن و یا هر نوع منبع گرمایشی (آتش) البته در فضای بسته قطعا موجبات بروز آتش‌سوزی و انفجار را فراهم کرده است.

وی از شهروندان خواست، از استفاده و یا حتی قرار دادن بنزین و دیگر مواد سریع الاشتعال در محیط‌های بسته و یا حتی کارگاهی بسیار خطرناک و آتش افروز خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به شهروندان توصیه کرد: در صورت لزوم بر استفاده از این مواد حتما در فضاهای کاملا باز و با گردش هوای مطمئن بهره گرفته شود.

مومنی درباره حادثه واژگونی خودروی ۴۰۵ در جاده انزلی، خاطرنشان کرد: در حادثه واژگونی و محبوس شدن دو سرنشین خودروی ۴۰۵، سریعا سه آتش‌نشان به همراه یک دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه واقع در جاده انزلی جنب دیوار فرودگاه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قبل از رسیدن تیم‌های عملیات هر دو سرنشین از خودرو خارج شدند، افزود: به‌واسطه ریزش بنزین و احتمال بروز آتش‌سوزی سریعا نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه و خودروی واژگون اقدام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه مصدومیت هر دو سرنشین سطحی بود، گفت: پس از ایمن‌سازی محل حادثه و تحویل مورد به عوامل انتظامی تیم عملیاتی آتش‌نشانی به ایستگاه مربوطه بازگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha