• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403021913514
  • خبرنگار : 50673

استاندار هرمزگان:

نوسازی شبکه آبرسانی جزیره هرمز همزمان با ارتقاء ظرفیت انجام می‌شود

نوسازی شبکه آبرسانی جزیره هرمز همزمان با ارتقاء ظرفیت انجام می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در طرح بازآفرینی جزیره هرمز بر جانمایی مجتمع چندمنظوره فرهنگی_دینی و نوسازی شبکه آب‌رسانی تاکید کرد.

مهدی دوستی امروز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت ماه)، در جلسه ستاد بازآفرینی استان با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های بازآفرینی جزیره هرمز و بندرعباس، گفت: لازم است به منظور استفاده مردم شهرداری بندرعباس فاز اول بوستان چهار هکتاری محله اسلام‌آباد را در زمین پیشنهادی اداره کل راه و شهرسازی استان شروع کند.

وی تکمیل بانک اطلاعات زمین را مهم دانست و افزود: این فهرست به شهرداری‌ها کمک می‌کند در بازآفرینی و بازگشایی‌ها به محض نیاز به توافق با مردم و معاوضه زمین بتوانند وارد مذاکره شوند.

استاندار هرمزگان خطاب به فرمانداران سراسر استان نیز تاکید کرد: همه فرمانداران گزارش پیشرفت بازآفرینی‌ و بازگشایی معابر در محلات مستعد شهرهای خود را همراه با چالش‌ها در جلسات شورای بازآفرینی که دو هفته یک بار برگزار خواهد شد ارائه دهند.

دوستی در بررسی طرح بازآفرینی شهری جزیره هرمز نیز بر لزوم جداره‌سازی منازل مردم تاکید و اظهار کرد: تبدیل تیرهای برق به کابل‌ها زیر زمینی و ساخت المان‌های منطبق با هویت بومی در این طرح مهم هستند ضمن اینکه همزمان با تلاش برای پایدارسازی آب جزیره هرمز ضرورت دارد نوسازی شبکه توزیع آب شرب نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی اسکله‌های صیادی و پارکینگ قایق‌های جزیره هرمز، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همه نیازهای دو اسکله موجود جزیره هرمز را در مجموعه‌ای جدید خواهد دید تا به محض احداث اسکله‌های جدید؛ مجموعه ناایمن فعلی جمع‌آوری شود.

وی همچنین بر لزوم احداث یک مجموعه فرهنگی با کاربری‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی در جزیره هرمز تاکید کرد.

۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولدسازی در هرمزگان شناسایی شده است

استاندار هرمزگان از شناسایی ۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولدسازی در هرمزگان خبر داد و محدود کردن مدیران استانی را مانع تراشی وزارتخانه‌ها در مسیر مولدسازی دانست.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت که شامگاه سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور برگزار شد، اظهار کرد: قرار دادن سقف ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مولدسازی منجر به ایجاد مانع در مولد سازی شده است و کار را در استان‌ها با مشکل روبرو کرده است از این رو درخواست داریم این سقف در سازمان خصوصی‌سازی حذف شود.

وی با گلایه از مانع‌ تراشی برخی از وزارتخانه‌ها در مسیر مولد سازی و ایجاد محدودیت برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، افزود: بسته بزرگی در حوزه مولدسازی آماده کرده‌ایم و تلاش داریم با منابع حاصله از این تصمیم ماندگار دولت، پروژه‌های مهم استان را در ۴ اولویت (آب، آموزش، راه و درمان) تکمیل کنیم.

دوستی مولد سازی را بهترین و تنها مسیر پرکردن خلأ های جدی موجود دانست و عنوان‌کرد: تاکنون حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولدسازی شناسایی و تعیین شده کدام ملک برای تکمیل کدام پروژه‌ هزینه خواهد شد و اگر بتوانیم ۲۰ درصد از املاک در نظر گرفته شده را طی سال جاری  مولد کرده و به فروش برسانیم بسیاری از مشکلات پروژه‌های اساسی استان حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha