• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403022216097
  • خبرنگار : 71461

دبیرکل مجمع تقریب با نماینده ولی‌فقیه در نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد

دبیرکل مجمع تقریب با نماینده ولی‌فقیه در نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در دیدار با آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در نجف اشرف، گزارشی از فعالیت های مجمع تقریب در سفر به عراق ارائه کرد.  

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در دیدار با آیت‌الله سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در نجف اشرف، ضمن تشکر از برگزاری این دیدار، گفت: جمع حاضر مجموعه ای از اعضای شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مهمانانی هستند که برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در عراق با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» از ایران و کشورهای مختلف حضور به هم رساندند.
 
وی درباره نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز گفت: ما ۲۵ عضو خارجی و ۲۰ عضو داخلی در شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی داشتیم و این اولین جلسه ای است که اعضای شورای عالی با اعضای خارجی خود در خارج از ایران جلسه برگزار می کند.
 

شهریاری با اشاره به اینکه نشستی نیز با حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم داشته است، درباره برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عراق را با مشارکت مؤسسات و نهادهای اهل سنت در کشور عراق برگزار کردیم و بازتاب این کنفرانس بسیار گسترده بوده و به حد اعجاب آوری در داخل عراق بازتاب داشته است.
 
وی در پایان با تأکید بر اینکه این نوع فعالیت ها در ایجاد وحدت در داخل عراق بسیار مؤثر است، از همراهی و همدلی نماینده ولی فقیه در عراق برای برگزاری این دیدارها تشکر و قدردانی کرد.
 
دومین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و با شعار «طوفان الاقصی.. آرمان و هویت» چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در بغداد برگزار شد.

در این همایش بین‌المللی، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همراه بیست و پنج تن از علمای شیعه و اهل سنت ایران حضور داشتند.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجیریه، شیخ احمد بدرالدین حسون از علمای برجسته سوریه، شیخ موسی آیدین از شخصیت‌های برجسته ترکیه، علامه شیخ حسین معتوق از علمای کویت، مولوی حبیب الله حسام از افغانستان، علامه مصطفی سیبریچ از علمای بوسنی، سید علی فضل الله از لبنان و ده‌ها تن از علمای کشورهای مختلف عربی و اسلامی در این کنفرانس مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha