• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022619411
  • خبرنگار : 50037

نجات جان بیمار ۶۰ ساله بهاری با احیای موفق قلبی ریوی

نجات جان بیمار  ۶۰ ساله بهاری با احیای موفق قلبی ریوی

ایسنا/همدان مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بهار از نجات بیمار ۶۰ ساله بهاری با احیای موفق ریوی توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ این شهرستان خبر داد.

سعید اسلامی حریر در تشریح این خبر اظهار کرد : طی دریافت ماموریت در ساعت ۱۲:۲۶ دقیقه مبنی بر اعزام بیمار قلبی از درمانگاه مهاجران به بیمارستان قلب فرشچیان بلافاصله کد لالجین(H-۳۳۵۳) به محل مورد نظر اعزام شد ، مددجو خانم ۶۰ ساله ای بود که به گزارش پزشک مقیم درمانگاه با شکایت سرگیجه شدید و ضعف و بی حالی به درمانگاه مراجعه کرده بود.

وی ادامه داد: پس از انجام معاینه و گرفتن نوار قلب، با تشخیص آریتمی psvt  بیمار، پذیرش بیمارستان قلب فرشچیان برای وی گرفته شده بود.

اسلامی با بیان اینکه مددجو داخل آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شهرستان بهار کانفیوز(گیجی و کاهش سطح هوشیاری)بود و تا حدودی از دستورات پیروی می کرد،گفت: در داخل آمبولانس مانیتورینگ قلبی با دستگاه AED برای بیمار انجام و وضعیت نیمه نشسته داده شد، اکسیژن تراپی مداوم با ماسک انجام گرفت و بدلیل نداشتن هوشیاری لازم برای انجام مانور والساوا ، ماساژ سینوس کاروتید یکطرفه برای بیمار انجام شد اما این امر موثر واقع نشد.

 وی بیان کرد: در همین حین بیمار که تحت مانیتورینگ و ارزیابی بود دچار آریتمی VT(تاکی کاردی بطنی) شد و از حالت کانفیوز به عدم پاسخگویی به محرک دردناک تغییر وضعیت داد.

اسلامی تصریح کرد: در چنین شرایطی بلافاصله نبض کاروتید بیمار چک شد مددجو VT(تاکی کاردی) با نبض بود ، طبق پروتکل آفلاین اورژانس پیش بیمارستانی در درمان VT با نبض، ۱۵۰ میلی گرم آمیودارون به همراه سرم نرمال سالین(۱۰۰سی سی) به مدت ۱۰ دقیقه برای بیمار تجویز شد، ضمن اینکه آمادگی تجهیزات برای احیا در صورت عدم پاسخ به درمان صورت گرفته بود.

وی خاطر نشان کرد: آریتمی VT مددجو پس از مدت زمان کوتاهی شکسته شد و به ریتم  نرمال سینوسی تبدیل و مددجو هوشیار شد و چشم باز کرد .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بهار،اسلامی اضافه کرد: در ادامه مددجو تحت ارزیابی مداوم و مانیتورینگ و پالس اکسیمتری به بیمارستان فرشچیان قلب انتقال و با هوشیاری بالا تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha