• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022820258
  • خبرنگار : 50200

ایران قوی، مازندران سربلند

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

ایسنا/مازندران نخستین روز از سفر ۲ روزه آیت‌الله رئیسی و هیات همراه به مازندران در آخرین پنجشنبه اردیبهشت‌ماه و در هوای بارانی و باطراوت بهاری با بازدید از طرح‌ها، نشست با نخبگان و مسئولان استانی، دیدار و ملاقات‌های مردمی در مرکز و شهرستان‌های استان به انتها رسید.

سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به مازندران و در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری، مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و تنی چند از نام‌آوران مازندرانی از جمله حسن یزدانی، قهرمان نامدار کشتی ایران و جهان، قرار گرفت.

رئیسی، در بدو ورود، کشاورزی و صنعت، گردشگری، جنگل، دریا و نیروی انسانی کارآمد و مخلص را ظرفیت‌های ویژه مازندران برای پیشرفت اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمی و نیز پیشینه و قدمت تاریخی و شخصیت‌ها و مفاخر بیشمار که نه تنها در استان و کشور بلکه در جهان اسلام می‌درخشند، در کنار تاریخ و تمدن و هویت دین‌مدار مردم مازندران ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و پیشرفت استان هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر اول استانی دولت به مازندران مصوبات خوبی داشتیم که اقدامات خوبی هم در راستای اجرای آنها صورت گرفته است، افزود: در این سفر کیفیت اجرای این مصوبات را رصد خواهیم کرد تا میزان تاثیر گام‌های برداشته شده برای اجرای آنها در رشد و پیشرفت استان مشخص شود.

بازدید از کارخانه چوب و کاغذ

رئیس جمهور فرودگاه را به مقصد بازدید از کارخانه چوب و کاغذ ترک کرد و طی بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه، با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ واحد شامل کارگاه، کارخانه و صنایع تولیدی استان مازندران که دچار رکود و تعطیلی شده بودند در دولت سیزدهم احیا شدند، گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران با تلاش‌های دولت سیزدهم احیا شده و میزان تولید کاغذ تحریر در این مجموعه از ۴۷۰۰ تن به بیش از ۱۲۰ هزار تن رسیده است. همچنین با تلاش دولت در سال تحصیلی جاری، کاغذ کتب دانش‌آموزان در کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید شد و با این اتفاق در حال حاضر ۱۲۴۱ نفر در این کارخانه مشغول به کار شده‌اند.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از هفت سال تعطیل و نیمه تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت و از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیا شده که در محل کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران بر پا شده بود، بازدید کرد.

سید ابراهیم در مصلی ساری

رئیس جمهور در ادامه سفر خود با حضور در مصلی شهر ساری در جمع مردم‌ مازندران ضمن اشاره به وضعیت مسکن و اشتغالِ استان، این ۲ را از اولویت‌های دولت سیزدهم خواند و با بیان اینکه ساخت ۸۳۰۰ واحد مسکونی در مازندران در دست اقدام است، تاکید کرد: باید با قاطعیت جلوی افرادی که می‌خواهند منابع ملی و جنگل‌ها را غارت کنند ایستاد و دست زیاده‌خواهان را قطع کرد. همانطور که اجازه نمی‌دهیم به کشور کوچک‌ترین تعدی و تجاوزی صورت بگیرد، در مقابل غارت ثروت‌های کشور توسط زیاده‌خواهان و زمین‌خواران می‌ایستیم.

رئیسی درباره نقش زنان در رشد اقتصاد کشور گفت: امروز در بین زنان و دختران ما نیروهای با استعدادی حضور دارند. بانوان ما در عرصه‌های علمی،‌ ورزشی و مسائل اجتماعی می‌درخشند و نقش دارند؛ امروز باید زمینه برای فعالیت‌های آن‌ها برای رشد اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه آزادسازی سواحل، قدم‌های خوبی با اجماع همه دستگاه‌ها برداشته شد. به یاد داشته باشیم؛ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است تا همه مردم بتوانند در فضایی آرام از آن استفاده کنند.

رئیسی در قائمشهر

در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران، با حضور سید ابراهیم رئیسی ۳۵۰ واحد گلخانه روستایی که با مشارکت مردم و تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری احداث شده است، به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور همچنین بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور در نشستی با فعالان اقتصاد مردمی در روستای خرماکلای قائمشهر، با تاکید بر مسئله عدم توازن در توزیع سود ناشی از تولید و فروش برنج برای تولیدکنندگان و دلالان، گفت: زنجیره تولید تا توزیع برنج باید به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا جلوی اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گرفته شود.

وی در این جلسه از وزیر جهادکشاورزی، استاندار و دیگر مسئولان مربوطه خواست در زمانی کوتاه با افراد صاحب‌نظر و مجرب که در این عرصه فعالیت می‌کنند جلساتی را برگزار کرده و با تکیه بر نظر فعالان میدانی به شکل دقیق میزان نیاز و تولید برنج در کشور را احصا و ساز و کاری برای جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده طراحی و ارائه کنند که در آن مشخص شود اگر به واردات برنج نیاز هست هم چه میزان و به چه شکل باید انجام شود تا صادرات بی‌حساب به تولید داخلی ضربه نزند.

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر شامگاه پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت با خانواده‌ شهدای «خان‌طومان» سوریه در پارک موزه دفاع مقدس ساری دیدار کرد و سپس با شرکت در جلسه شورای اداری استان، با تاکید بر اینکه هیچ کدام از ما برای کوتاهی در رفع موانع از پیش پای مردم حجت و دلیلی نزد خدا و مردم نداریم، گفت: درست است که قانون اساسی هر گونه توسعه را فرع بر حفظ محیط زیست قرار داده، اما نگاه کارشناس نباید ایجاد بن‌بست باشد، بلکه کارشناس باید با نگاه حل مسئله و برای رونق تولید و ایجاد اشتغال راهگشایی و گره‌گشایی کند.

رئیسی به مساله پسماند در مازندران اشاره کرد و گفت: دستور می‌دهم زمان برای اتمام زباله سوز تعیین شود و در غیراین‌صورت خلع‌ید کنید. وی در خصوص مسائل محیط زیستی نیز تاکید کرد: موضوعاتی که با محیط زیست منافات دارد بررسی شود تا با حفظ این موضوع، صنعت هم پیشرفت کند اعتقاد دارم نگاه محیط‌زیست باید حل مساله باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه صنایع‌دستی که توسط زنان استان تولید می‌شود حتما بازار برای آن تشکیل شود، تصریح کرد: در ورودی شهرها برای این افراد بی‌واسطه اشتغال ایجاد کنیم؛ فضای گردشگری استان باید رونق یابد و در عین‌حال هویت فرهنگی آن به گردشگران منتقل شود.

رئیسی، صنایع‌ تبدیلی استان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: در این موضوع باید سرمایه‌گذاری انجام شود تا باعث اشتغالزایی و ارزش افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد دریا محور ابلاغ شود. نسبت استان با اقتصاد دریامحور در دست تمام مدیران حاضر در این جلسه است، نسخه رونق این اقتصاد را شما به تهران ارائه دهید و مدام نگاهتان به تهران نباشد و به دستان خود و سابقه مدیریتی خود نگاه کنید.

حضور کابینه دولت سیزدهم در مازندران

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در بهشهر، نکا و گلوگاه؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش در سوادکوه و سوادکوه شمالی؛ عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قائمشهر، فریدونکنار و بابل؛ علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بابل و سیمرغ؛ بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی در ساری؛ نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در نور و محمودآباد؛ زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بابلسر و جویبار؛ ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوشهر و چالوس؛  وزرای کابینه دولت مردمی سیدابراهیم هستند که در مازندران حضور یافتند.

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

علاوه بر وزیران، منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست؛ دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان؛ حسینی‌پور معاون امور مجلس؛ اسماعیلی رئیس دفتر؛ منصوری معاون اجرایی؛ خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی؛ دولابی عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت و صالحی رئیس مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری، رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کنند.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی همزمان با دور دوم سفر استانی دولت به مازندران، از واگذاری ۹ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در استان به متقاضیان خبر داد و اعلام کرد: عملیات اجرایی ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین با ایجاد سه شهرک مسکونی آغاز می‌شود.

بذرپاش گفت: ۴۰۶ هکتار زمین شهری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن جوانان در مازندران تامین شد. همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۴ پروژه بندر امیرآباد بهشهر به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

گفتنی است با حضور وزیر راه و شهرسازی، بوستان جنگلی «سکوتپه» شهر ساری  در فاز نخست به مساحت ۲۰۰ هکتار به‌عنوان بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در آیینی به بهره‌برداری رسید.

نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان محمودآباد پس از ادای احترام به شهدای روستای «اورطشت»، بر ضرورت حمایت از کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی در استان مازندران تأکید کرد و گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به رونق تولید و اشتغال در بخش کشاورزی استان کمک کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در بازید از واحد پرواربندی گوساله ۱۰۰۰ راسی منطقه آلشرود نور بر حمایت وزارت جهاد کشاورزی از دامداران و عشایر به صورت ویژه تاکید کرد و با اظهار به این که حمایت از تولیدات داخلی بخش کشاورزی و دامپروری از اولویت‌های دولت است، گفت: نهاده‌های دامی برای گسترش و رشد دامداری با قیمت مناسب تامین می‌شود.

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

محمدعلی نیکبخت در بازدید از گلخانه روستای وازیک شهرستان محمودآباد ضمن دیدار با گلخانه داران و کارآفرینان این منطقه، از برنامه‌های دولت سیزدهم برای حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای و توسعه کشت گل و گیاه در کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های مختلفی برای تسهیل در صادرات گل و گیاه دارد، ازجمله کاهش بروکراسی اداری، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و حمایت از حضور گلخانه داران در نمایشگاه‌های بین‌المللی را در نظر گرفته است.

نیکبخت همچنین در جریان بازدید از کارخانه بسته‌بندی و شالی‌کوبی در آمل، اجرای طرح اصلاح ساختار شالی‌کوبی‌ها با هدف کاهش ضایعات برنج به عنوان آخرین مرحله زنجیره مدرن در تولید برنج مازندران را کُند دانست و گفت:‌ نوسازی شالی‌کوبی‌ها باهدف افزایش راندمان کیفیت برنج در این استان شتاب می‌گیرد.

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح سد هراز

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان مازندران، گفت: دولت سیزدهم ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح سد هراز این استان اختصاص داد.

منصوری افزود: سد هراز از جمله طرح های مهم و زیرساختی برای جبران تنش‌آبی کشاورزی به شمار می رود که در دور دوم سفر رئیس جمهور برای تکمیل آن اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

معاون اجرایی رئیس جمهور از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تعریض و چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام خبر داد و گفت: در دوم سفر آیت الله رئیسی برای این طرح سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

عین‌الهی وزیر بهداشت

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی در حال ساخت بابلسر افزود: تکمیل بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی رازی قائمشهر از جمله طرح‌های مهم بیمارستانی در مازندران به شمار می‌رود که پس از سال‌ها رکود با تزریق اعتبار لازم به اتمام رسیده است.

وی گفت: در راستای اجرای مصوبات دور نخست سفر هیات دولت به مازندران، تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل و فراهم‌کردن زیرساخت‌های بهداشتی این استان اختصاص یافته است.

عین‌الهی افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران برای حوزه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، اجرای ۹ طرح با ۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون هفت مصوبه اجرا شده و ۲ مصوبه در دست اجرا است.

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به سیاست حمایتی دولت سیزدهم از روند درمان بیماران «سخت‌ درمان» گفت: رایگان شدن درمان بیماران مبتلا به سرطان از برنامه‌های آتی این وزارتخانه است.

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

وی در حاشیه آیین بهره برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار از انجام تمام فرایندهای ساخت و راه‌اندازی و رعایت بهترین استانداردها و تجهیز کامل در کمترین زمان ممکن خبر داد و افزود: خیرین حوزه سلامت پارسال ۳۶ هزار میلیارد ریال در بخش زیرساختی و درمانی کشور در شهرهای مختلف سرمایه‌گذاری کردند.

قابل ذکر است همزمان با حضور رئیس‌جمهور در قائمشهر، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی رازی که بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران محسوب می‌شود، به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزشی درمانی پژوهشی رازی قائم‌شهر گفت: ساخت این پروژه از ۱۷ سال قبل آغاز شد و قرار بود در مدت کوتاهی به سرانجام برسد که سرانجام در دولت مردمی سیزدهم محقق شد.

دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در بازدید از مجموعه‌های صنعتی بشل سوادکوه گفت: گروه صنعتی فولاد بهمن که در شهرک صنعتی بشل سوادکوه قرار دارد با تولید سالیانه ۱۲۰ هزار تن، نیاز صنایع کشور به انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه را تامین می‌کند و توانست زمینه‌ساز دست‌کم ۱۰ میلیون‌دلار صرفه جویی ارزی شود.

منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه

داود منظور عصر پنجشنبه در نشست فعالان تولیدی و اقتصادی مازندران در آمل  با بیان این که سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار برای نهاده‌های کشاورزی ارز اختصاص یافته است، گفت: با همت دست اندرکاران جهاد کشاورزی با افزایش تامین بذر و دیگر نهاده‌های کشاورزی، اختصاص ارز امسال به ۱۱ میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

در نخستین روز سفر رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

علی‌آبادی وزیر صمت

عباس علی‌آبادی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران همراهی می‌کند شامگاه پنجشنبه بعد از جلسه شورای اداری بابل بیان کرد: برای حل مشکل پسماند بابل دو راهکار وجود دارد که باید آن را اجرایی کنیم. راهکار اول آن است که با کمک مردم و صنایع بتوانیم برای این موضوع راه حل پیدا کنیم و راهکار دیگر آن است که موضوع پسماند بابل در دولت مطرح و برای آن چاره اندیشی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha