• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403022920681
  • خبرنگار : 50622

یک مسئول در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

‌اطلاع رسانی نرخ بیمه حوادث، کتب درسی و نصب جدول مبالغ در محل ثبت نام مدارس الزامی است

‌اطلاع رسانی نرخ بیمه حوادث، کتب درسی و نصب جدول مبالغ در محل ثبت نام مدارس الزامی است

ایسنا/البرز سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: فرایند ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول از اردیبهشت ماه آغاز شده و سن ثبت نام در پایه اول دبستان شش سال تمام است.

سید علی الموتی فرد در گفت و گو با ایسنا گفت: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اردیبهشت ماه آغاز شده، بنابراین فرایند ثبت نام پایه اول با رعایت شرایط سنی پس از اتمام سنجش بدو ورود نوآموزان و اخذ تاییدیه از مراکز جامع سنجش انجام خواهد شد.

وی افزود: به استناد ماده ۳۶ آیین نامه اجرایی مدارس، ملاک محاسبه سن دانش‌آموزان برای ثبت نام، روز اول مهرماه خواهد بود و به استناد ماده ۲۹ آیین نامه، سن ثبت نام در پایه اول دبستان شش سال تمام است. ثبت نام نوآموزان در مهدکودک‌ و پیش‌دبستانی در سامانه اعلامی در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و بر اساس مفاد شیوه نامه مدیریت و ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌ها انجام می‌شود.

الموتی ادامه داد: تسهیل فرآیند ثبت نام یکی از جلوه‌های مهم برقراری عدالت آموزشی در راستای تکریم اولیا و دانش‌آموزان است. به همین منظور دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش‌آموزان با شعار ثبت نام مطلوب، خانواده و عدالت محوری و با هدف اجرای سند تحول دولت مردمی اتخاذ شده و با تشکیل کارگروه‌های کیفیت بخشی آموزشی، تلاش جهادی و نیز به کارگیری تجارب گذشته، تدابیر موثری در مورد ثبت نام به موقع همه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این راستا معاونان آموزش ابتدایی به عنوان روسای کارگروه کیفیت بخشی و ثبت نام دوره‌های ابتدایی معرفی شده‌ و نسبت به تبیین دستور العمل ثبت نام برای اعضای کارگروه‌ها و مدیران مدارس اقدامات لازم را انجام داده‌اند. قابل ذکر است که حقوق دانش‌آموزان و والدین در موقع ثبت نام مانند عدم دریافت وجوه غیر مجاز، زمان و محدوده بندی ثبت نام باید رعایت شود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل لازم است که‌ به منظور اجرای تکالیف مقرر در زمینه قانون حمایت از اتباع، نوجوانان و جلوگیری از ایجاد وضعیت بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان، اقدام موثر در جذب حداکثری لازم‌التعلیمان دوره ابتدایی انجام شود. در خصوص دانش آموزان میان پایه‌ هم ثبت نام آنها پیگیری و انجام شود، اما حضور والدین برای ثبت نام میان پایه ضروری نیست.

وی یادآور شد: همچنین اطلاع رسانی نرخ بیمه حوادث، کتب درسی و نصب جدول مبالغ در محل ثبت نام الزامی است. سفارش و توزیع کتب درسی مطابق آخرین شیوه‌ نامه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور و بهای کتب درسی نیز ‌در سفارش گروهی مطابق قیمت پشت جلد در سامانه مربوطه است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه گفت: برگزاری هر گونه آزمون ورودی بر اساس مصوبه ۹۵۱ تیرماه ۱۴۰۱ شورای عالی آموزش و پرورش و ماده ۹۸ آیین نامه اجرایی مدارس، در دوره‌های ابتدایی ممنوع و شامل تمام مدارس دولتی و غیردولتی است.

 الموتی اظهار کرد: فرایند اجرایی سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی و توزیع لباس فرم بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه با محوریت انجمن اولیا و مربیان انجام خواهد شد. برای نظارت بیشتر و ثبت شکایات احتمالی اولیاء، نصب اطلاعیه ثبت نام با درج شماره تلفن‌های مرتبط و نشانی اینترنتی سامانه شکایات و گزارش‌های مردمی در معرض دید مراجعان و اولیاء الزامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha