• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022920781
  • خبرنگار : 50004

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی:

بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در خصوص زمان پوشش کامل فیبر نوری در استان گفت: سازمان تنظیم مقررات از سایر اپراتورها در اجرای فیبر نوری، دعوت کرده است و با این روند می‌توان گفت، بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

سیاوش شهبازی با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری در تشریح وضعیت پوشش فیبر نوری در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری با ظرفیت و کاربردهای متفاوت به منظور تامین نیاز ارتباطی مشتریان ایجاد شده و 22 هزار مشتری خانگی استفاده کننده از فیبر نوری بدون محدودیت خاصی داریم.

وی ادامه داد: در شهر تبریز بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری وجود دارد. اغلب شهرک‌های صنعتی نیز از فیبر نوری، برخوردار بوده و بیش از ۵۰ درصد شهر تبریز تحت پوشش قرار گرفته و ۱۳۰۰ روستا از ۲۰۱۰ روستا با بیش از ۲۰ خانوار از اینترنت خانگی، بهره‌مند هستند. شرکت مخابرات، آماده توسعه شبکه‌های ارتباطی اینترنتی در مناطق مرزی در صورت ابلاغ توسط دولت محترم است.

وی بیان کرد: فیبر نوری در تمامی شهرستان‌ها و برخی روستاهای استان وجود دارد و امنیت زیاد و نبود محدودیت از جمله مزیت‌های استفاده از آن به شمار می‌آید. ثبت نام برای درخواست فیبر نوری از طریق مخابرات انجام می‌شود و استفاده از این خدمت، هر چند پرهزینه‌تر از سیم مسی است؛ اما سرعت و کیفیت آن قابل مقایسه با ADSL نبوده و بسیار پرسرعت‌تر از آن است و مصرف نیز به حجم دانلودهای مصرف کننده بستگی دارد.

بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

شهبازی، توسعه سیار در قالب توسعه شبکه پوشش موبایل و اینترنت پر سرعت در روستاها به ویژه روستاهای پرجمعیت را از دیگر تکالیف دولت سیزدهم برای شرکت مخابرات عنوان کرد و توسعه فیبر نوری را نیز در راستای توسعه ثابت دانست و افزود: اینترنت پرسرعت تنها یکی از مزایای استفاده از فیبر نوری بوده و حدود ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم و صدها نفر به طور غیر مستقیم از این سرویس پشتیبانی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت در سال‌های گذشته، اظهار کرد: بر همین اساس تعرفه ۱۵ هزار تومانی برای نگهداری از تلفن ثابت در شهرهای بزرگ و ۱۰ هزار تومانی در سایر شهرها در نظر گرفته شده و مشتریان باید دقت داشته باشند هزینه استفاده از تلفن ثابت، بسیار کم‌تر از تلفن همراه بوده و پیشنهاد می‌شود حداقل در حد هزینه نگهداری، از تلفن ثابت استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، برخی موانع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور و به تبع آن استان آذربایجان شرقی مانند عدم همخوانی درآمدها و تعرفه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها تلاش کرده‌ایم تا از دنیای ارتباطات عقب نمانیم و برنامه داریم تا در شأن مردم این استان بسترها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود بسترهای ارتباطی متفاوت، خاطرنشان کرد: اینترنت، معروف‌ترین بستر ارتباطی است، شکل بستر ارتباطی بسته به نوع نیاز مخاطبان تغییر می‌یابد. برخی از اشکال ارتباط در بستر اینترنت نمی‌گنجند و ممکن است برای برخی دانلود و برای برخی آپلود کردن فایل‌ها به منظور اهداف آموزشی مهم باشد.

وی، در بخش دیگری از اظهاراتش با تبریک فرا رسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی را رسالتی خطیر، حساس و مهم عنوان کرد و گفت: مواجهه با افکار مختلف و پویایی را می‌توان در خبرگزاری ایسنا مشاهده کرد.

وی، سازمان جهاد دانشگاهی را یادآور خاطرات خوب و دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی به ویژه در دوران دانشجویی دانست.

شهبازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و نقش غیرقابل چشم پوشی ارتباطات در زندگی بشر، اظهار کرد: امروزه ارتباطات و شکل‌های نوین ارتباطی، تمامی جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و حتی تجارت و حمل و نقل هم به شکل الکترونیک انجام می‌شود و تمامی موارد وابستگی کامل به ارتباطات دارد.

وی با بیان اینکه تغییر راه‌های ارتباطی و متاثر شدن آن از فناوری‌هایی مانند اینترنت، سبب شکلگیری بسترهای متعدد ارتباطی شده است، اظهار کرد: امروزه دیگر کسی برای انجام کارهای ساده مانند پرداخت قبوض به بانک مراجعه نمی‌کند و این مهم، ترافیک شبکه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این نشانگر هماهنگی ما با فناوری‌ نوین و ارائه خدمات به مخاطبان متعدد شامل مشتریان تجاری، صنعتی، سازمانی، تجاری، اداری و خانگی است.

بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه توضیحاتی در خصوص این نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای نیمه‌ دولتی و خودگران عنوان کرد و گفت: این نهاد، سهم ناچیزی از بودجه دولتی داشته و با استفاده از توان و ظرفیت‌های خود در مجموعه‌های مختلف از پژوهش گرفته تا حوزه‌های درمان ناباروری و آموزشی، درآمدزایی می‌کند.

وی در ادامه رسانه‌های ایسنا، ایکنا و بازار کار وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این سه رسانه با بهره‌مندی از توان دانشجویان در حال فعالیت بوده و پویایی و تربیت نیروهای توانمند رسانه‌ای از جمله ویژگی‌های این سه مجموعه به شمار می‌آید. در کنار رسانه‌های معتبر، مرکز افکارسنجی این سازمان نیز در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه نتایج احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و میزان مشارکت و حوزه‌های اجتماعی، تخمین‌های بسیار خوبی زده که بسیار نزدیک به نتیجه نهایی بوده و سازمان جهاد دانشگاهی، مجموعه‌ای شناخته شده در این مورد است.

فاتحی‌فر، برگزاری مناظرات دانشجویی، مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه، انتشارات و برگزاری نشست‌های تخصصی، اقدامات انجام شده در پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی، فعالیت آزمایشگاه ژنتیک، مرکز انرژی‌های تجدید پذیر، پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی را از جمله فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: امیدواریم این دیدار فتح بابی برای گسترش فعالیت‌ها بین دو مجموعه باشد.

بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

بیش از ۹۰ درصد شهر تبریز تا یک سال دیگر تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha