• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022920825
  • خبرنگار : 50130

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

برنامه‌های فرهنگی و قرآنی وزارت علوم با محوریت دانشجویان برگزار می‌شود

برنامه‌های فرهنگی و قرآنی وزارت علوم با محوریت دانشجویان برگزار می‌شود

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی وزارت علوم با محوریت دانشجویان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری برنامه‌های دانشجویی با محوریت خود دانشجویان تنها مسیری است که می‌توان این فرصت‌ها را در اختیار دانشجو قرار داد تا قبل از ورود به بطن جامعه، تجربه کار جمعی را در دانشگاه کسب کنند.

عبدالحسین کلانتری، شامگاه گذشته(۲۸ اردیبهشت) در آئین اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات قرآنی گفت: تمام تأکید ما در وزارت علوم این است که رویدادهای فرهنگی و قرآنی با محوریت دانشجویان برگزار شود، چراکه این امر به دلیل شناخت ذائقه و سلیقه دانشجویان هم نسل خود موجب شده که برنامه‌های اثربخش‌تر، بانفوذتر و با هزینه کمتری برگزار شود.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های دانشجویی با محوریت خود دانشجویان تنها مسیری است که می‌توان این فرصت‌ها را در اختیار دانشجو قرار داد، تا قبل از ورود به بطن جامعه تجربه کار جمعی را در دانشگاه کسب کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه سی‌وهشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت امروز به ایستگاه نهایی خود رسیده است، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌های قرآنی، ۴۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کشور شرکت کردند و ما شاهد رشد دو برابری تعداد شرکت‌کنندگان بودیم.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تمام ضعف‌های موجود، دانشگاه های کشور در این دوره، دانشگاه هایی قابل اتکا، اعتماد و مایه فخر و مباهات ملت ایران هستند، ادامه داد: امروز در دانشگاه‌های تراز جمهوری اسلامی، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و قرآنی رواج دارد و دانشجویان می‌توانند در بخش‌های مختلف، متنوع و متعدد حضور پرشوری داشته باشند.

کلانتری در ادامه گفت: امیدواریم برگزاری این رویدادهای فرهنگی و قرآنی، بتواند کارکردهای ویژه دانشگاه اسلامی را به بهترین نحو ممکن محقق کند، چراکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، تولید علم، پرورش و تقویت عالم و جهت‌دهی علم را سه کارکرد مهم دانشگاه‌ها ذکر کرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تأکید بر اینکه امروز بنیان‌های علم، تنیده شده در نظام‌های فرهنگی و هنجاری است، افزود: نگاه دین‌ستیزی غرب، در قبل از انقلاب در جهان غرب سیطره داشته و در ایران و جهان اسلام هم تکثیر شده بود، اما امروز دین اسلام در جهان تکثیر شده و سلطه غرب از بین رفته است که باید از این فرصت استفاده کرد.

به گفته وی، باید با تمرین و تدبر و شخم‌زدن قرآن، بنیان‌های معرفتی لازم را برای جهت‌دهی به علم پیدا کنیم؛ قرآن علاوه بر اینکه ظرفیت تقویت همبستگی اجتماعی در جهان مسلمین را دارد، می‌تواند در ساحت معرفتی به یک برگه برنده برای جهان اسلام تبدیل شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: در این راستا بخش‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت دانشجویان هر ساله در حال افزایش و توسعه است، چرا که باور داریم که باید قرآن در تمام شاخه‌های علمی سریان و جریان داشته باشد و از نظام بینشی و بصیرتی قرآن برای جهت‌دهی علم بهره‌مند شد و از ثمره این جهت‌دهی علم بشریت را بهره‌مند کرد. علم خارج از این جهت‌دهی علمی است در جهت منافع جهان سلطه، در جهت تقویت استکبار، علمی در مسیر حیوانیت که نمونه بارز آن را در فلسطین و غزه شاهد هستیم و انبوهی از داشته‌های فناورانه و تسلیحات نظامی در اختیار گروهی برای نسل کشی در غزه قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یادآور شد: اگر این جهت‌گیری قرآنی شکل‌ گیرد، بیشتر مصائب و مشکلات جامعه بشری رو به فنا و نابودی خواهد رفت که امیدواریم با توفیق الهی مردم غزه به پیروزی برسند و عزت جهان اسلام و مسلمانان در جهان روز به روز بیشتر شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha