• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022921198
  • خبرنگار : 50225

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان:

هیچ سوالی در امتحانات نهایی‌ ‌خارج‌ از کتاب‌های درسی نیست

هیچ سوالی در امتحانات نهایی‌ ‌خارج‌ از کتاب‌های درسی نیست

ایسنا/خوزستان گاهی مشاهده می‌شود خانواده‌ها یا دانش‌آموزان با هزینه‌های آنچنانی در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند، کتاب‌های کمک درسی زیادی تهیه می‌کنند یا مشاوره‌های غلط از افراد غیرمطلع دریافت می‌کنند که همه این موارد آسیب‌زننده هستند و باید توجه کنند ملاک امتحان نهایی، کتاب‌های درسی است.

امین برملا معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم از ۳۰ اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: در سال‌های گذشته امتحانات نهایی تنها برای پایه‌های دوازدهم برگزار می‌شد اما امسال امتحانات نهایی دوره متوسطه دوم برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزاری می‌شود. همچنین دانش‌آموزان سال‌های گذشته که می‌خواهند سوابق تحصیلی خود را بهبود ببخشند و معدل خود را ترمیم کنند نیز در آزمون‌های ترمیم نهایی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: نتیجه امتحانات نهایی ۶۰ درصد در قبولی کنکور تاثیر دارد و با تاثیر امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی کنکور سراسری، اهمیت این امتحانات بیشتر شده است بنابراین خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید رعایت نکات عمومی امتحانات و فراهم آوردن امکانات آن از جمله آرامش و فضای لازم برای مطالعه را مدنظر قرار دهند.

ملاک امتحان نهایی، کتاب‌های درسی است

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموزان توجه کنند که کتاب درسی ملاک تمام امتحانات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است و قطعا در امتحانات نهایی هیچ سوالی از خارج از کتاب‌های درسی نخواهد بود.

وی عنوان کرد: گاهی مشاهده می‌شود خانواده‌ها یا دانش‌آموزان با هزینه‌های آنچنانی در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند، کتاب‌های کمک درسی زیادی تهیه می‌کنند یا مشاوره‌های غلط از افراد غیرمطلع دریافت می‌کنند که همه این موارد آسیب‌زننده هستند و باید توجه کنند ملاک امتحان نهایی، کتاب‌های درسی است.

برملا گفت: با این رویکرد جدید، اهمیت کلاس‌های درسی مدرسه‌ها و کتاب‌های درسی دوچندان خواهد شد. اگر دانش‌آموز بر اساس برنامه‌ها و روال مدرسه آموزش ببیند و توجه ویژه‌ای به کتاب درسی داشته باشد قطعا نتیجه مطلوبی در امتحانات نهایی خواهد گرفت.

وی افزود: دانش‌آموزان باید مدرسه را جدی بگیرند و در کلاس درس حضور پیدا کنند و مفاهیم کتاب‌های درسی را یاد بگیرند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به اهمیت امتحانات نهایی، همه تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات، فرآیند حفاظت از آزمون و تامین سلامت آزمون اندیشیده شده است. همه حوزه‌های امتحانی به دوربین مداربسته مجهز شده‌اند و ورود دانش‌آموزان نیز با حفظ کرامت، با دو دستگاه سیگنال‌یاب و فلزیاب بررسی می‌شود تا نهایت امنیت تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha