• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403023021687
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

تشکیل کارگروه مقابله با سقط عمدی در وزارت بهداشت

تشکیل کارگروه مقابله با سقط عمدی در  وزارت بهداشت

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از ابلاغ بیش از ۵۰ دستورالعمل، بخشنامه و آیین نامه در راستای اجرای قانون جوانی جمیت خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل وبدا، دکتر صابر جباری به مناسبت روز ملی جمعیت گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۲ نشست برگزار کرده است.

وی با بیان این که به منظور اصلاح و ابلاغ بیش از ۵۰ دستورالعمل، آیین نامه، بخش نامه ملی در معاونت های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی و پیگیری های زیادی انجام شده است، افزود: گزاره‌های غلط و نادرستی در زمینه ازدواج، باروری و بارداری در شبکه بهداشت کشور از جمله رفع محدودیت بارداری در سن زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال و حرمت سقط جنین قبل از دمیده شدن روح، تبیین و اصلاح شده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اجرایی شدن کارانه پلکانی مشاوره فرزند آوری منجر به تولد زنده برای اولین بار در کشور، را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: طراحی و اجرای منشور کرامت مادری ویژه مراکز بهداشتی درمانی کشور و الگوی کارنامه جوانی جمعیت روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور، از جمله فعالیت های این مرکز بوده است.

دکتر جباری بازنگری و تدوین شیوه نامه و سر فصل های جدید ویژه آموزش های هنگام ازدواج، طراحی و اجرای برنامه پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشت کشور و راه اندازی کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین برای اولین بار را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد و گفت: بسترسازی جهت بهره مندی از بیش از ۴۰۰ گروه مردمی فعال در زمینه ازدواج، فرزند آوری و پیشگیری از سقط عمدی جنین در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله نفس و طراحی و اجرای برنامه جامع آموزش قانون جوانی جمعیت و فرزند آوری برای کارکنان شبکه بهداشت کشور و تربیت ۹۹۸ مربی از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در حوزه جمعیت است.

وی با بیان این که بسته خدمت آموزش و مشاوره فرزند آوری ویژه بهورزان و مراقبین سلامت برای اولین بار در کشور تدوین شد، ابراز داشت: تجلیل از خانواده های با شکوه و خوش جمعیت (دارای ۳ فرزند بیشتر) در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت یکی از برنامه های موثر در زمینه فرهنگسازی در جوانی جمعیت بود که اجرایی شده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تولد ۷۴ هزار و ۶۳۳ نوزاد به دلیل اجرای برنامه مشاوره فرزند آوری در شبکه بهداشتی کشور، را مورد اشاره قرار داد و گفت: شیوه نامه رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تدوین و ابلاغ شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت وی در پایان از تولید بیش از ۲۰ اثر رسانه ای فاخر ملی در قالب پوستر، اینفوگرافی، موشن و تیزر در زمینه جوانی جمعیت خبر داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، دکتر جباری در «دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت» که روز گذشته در سالن همایش های صدا وسیما با حضور رییس جمهور برگزار شد رتبه اول بخش مدیران را کسب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha