• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403030502458
  • خبرنگار : 50560

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین:

بودجه دهیاری‌های استان قزوین ۲ برابر شده است

بودجه دهیاری‌های استان قزوین ۲ برابر شده است

ایسنا/قزوین مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: بودجه دهیاری‌های استان قزوین در سال جاری ۲ برابر شده است و هر دهیاری به‌ازای هریک از اهالی روستا ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

لیلا غریب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان قزوین‌ دارای ۱۰۸۵ روستا و آبادی ثبت شده است از این تعداد ۶۷۹ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است که بر اساس ضوابط قانونی، دارای دهیاری هستند. در آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۵۲ روستا نیز واجد ایجاد دهیاری شناخته شده‌اند و در سال ۱۴۰۲ شاهد افزوده شدن این تعداد به جمع دهیاری‌های استان بودیم.

وی افزود: روستاهایی که دارای دهیاری هستند، هر ماه از دولت ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اهالی روستا، بودجه به جهت صرف هزینه‌های جاری روستا در راستای توسعه‌ و آبادانی روستاها دریافت می‌کنند، البته بودجه دهیاری‌ها در سال جاری ۲ برابر شده است و هر دهیاری به‌ازای هریک از اهالی روستا ۵۰۰ هزار تومان شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی، یک دموکراسی اسلامی قوی است، اعضای شورای اسلامی روستاها و همچنین دهیاری‌ها با انتخاب مردم نقش آفرینی می‌کنند و باید در هزینه کرد روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۲ دهیاری با جمعیت تحت پوشش بالای ۱۰۰۰ نفر در استان قزوین، دایر هستند که براساس قانون فعالیت دهیاران باید تمام وقت باشد و سایر دهیاری‌هایی که کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند؛ فعالیت آن‌ها پاره وقت محسوب می‌شود.

غریب در پایان گفت: کنترل ساخت و سازها، حفظ اموال عمومی روستا، ترغیب مردم به امور توسعه روستا، پیگیری مسائل و مشکلات روستاها در حوزه‌های مختلف، بهبود محیط زیست روستا، اجرای مصوبات شورا و همکاری با ادارات و نهادهای امنیتی از جمله این وظایف به شمار می‌رود. نگاه دفتر امور روستایی جبران عقب افتادگی‌ها، توزیع عادلانه امکانات به روستایان و شفافیت در پیشبرد امور و کارها و حرکت برای توسعه هرچه بیشتر روستاها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha