• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403030502680
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه هیدج:

گسترش روابط خارجی یکی از عملکردهای درخشان دولت سیزدهم است

گسترش روابط خارجی یکی از عملکردهای درخشان دولت سیزدهم است

ایسنا/زنجان امام جمعه شهرستان هیدج گفت: یکی از عملکردهای خوب دولت سیزدهم گسترش روابط خارجی است که از جمله آنها می‌توان به عضویت در شانگهای، بریکس و ورود کشور به‌عنوان بازیگر مهم به اوراسیا اشاره کرد.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تسلیت شهادت رئیس‌ جمهور انقلابی و همراهان ایشان، اظهار کرد: هیچ کسی باور نمی‌کرد کشور دچار چنین خسرانی شود و چنین شخصیت‌هایی را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی، به سیدالشهدای خدمت ملقب شد، لقبی که در این ۴۵ سال کسی سزاوار آن نبود، گفت: رئیس‌ جمهور شهید در خدمت به مردم، بسیار خستگی‌ناپذیر و انقلابی عمل کرد.

زارعی به برخی خدمات شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و افزود: یکی از عملکردهای او در سیاست خارجی این بود که ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در سازمان همکاری شانگهای در نشست مجازی سران این سازمان که به ریاست هند برگزار شد، عضویت ایران رسماً به ثمر نشست و ایران به‌طور رسمی عضو سازمان شانگهای شد. 

امام جمعه هیدج عضویت ایران در بریکس و ورود ایران به‌عنوان بازیگری مهم به اوراسیا را از دیگر عملکردهای او در سیاست خارجی دانست و ادامه داد: ترمیم روابط با برخی کشورهای عربی و آفریقایی مانند کویت، مصر، لیبی، عربستان، سودان و کشورهای دیگر از جمله عملکردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی بود. 

او بیان کرد: قبل از انقلاب، ایران با انگلستان برای خرید تانک قرارداد بسته بود؛ انگلیسی‌ها سال‌ها از تحویل دادن تانک یا پول آن طفره می‌رفتند، ولی دولت شهید رئیسی توانست پول تانک‌ها را پس بگیرد که این هنر سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی بود، این اقدام نیز به برکت وزیر پرتلاش و ولایی و انقلابی یعنی شهید امیرعبداللهیان به ثمر نشست که در رأس دیپلماسی دولت بود. 

وی با توضیح اینکه عملیات «وعده صادق» یکی دیگر از موفقیت‌های دولت شهید آیت‌الله رئیسی در دفاع از مظلومان بود، اظهار کرد: مردم مظلوم غزه و فلسطین مدت‌هاست زیر چکمه‌های صهیونیست‌ها در حال آزار و اذیت بودند و حاصل این ظلم‌ها، مجروحیت، شهادت و بی‌خانمانی آن‌هاست که عملیات «وعده صادق» گامی در راه دفاع از آنها بود.

امام جمعه هیدج افزود: صادرات نفت، یکی دیگر از موفقیت‌های دولت شهید آیت‌الله رئیسی بود، قبل از دولت ایشان، صادرات و فروش نفت به‌شدت کاهش پیدا کرده بود، اما در این دولت، فروش نفت به ۱.۲۰ میلیون بشکه در هر روز رسید. همچنین توسعه تجارت با همسایگان، یکی دیگر از موفقیت‌های دولت سیزدهم بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha