• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030704286
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل بیمه سلامت فارس خبر داد:

‌ اختصاص اعتبارات ویژه برای فرزندآوری در فارس

‌ اختصاص اعتبارات ویژه برای فرزندآوری در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل بیمه سلامت استان فارس، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را راهگشا توصیف کرد و از تلاش‌های همه‌جانبه در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت خبر داد و گفت: در همین ارتباط اعتبارات ویژه‌ای برای فرزندآوری در سطح استان در نظر گرفته‌ایم.

علی‌محمد جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این موضوع که فرزندآوری از توصیه های موکد پروردگار متعال به بندگان است، اظهار کرد: در قرآن کریم بارها به این موضوع اشاره شده که تولد فرزند مقارن با ازدیاد رزق و روزی و برکت برای خانواده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های حمایت از فرزندآوری بیمه سلامت نسبت به سنوات پیشین رشد چشمگیری داشته است، افزود: در سال گذشته اعتباری حدود ۱۴ میلیارد تومان به اجرای سیاست‌های جمعیتی توسط بیمه سلامت استان فارس اختصاص یافته بود که این رقم در سال جاری با جهشی چشمگیر به بیش از ۲۹ میلیارد تومان رسیده است.

‌به گفته این مقام مسئول، همزمان با فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت، بیمه سلامت سلسله اقداماتی را در راستای اجرای این امر در دستور کار قرار داده که نتایج مطلوبی به دنبال داشته است.

‌مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با ارائه آمار و ارقامی در این زمینه گفت: در سال ۱۴۰۲ روند حمایت از درمان باروری بیمه‌شدگان تداوم یافت و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت استان در سامانه‌های بیمه سلامت برای دریافت خدمات ویژه نشان‌دار شدند.

جعفرپور تعداد مادران باردار نشان دار در استان فارس را ۱۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: چتر حمایتی بیمه سلامت مراکز دولتی و بخش خصوصی را برای درمان نازایی تحت پوشش قرار می‌دهد.

 به گفته وی، اعتباری در حدود ۱۸ میلیارد تومان سهم بیمه سلامت استان فارس برای درمان ناباروری پرداخت شده که از این مبلغ، اعتباری معادل ۱۱ میلیارد تومان به بخش بستری، ۲ میلیارد نسخه‌های سرپایی و خسارت‌های متفرقه اختصاص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس اظهار کرد: هزینه‌های درمان ناباروری در ۲۶ مرکز غیرطرف قرارداد در قالب خسارت‌های متفرقه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت‌های باروری بیمه سلامت از دوران درمان باروری تا تولد ۵ سالگی فرزند ادامه می‌یابد، افزود: تعداد ۱۵۵ کودک که والدین آن‌ها تحت درمان باروری قرار گرفته بودند، از این امتیاز برخوردار شده و تعداد کودکان زیر ۵ سال در استان فارس که از این طرح بهره‌مند شده‌اند براساس سامانه بیمه‌گری در داشبورد جوانی جمعیت سامانه رز نزدیک به ۱۵۴هزار نفر است.

‌به گفته جعفرپور، آمار بیمه سلامت استان فارس در سال ۱۴۰۲ در زمینه درمان ناباروری تعداد ٤٠٦٨ پرونده  بستری بوده و سهم سازمان از مراجعین به مراکز طرف قرارداد ۱۱۱ هزار و ۴۲ میلیون ریال است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان فارس از صدور نزدیک به ۲۰ هزار نسخه سرپایی خبر داد و افزود: در این زمینه سهم سازمان ۱۷۸ هزار و ۱۴۶ میلیون ریال بوده و خسارت متفرقه به مبلغ یک هزار و ۹۰۸ میلیون  ریال پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که فرایند فرزندآوری و سیاست‌های جوانی جمعیت نیازمند تعریف بسته‌های فرهنگی و تبلیغاتی کارآمد است، گفت: جریان استعمار و دشمنان ملت ایران بیش از ۴ دهه درصدد القای مفاهیم کاهش جمعیت برآمدند و برای غلبه بر این دسیسه، باید جهاد اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی حداکثری صورت پذیرد.

جعفرپور با اشاره به اینکه سیاست‌های جوانی جمعیت بر مبنای بازه زمانی هفت‌ساله تدوین شده است، افزود: با فعالیت‌های صورت‌گرفته، توانسته‌ایم سرعت سیر نزولی جوانی جمعیت را کاهش دهیم.

‌مدیرکل بیمه سلامت استان فارس بیان کرد: در دهه‌های پیشین بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کرد اما در شرایط فعلی بیمه سلامت پوشش‌های حمایتی خود را افزایش داده و امیدواریم که این مسئله زمینه‌ساز دلگرمی خانواده‌ها برای فرزندآوری شود.

‌جعفرپور افزود: بخشی از سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت در پوشش‌های حمایتی بیماران صعب‌العلاج دیده شده که نشان از تمرکز بیمه سلامت بر فرزندآوری دارد.

‌مدیرکل بیمه سلامت استان فارس نقش اطلاع‌رسانی را در سیاست‌های جمعیتی مهم ارزیابی کرد و افزود: در سنوات پیشین عموم جامعه از طرح‌های حمایتی بیمه سلامت اطلاع چندانی نداشتند، اما هم‌اکنون با تلاش‌های صورت گرفته شاهد رشد آگاهی‌های عمومی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha