• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030704584
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

کلاهبرداری ۳۱۰ میلیارد ریالی با وعده ویزای اروپا در تبریز

کلاهبرداری ۳۱۰ میلیارد ریالی با وعده ویزای اروپا در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف ۶۰ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

سرهنگ صابر عباس زاده در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی شکایت‌های متعدد شهروندان تبریزی از شخصی که با وعده اعطاء ویزا و اعزام آنان به کشورهای اروپائی جهت کار بدون اخذ مجوز قانونی و نیز اخذ مبالغ هنگفت و بدون انجام تعهدات خویش ، اقدام به کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستورکار ویژه کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان در گام اول حدود ۶۰ نفر از شاکیان پرونده را شناسائی و پس از آشکار شدن شیوه و شگرد کلاهبرداری‌های متهم مشخص شد دفتر کار خود را در تبریز تعطیل و متواری شده است.

وی تشریح کرد : با گسترش چتر اطلاعاتی و بهره گیری از اقدامات فنی مشخص شد متهم محل سکونت خود را تغییر داده و در سطح کشور از جمله شهرهای ارومیه، مشهد، اصفهان، قم، قزوین، تهران و ... تردد می‌کند لیکن کاراگاهان موفق به شناسایی آخرین محل اختفاء متهم در یکی از شهرستان‌های استان‌های شمال کشور شدند.

عباس زاده ادامه داد: با اخذ مجوز مرجع قضائی اکیپ کارآگاهان سریعا به شهرستان موصوف اعزام و با اقدامات شبانه روزی گسترده و با بهره گیری از اقدامات فنی و تخصصی طی یک عملیات منسجم با رعایت اصل غافلگیری اقدام به دستگیری و دلالت متهم به پلیس آگاهی استان کردند.

وی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۶۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال معترف و جهت دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان شرقی، وی خاطر نشان کرد: اعتماد بی جا و مراجعه به مراکز کاریابی غیر مجاز می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد لذا به شهروندان توصیه می شود به هشدارهای پلیسی توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha