• چهارشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۸۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8305-10710
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رييس سازمان نظام مهندسي استان اصفهان مدعي شد: عبور مترو از محور چهارباغ عباسي هيچ آسيبي به آثار تاريخي وارد نمي‌كند عبور مترو از زير سي‌وسه پل منتفي است

رييس سازمان نظام مهندسي اصفهان طرح عبور از خيابان چهارباغ را طرحي كارشناسانه و براساس معيارهاي فني و مهندسي خواند و گفت: ما هم بر اين اعتقاديم كه هرگونه فعاليت عمراني در اصفهان بايستي با در نظر گرفتن و توجه به بافت تاريخي و فرهنگي اين شهر انجام شود و در غير اين صورت با اجراي آن طرح مخالفت خواهيم كرد. به گزارش خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس عبدالله كوپايي در ادامه گفت: در اولين روزهايي كه سازمان قطار شهري اصفهان پايه‌گذاري شد، اين سازمان مبناي كار خود را بر هماهنگي و تعامل با سازمان ميراث فرهنگي گذاشت و در اين زمينه از هيچ كوششي فروگذار ننموده است. رييس سازمان نظام مهندسي استان اصفهان، لزوم عبور مترو از خيابان چهارباغ را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بنده معتقدم هيچ گونه مشكل فني و مهندسي و ميراثي براي عبور متور از خيابان چهارباغ عباسي وجود ندارد. ممكن است سازمان ميراث فرهنگي محدوديت‌هايي از قبيل تعميق تونل مترو و يا تعدد تونل‌ها را ذكر كند، ولي اين كه بگويند اين پروژه نبايد از زير چهارباغ عبور كند اشتباه بزرگي است. وي اطمينان داد كه سازمان قطار شهري اصفهان آمادگي دارد تا در صورت منطقي بودن تمام محدوديت‏ها و مقررات فني سازمان ميراث فرهنگي را بپذيرد. عضو هيات مديره سازمان قطار شهري اصفهان همچنين گفت: ادعا مي‏كنيم كه براي اين پروژه به اندازه كافي مطالعات و تحقيقات كارشناسي انجام شده و مدارك اين كارشناسي‏ها از سال 70 تاكنون موجود است و نظرات و مشاورات و كارشناسان داخلي و خارجي مؤيد اين مطلب است كه بهترين مسير براي عبور مترو، خيابان چهارباغ است. مهندس كوپايي درباره‏ي عبور مترو از محدوده رودخانه زاينده رود نيز گفت: از روزي كه مطالعات پروژه‏هاي قطار شهري اصهفان آغاز شد، عبور مترو از زير ستون‏هاي سي و سه پل منتفي بوده و طبق طرح اوليه مسير گذر مترو، تونل مترو با يك قوس و فاصله‏اي زياد از كنار سي و سه پل عبور كرده و با قوس و انحناي ديگري وارد خيابان چهارباغ بالا خواهد شد. وي با طرح اينكه برخي اظهار نظرها در مورد متروي اصفهان جنبه سياسي پيدا كرده است، گفت: اين‏گونه مسائل فني و مهندسي نبايد درگير مسائل سياسي شود و صرفا بايد نظرات و تحقيقات كارشناسان و مشاوران جنبه‏هاي مختلف اين طرح مدنظر قرار گيرد. كوپايي درباره اثر ارتعاشات ناشي از عبور مترو بر مدرسه و گنبد مدرسه چهارباغ و نيز ورود آسيب به بستر اوليه‏ي خيابان‏هاي چهارباغ عباسي نيز گفت: مهندسان سازمان قطار شهري مي‏توانند با تغيير عميق تونل‏ها و هم‏چنين جابه‌جايي تونل‏ها در عرض خيابان چهارباغ، بافت زيرين اين خيابان را كه از نظر تاريخي ارزشمند است، حفظ كنند. لرزش ايجادشده توسط مترو هيچ خطري براي مدرسه و گنبد چهارباغ به وجود نياورده و مهندسين ما مي‏توانند با ايجاد تغييرات كوچك در طرح اوليه نظر سازمان ميراث فرهنگي را نيز تامين كنند. رييس سازمان نظام مهندسي استان اصفهان در پايان خاطرنشان ساخت: من اين اطمينان را مي‏دهم كه با عبور مترو از چهارباغ هيچ آسيبي به خيابان چهارباغ عباسي و هم‏چنين مدرسه چهارباغ و ساير اماكن تاريخي اين منطقه به وجود نمي‌آيد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha