• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۸۴ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8406-06050
  • خبرنگار : 71133

/علت كم كاري شما چيست؟/ امرالله احمدجو: من را دست انداختند...،شايعات، مانع من شد...،اگر در گروه و دسته‌اي نباشي...«روزي روزگاري» را تجاري تلقي كردند!

امرالله احمدجو فقط ساخت يك فيلم سينمايي به‌ نام «شاخه‌هاي بيد» در كارنامه‌ فيلم‌سازي‌اش به چشم مي‌خورد، كه بيش از 17 سال نيز از توليد آن مي‌گذرد. اين فيلمساز در گفتگو با خبرنگار هنري ايسنا اظهار داشت :در سينماي ايران اگر در گروه و دسته‌اي نباشي ،امكان فيلم‌سازي برايت وجود ندارد. احمدجو علت فوق را دليل كم‌كاري‌اش عنوان مي‌كند و مي‌گويد: شرايط به شكلي است ، هر كه زرنگ‌تر و خوش‌ شانس‌تر باشد،كار مي‌كند و اگربه محصولات سالانه سينماي ايران نگاهي بيندازيم، مي‌بينيم بخشي از فيلمها بدست كساني ساخته مي‌شود، كه به هيچ وجه صلاحيت و دانش فيلم‌سازي ندارند. وي افزود: در واقع بخشي از سرمايه و امكانات اينگونه به هدر مي‌رود و اشخاصي مثل ما در حسرت ساخت فيلم دوم‌ مي‌مانيم. در اين سالها بارها تا نزديك كليد زدن فيلم جديدم پيش رفته ام، اما هر بار مانعي روبرو شده است . احمدجو گفت:زمان معاونت آقاي داد فيلمنامه‌هاي متعددي را خود ايشان به من پيشنهاد كردند و با اينكه مسئولين رده بالا هم سفارش كرده بودند حدود 2،3 ماه در زمان مديريت آقاي پزشك در فارابي من را دست انداختند و آنقدر امروز و فردا شد تا كار به سرانجام نرسيد. كارگردان سريالهايي چون «روزي روزگاري» و «تفنگ سرپر» با يادآوري شرايط ساخت اولين فيلم سينمايي‌اش گفت: آن زمان فضاي فارابي و ارشاد شكل ديگري داشت و آقاي افخمي آشنايي‌هايي با افراد مسئول داشت و بدون اينكه من خواسته باشم سفارشاتي كرده بود بنابراين همه اينها دست به دست هم دادند تا توانستم آن فيلم را بسازم. وي ادامه داد: ‌ولي بنياد سينمايي فارابي، فيلمنامه بعدي من بنام «روزي‌ روزگاري» را كه بعدها بصورت سريال درآمد، به بهانه اينكه حيف است كار تجاري بسازم رد كردند، آنها «روزي روزگاري» را تجاري تلقي كردند!. احمدجو يكي ديگر از دلايل عدم فيلم‌سازيش را ساخت شايعاتي دانست و به ايسنا گفت: در سينما و تلويزيون زمانيكه حرفي پشت سرت زده شود،ديگر قادر نخواهي بود آنرا پاك كني . در زمان ساخت «شاخه‌هاي بيد» تهيه‌كننده‌اي داشتيم كه الان فوت شده است، ايشان در آن زمان وقتي كار، در شرايط 50 جلسه فيلمبرداري به پايان رسيد، شايعه انداخت كه فلاني كند است و 6 ماه زمان فيلمبرداري اين فيلم طول كشيده است. وي در پايان اظهار تاسف كرد: يكي از عوامل بازدارنده همين شايعات است، كه بر اثر اختلافات سليقه‌اي عليه يكديگر پراكنده و به سرعت باور مي‌شود و گويا هيچ‌كس هم حوصله تحقيق در اين زمينه را ندارد ، حتي اگر مسئول هم باشد گاهي وقت‌ها به اين شايعات بسنده مي‌كند و تصميم مي‌گيرد. امرالله احمدجو هم اکنون مشغول نگارش مجموعه‌اي تلويزيوني است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha