”از دسترفتگي مرگبار“ "شبي در باغهاي ايران" بهروز دارش در اتريش بهنمايش گذاشته ميشود
"شبي در باغهاي ايران" تا يك هفته ديگر در اتريش به نمايش گذاشته ميشود.
به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بهروز دارش چهار اثر ارايه شده در نمايشگاه باغ ايراني را به مجموعهداري اتريشي فروخته و قرار است با يك اثر ديگر از اين هنرمند معاصر در اين كشور به نمايش درآيد.
هربرت ليونيك - مجموعهدار اتريشي - 8 تا 15 اكتبر - 16 تا 23 مهر - در محل گالري و مجموعه خود آثار دارش را با همان موسيقي و شيوهي ارايه شده در نمايشگاه موزه هنرهاي معاصر تهران، عرضه ميكند.
قرار است بهروز دارش خود براي چيدمان اين آثار به اتريش سفر كند.
هايكوي دارش، با عنوان "شبي در باغهاي ايران"، كارهايي ساده و مينيمال و نگرشي تراژيك به حضور نوعي غياب است.
او با شيوه بياني خاص خود كه حضور انسان به آن معنا بخشيده، خيالپردازيهايي به منظور نزديك شدن به يك رخداد تاريخي دارد.
چيدمانهاي فانتزي و مينياتوري وي با برخورداري از نور و فرم و فضا از نوعي زندگي حكايت دارد كه اكنون تنها، دور و پرت مانده از مكان و زمان است؛ جوهرهاي از جنس بيگانگي و دلتنگي.
دارش مساله باغها را تنها مساله زمان ميداند. تا حدي كه ميگويد نه در وي ايجاد رغبت ميكند و نه انگيزه: "مساله باغها يكي از هزاران مساله من است." اما در عين حال ارتباطي دروني با آن پيدا كرده و نگرش خود را معطوف به آنچه ميكند كه ديگر نيست؛ زندگي، بزرگمنشي، و شازدهمنشي با همه اخلاقها و خيانتها و ...
مساله باغها براي بهروز دارش مساله زمان است، نه گل و گياه؛ از دسترفتگي مرگباري است كه همه را دگرگون ميكند، خيالات و معناها را به جاي ديگري ميبرد. وجود آن عدم با وجودش رابطه دارد. جايي كه مساله اساسي او با اينها پيوند ميخورد، نزديك شدن به يك خاطره است كه شايد اصل خاطره هم نباشد. تنها نوعي نوستالژي است؛ چيزي غمبار و حسرتبار كه در وجود او نيز هست.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات