• سه‌شنبه / ۵ مهر ۱۳۸۴ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8407-12674.34175
  • خبرنگار : 71012

/دفاع مقدس و صداوسيما/ يك برنامه‌ساز تلويزيوني: هيچ نوع جذابيتي نمي‌توان به كارهاي دفاع مقدس اضافه كرد

يكي از برنامه‌سازان دفاع مقدس معتقد است: به كارهاي دفاع مقدس نمي‌توان هيچ نوع جذابيتي اضافه كرد. فرامرز مقدم‌نيا ـ كارگردان و تهيه كننده تلويزيون ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، در خصوص تسهيلاتي كه از سوي برنامه‌سازان دفاع مقدس براي جذب بيشتر مخاطب بايد به كار گرفته شود، خاطرنشان كرد: از آن جايي كه سوژه كارهاي دفاع مقدس مانند ديگر گونه‌هاي برنامه‌سازي وجود ندارد. بنابراين برنامه‌سازان اين حوزه معمولاً سعي مي‌كنند از طريق مصاحبه مستند يا بازسازي به تداعي روز‌هاي جنگ در ذهن مخاطب بپردازند. وي با تاكيد بر اين كه در كارهاي دفاع مقدس نمي‌توان هيچ نوع تمهيدي را با نام جذابيت به كار اضافه كرد تا مخاطب جذب شود متذكر شد:‌ خود ماهيت جنگ و دفاع مقدس از جذابيت برخوردار است و برنامه‌سازي مي‌تواند جذابيت بيشتري براي مخاطب ايجاد كند كه بهتر بتواند فعل و انفعالات معنوي و نبرد فيزيكي جنگ‌ها را كشف و شهود كند. به اعتقاد اين كارگردان و تهيه كننده تلويزيون در ساخت برنامه‌هاي دفاع مقدس محتوا بر تكنيك غالب است. مقدم نيا ادامه داد: كساني كه در زمينه دفاع مقدس كار مي‌كنند بايد وقتشان را بيشتر صرف محتوا كنند اگر محتوا قوي باشد و بتواند به حقيقت آن رخداد خود را نزديك كند با ساختاري ساده كه در عين حال اصول اوليه حرفه‌اي را داشته باشد، نيز مي توان كاري تاثير گذار ارائه داد. كارگردان مجموعه تلويزيوني «مردان خدا» دقت در جزئيات اتفاقات جنگ را از مهمترين نكات در ساخت برنامه‌هاي دفاع مقدس دانست كه بايد از سوي برنامه سازان رعايت شود و اظهار كرد: برخي جزئيات در نگاه اول بديهي به نظر مي‌رسند. اما به تدريج كه روي آن مطالعه مي‌كنيد، متوجه خواهيد شد كه خيلي نكات درون ن نهفته است كه تاكنون كشف نشده است. مقدم نيا با بيان اين كه برنامه‌هاي دفاع مقدس كارگردان نه تنها نبايد از خود خلاقيتي نشان دهد بلكه بايد از كار فرار كند، تصريح كرد: كارگردان نبايد در كارهاي دفاع مقدس حجاب شود بلكه حضور وي و ساير عوامل سازنده نبايد احساس شود. وي در خصوص كارهاي نمايشي كه با موضوع دفاع مقدس ساخته مي‌شوند، گفت: براي ايجاد جذابيت در فيلم‌ها و سريال‌ها بايد دقت بيشتري در نگارش فيلمنامه به خرج داد. اين طور نبوده كه فيلمي مانند «غلاف تمام فلزي» كه مورد توجه قرار گرفته است، بودجه هنگفتي اختصاص يابد از جلوه‌هاي ويژه بسياري در اين كار استفاده شود بلكه قوي بودن ساختار فيلمنامه است كه به موفقيت آن كمك مي‌كند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha