• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-04554
  • خبرنگار : 71342

نقش‌هاي‌ماندگار بازيگران سينماي ايران مرور شد انتظامي: براي موفقيت در بازيگري مدام كار كنيد

نقش‌هاي‌ماندگار بازيگران سينماي ايران مرور شد
انتظامي: براي موفقيت در بازيگري مدام كار كنيد

عزت الله انتظامي به‌دانشجويان رشته‌ي بازيگري توصيه كرد براي موفقيت در بازيگري مدام كار كنيد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آقاي بازيگر كه در مراسم اختتاميه جشنواره‌ي «بازي‌آفرينان» در تالار فارابي دانشگاه هنر سخن مي‌گفت ادامه داد: من از ده دوازده سالگي به لاله‌زار رفتم ما هرگز امكانات شما را نداشتيم، اما با تمام مشكلات توانستيم دوام بياوريم.

وي درباره شيوه برخوردش با متن‌هاي گوناگون گفت: در تئاتر و سينما هرگز متن را حفظ نمي‌كردم، بلكه لغات خودم را، به كار مي‌بردم به همين دليل كلمات در جسم و جان من فرو مي‌رفتند، البته اين شيوه مرارت و رنج فراواني مي‌طلبد اما عشق به كار است كه باعث تدوام آن مي‌شود.

در اين مراسم كه با حضور اكبر عبدي، پرويز پرستويي، رضا كيانيان، فاطمه معتمدآريا، دنيا فني زاده كيومرث درم‌بخش و سيروس تسليمي برگزار شد، پرويز پرستويي اظهار اميدواري كرد: سينماي ما جايگاه خاص خود را پيدا كند تا از اين رهگذر بازيگري هم بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.

پرستويي ادامه داد: قرار گرفتن نابازيگران در مقابل بازيگران سينما گاه‌ مشكلاتي را ايجاد مي‌كند، اما با اين حال هميشه خود را با آنان همراه كرده‌ايم هر چند برقراري ارتباط قدري دشوارتر مي‌شود.

همچنين فاطمه معتمدآريا ديگر بازيگر حاضر در مراسم با بيان توضيحاتي از چگونگي ورودش به سينما از عنصر صدا به‌عنوان يكي از مهم‌ترين بازيگري نام برد و گفت: متاسفانه يكي از مشكلات نسل جديد ما اداي نادرست كلمات است، به طوريكه لمپينزيم پنهاني در ميان نسل جوان پديد آمده كه به هنر ما منتقل شده است و بازيگران جوان ما زباني پيدا كرده‌اند كه متعلق به‌هيچ جا نيست، در حاليكه گويش درست واژگان باعث برقراري ارتباط بهتر مي‌شود.

به اعتقاد وي اين مشكل از آنجا ناشي مي‌شود كه بيشتر دريافت‌هاي اجتماعي ما از راه اينترنت است و ارتباط ميان مخاطب و هنرمند هم به دليل وجود همين مشكل مخدوش مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اكبرعبدي با بيان اينكه با شانس وارد سينما شده است گفت: در كشور ما سينما در حال تعطيلي است و 70 درصد شهرستان‌ها با تعطيلي مداوم سالن‌هاي سينماي خود درگير هستند و به همين درس خواندن در رشته بازيگري سينما كار بيهوده‌ي است.

عبدي تنها راه نجات بازيگران را حضور در تئاتر دانست و گفت: سينماها كه تعطيل است و تلويزيون هم پول نمي‌دهد، بنابراين به تئاتر روي بياوريد تا در نهايت تئاتر مظلوم و فقير جاي خود را پيدا مي‌كند.

دراين مراسم يادداشتي از سوسن تسليمي توسط برادرش سيروس تسليمي قرائت شد در بخشي از اين يادداشت آمده است : هنرمندان و سياستمداران با طرفدارانشان معنا پيدا مي‌كنند اما هنرمندان بدون مردم هرگز قادر به‌ماندن روي صحنه نيستند.

تسليمي در بخش ديگري از اين يادداشت به جوانان هنرجو توصيه كرده است كه واقعيات اين هنر را بشناسند و بدانند موفقيت در آن نياز به سخت‌كوشي و همتي جان‌فرساتر از ديگر رشته‌ها دارد و وقتي آن فرد دراوج قرار مي‌گيرد وظيفه‌اش به‌مراتب سنگين‌تر از زماني است كه تازه وارد كار شده است.

كيومرث‌درم‌بخش كارگرداني كه دو فيلم «سفربهاري» و «بوف‌كور» را با حضور پرويز فني‌زاده ساخته است گفت: فني زاده بازي نمي‌كرد بلكه زندگي مي‌كرد.

به گزارش ايسنا، رضا كيانيان هم با بيان سخنان كوتاهي خطاب به دانشجويان گفت: راز موفقيت در سينما كار كردن است، چون كار كردن باعث مي‌شود، آرزوهاي بزرگ آدم برآورده شود، اما كساني كه تنها آرزو مي‌كنند، به‌افرادي كه مدام غر مي‌زنند، تبديل مي‌شوند.

كيانيان ادامه داد: گاهي جوانان از من مي‌پرسند مي‌توان بدون پول و پارتي وارد سينما شد، اين حرف توهين آميز است چون گويي ما از اين راه وارد سينما شده‌ايم، درحاليكه ما كار كرديم متوقع هم نبوديم.

وي خطاب به دانشجويان گفت: از كارتان لذت ببريد و مدام به فكر اين نباشيد كه به جايي برسيد.

در اين مراسم دهقان پور رييس دانشكده سينما تئاتر دانشگاه هنر نيز گفت: اين روزها نه‌تنها هنر كه دانشگاه هم مظلوم واقع شده است و تهاجمي كه به دانشگاه‌ها مي‌شود بسيار دردناك است، گويي هيچ يك از مقامات متوجه ارزش‌هاي هنر نيستند و همه‌ چشم به‌همين اندك زمين دانشگاه ما دارند و اگر حركت زيباي دانشجويان دانشگاه هنر نبود شايد اينجا هم به‌ ساختماني تعلق مي‌گرفت كه عنوانش را صنعت گذاشته‌اند.

وي با اشاره به ساخت فيلم موهن سيصد گفت: ساخت اين فيلم و برخوردي كه در جشنواره كن با ما شد نشان مي‌دهد، اگر به‌فرهنگ و هنرمان بها ندهيم به انسان‌هاي بي‌هويت تبديل مي‌شويم.

در اين مراسم منتقداني كه در جلسات يك‌ ماهه‌ي گذشته‌ي بازي‌آفرينان حضور داشتند توسط پرويز پرستويي، فاطمه معتمدآريا لوح‌هاي يادبود خود را دريافت كردند.

تقدير از هنرمندان حاضر نيز توسط دهقان‌پور و اميد روحاني به عنوان ميهمان ويژه مراسم انجام شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha