• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8709-02425

شهرام گيل‌آبادي: «احمد آقالو» راديو را به همه‌جا ترجيح مي‌داد؛ صداي فوق‌العاده‌اي داشت *فستيوال نمايش‌هاي آقالو از شنبه در شبكه‌هاي راديو آغاز مي‌شود*

شهرام گيل‌آبادي:
«احمد آقالو» راديو را به همه‌جا ترجيح مي‌داد؛ صداي فوق‌العاده‌اي داشت
*فستيوال نمايش‌هاي آقالو از شنبه در شبكه‌هاي راديو آغاز مي‌شود*

شهرام گيل‌آبادي با بيان اين‌كه از دست‌دادن احمد آقالو يك ضايعه بزرگ براي عالم هنر است گفت: نوع نگاه آقالو به راديو نگاه متفاوتي بود و او كار در راديو را به همه‌جا ترجيح مي‌داد و درواقع آقالو «عمو»ي نمايش‌هاي راديويي بود.

مدير مركز هنرهاي نمايشي راديو در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با ابراز تاسف شديد از فوت احمد آقالو هنرمند پيشكسوت راديو، تئاتر و تلويزيون گفت: ويژگي‌هاي اخلاقي و هنري آقالو در ميان بچه‌هاي راديو بارز و مشخص بود.

وي ادامه داد: بارها همكاران و دوستان نزديك آقالو از زبان او شنيدند كه مي‌گفت «من يك هنرپيشه راديويي هستم»، اين نشان مي‌دهد كه آقالو پيش از هرچيز راديو را به هرجا و هركاري ترجيح مي‌داد.

گيل‌آبادي با اشاره به سوابق هنري اين هنرمند كشورمان اظهار كرد: آقالو از سال 52 كار خود را در صداوسيما شروع كرد و يكي دوسال قبل از انقلاب وارد راديو شد و از آن به بعد كار در راديو را ادامه داد.

وي با بيان اين‌كه نوع نگاه آقالو به راديو نگاهي متفاوت بود ادامه داد: من از اساتيد نمايش راديويي شنيدم كه هم‌سطح و همگام مقبلي و آقالو در راديو ديگر كسي را نخواهيم داشت.

مدير مركز هنرهاي نمايشي راديو اظهار كرد: او براي خود سبك و سياقي داشت، از صداي پخته و فوق‌العاده‌اي برخوردار بود و در اجراي نقش‌هايش دقت زيادي داشت

وي با اشاره به اين‌كه انسانيت، كمك به ديگران و تعامل خوب با جوان‌ترها از ويژگي‌هاي بارز شخصيت آقالو بود گفت: بسياري از بچه‌ها لفظ «عمو» يا «بابا» را خطاب به وي به كار مي‌بردند و آقالو «عمو»ي نمايش‌هاي راديويي بود.

گيل‌آبادي تصريح كرد: آقالو بسيار پركار بود و در سال قبل تا يك‌ماه قبل از اين‌كه ديگر توان كار نداشته باشد، حدود 100 كار راديويي انجام داده است كه از هفته بعد از روز شنبه اين‌كارها از شبكه‌هاي راديويي پخش مي‌شود و درواقع فستيوال نمايش‌هاي آقالو را از شبكه‌هاي راديويي مي‌توانيم بشنويم.

وي اعلام كرد: آخرين كار آقالو ضبط مونولوگي بود از نمايش «فيزيك‌دان‌ها» كه تبديل به يك آنونس راديويي شده و از امروز در شبكه‌هاي راديويي در معرض شنود مردم قرار مي‌گيرد.

مدير مركز هنرهاي نمايشي راديو درباره‌ي ضرورت انتقال تجربيات هنرمنداني نظير آقالو به جوان‌ترها گفت: نوع ارتباط آقالو با هنرمندان راديو به ويژه با جوان‌ها بسيار نزديك و صميمي بود و اخلاقيات او كه زبان‌زد عام و خاص بود تأثير بسياري روي جوان‌ها مي‌گذاشت.

وي ادامه داد: تجربيات و منش ايشان در همين تعاملات صميمي به جوانان انتقال مي‌يافت.

او از كاركردن با جوان‌ها و ميدان‌دادن به آن‌ها ابايي نداشت و اين از اخلاقيات منحصربه‌فرد او بود.

گيل‌آبادي تصريح كرد: آقالو درحالي‌كه كرانه‌اي از خلاقيت، تجربه و هنر بود اما هيچ‌گاه هيچ ادعايي از او نديديم و مي‌توان گفت از دست‌دادن او يك ضايعه بزرگ براي عالم هنر بود.

وي در پايان به آخرين گفت‌وگوي احمد آقالو با نشريه داخلي مركز هنرهاي نمايشي راديو (پرده اول) اشاره كرد و گفت: او در اين گفت‌وگو نمايش راديويي را براي نشر فرهنگ يك نياز عمده و اساسي عنوان كرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha