• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8711-12941
  • خبرنگار : 71060

نشست خبري فيلم «بن‌بست» برگزار شد

نشست خبري فيلم «بن‌بست» برگزار شد

نشست مطبوعاتي فيلم «بن‌بست» ساعتي پيش با حضور مرتضي آتشزمزم كارگردان آن و برخي از عوامل فيلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه اجراي آن را علي‌اصغر كشاني برعهده داشت، مرتضي آتش‌زمزم كارگردان اين فيلم در سخناني عنوان كرد: اين فيلم در لبنان تهيه شده و تجربه‌ي خوبي بوده است، ما در اين فيلم سعي كرده‌ايم نگاه جديدي به لبنان داشته باشيم و اكنون فيلم دومنظوره‌اي توليد شده كه قرار است در لبنان هم پخش شود.

او در ادامه با بيان اين‌كه مايل بوده است در اين فيلم از حضور بازيگران ايراني هم بهره ببرد خاطرنشان كرد: بسيار دوست داشتم تا در اين فيلم در كنار بازيگران لبناني از يك بازيگر خوب ايراني هم استفاده كنم، اما قصه‌ي اين فيلم كاملا لبناني بود و چنين اجازه‌اي را به ما نمي‌داد، ما نيز دوست نداشتيم كه يك بازيگر در حاشيه قرار بگيرد به همين دليل از بازيگران ايراني استفاده نكرديم.

اين كارگردان در بخش ديگري از صحبت‌هايش به امكانات فراوان و مناسب كاري در لبنان اشاره كرد و افزود: در ساخت اين فيلم بسياري از وزارتخانه‌ها و نهادهاي غيرمرتبط ما را كمك كردند، اما با توجه به اين‌كه اين فيلم مرتبط با انرژي اتمي است سازمان انرژي اتمي شش‌ماه بعد از آن‌كه به ما قول همكاري داد ودر نهايت عنوان كرد كه بودجه‌اي براي اختصاص به اين فيلم ندارد و به همين دليل شش‌ماه اين پروژه خوابيد.

آتش‌زمزم همچنين به فضاي مناسب فيلم‌سازي در لبنان اشاره كرد و گفت: به نظرم مي‌رسد كه كار سينما و فرهنگي در لبنان از ارزش بيشتري برخوردار است، اين‌جا براي شليك يك تير بايد با 15 نفر صحبت كرد اما در لبنان براي حركت‌دادن يك تانك بايد تنها از يك نفر اجازه بگيريد.

سيد جلال‌الدين دري نويسنده فيلم‌نامه اين فيلم هم در اين نشست عنوان كرد: طرح اوليه‌ي اين فيلم را خود كارگردان ارايه كرد و ما بعدها تصميم گرفتيم از اين طرح يك فيلم‌ و يك سريال بسازيم، اما معمولا فيلم‌هايي كه از روي مجموعه ساخته مي‌شوند در موارد متعددي دچار نوعي نقصان مي‌شوند.

علي‌محمد قاسمي فيلم‌بردار اين فيلم هم در اين نشست عنوان كرد: من بيشتر در زمينه كارگرداني فعاليت مي‌كنم چراكه در ايران زمينه‌ي كافي براي بروز خلاقيت‌ها درعرصه فيلم‌برداري كم‌تر وجود دارد، لذا به نظر من شرايطي عاقلانه براي تصويربرداري تكنيكي در ايران وجود ندارد و به همين دليل من ترجيح مي‌دهم بيشتر به كارگرداني فيلم‌هاي مستند بپردازم.

مجدي مش‌موشي بازيگر لبناني اين فيلم هم در اين نشست عنوان كرد: من تاكنون در جشنواره‌هاي بزرگي شركت داشته‌ام، اما هميشه احساس غريبي داشتم اما در ايران احساس مي‌كنم در ميان خانواده و دوستان خود قرار گرفته‌ام و مسايل انساني به نظر من از اهميت بسيار بالاتري برخوردار است.

او همچنين اظهار كرد: مهم‌ترين نكته‌ي اين فيلم آنست كه سعي كرده دو ملت ايران و لبنان را به هم متصل كند و من در ساخت اين فيلم احساس مي‌كردم كه با گروهي حرفه‌اي و با اخلاق مواجه‌ام.

به گزارش ايسنا، محمدرضا سليماني مسوول جلوه‌هاي ويژه و پيمان ابدي از ديگر حاضران اين نشست بودند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha