بازيگر نقش حضرت يعقوب(ع) در سريال «يوسف پيامبر(ع)» گفت: براي هرلحظه از سريال با فرجالله سلحشور و جمال شورجه و حتي شادروان احدي (مدير فيلمبرداري) تعامل داشتيم.
محمود پاكنيت در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: درباره موارد مختلفي چون حس در يك پلان يا چگونگي قرارگيري در نور همفكري ميكرديم بنابراين اينگونه نبود كاملا خواستههاي يك فرد عملي شود چرا كه كار هنري با خلق لحظهها صورت ميگيرد و تعامل در چنين آثاري به ارتقاي كيفيت كار كمك ميكند.
او در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه از چه منابعي براي مطالعه دربارهي نقش حضرت يعقوب (ع) استفاده كرديد گفت: سلحشور پژوهشهاي جامعي دربارهي شخصيتهاي سريال «يوسف پيامبر (ع)» و متون مختلفي براي نگارش فيلمنامه استفاده كرده بود. از سوي ديگر متوني كه بهطور ويژه به شخصيت حضرت يعقوب(ع) بپردازد، در دسترس نبود هرچند كه قرآن كريم، تفسيرالميزان و فيلمنامه به اين شخصيت پرداخته شده بود، البته من بيشتر از متن بهره بردم چون بسيار گسترده به هر شخصيتي پرداخته بود علاوه بر آن از نظرات سلحشور و شورجه استفاده كردم.
در زمينهي چگونگي پرداخت سريال «يوسف پيامبر (ع)» به حضرت يعقوب (ع) گفت: در قرآن كريم تاريخ و تفسيرالميزان آمده است كه حضرت يعقوب (ع) بر اثر گريه و زاري زياد در فراق فرزندانشان نابينا و چشمهايشان سفيد ميشود و بههمين علت فرشته وحي بر او ظاهر ميشود و به اين پيامبر خدا متذكر ميشود كه اينگونه حركات دور از شأن پيامبري اوست و هر اتفاقي كه براي بنده رخ ميدهد، خواست و بنابراين در سريال هم بايد براساس تاريخ عمل ميكرديم.
پاكنيت در پايان در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه چقدر چهرهپردازي و دكور به شما در ايفاي نقش حضرت يعقوب (ع) كمك كرد، تصريح كرد: هنگام چهرهپردازي، بازيگر با ديدن تغييرات ايجادشده روي چهرهاش، خودبهخود حالوهواي نقش به سراغش ميآيد علاوه بر آن فضاسازي كه كارگردان ميكند و نوع صحنه و لباس همين تاثير را بر بازيگر ميگذارد، بنابراين اين عوامل بر بازيگر كمك ميكند چه او نقش حسي را بازي كند و چه عادي. بهعنوان نمونه يك زخم چاقو در چهره ميتواند به بازيگر براي ايفاي يك نقش منفي كمك كند.
انتهاي پيام


نظرات