• جمعه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8902-18692
  • خبرنگار : 71012

عفيفه در نشست سريال «در مسير زاينده رود»: فوتبال بهانه‌اي براي ورود به مسائل اخلاقي است مسعود رايگان و مهدي باقربيگي بازيگران جديد سريال فتحي

عفيفه در نشست سريال «در مسير زاينده رود»:
فوتبال بهانه‌اي براي ورود به مسائل اخلاقي است 
مسعود رايگان و مهدي باقربيگي بازيگران جديد سريال فتحي

اسماعيل عفيفه كه چهارشنبه – 29 ارديبهشت ماه – در نشستي خبري حاضر شده بود، بر رويكرد اخلاقي سريال مناسبتي «در مسير زاينده رود» به كارگرداني حسن فتحي تاكيد كرد و گفت: در حقيقت فوتبال در اين سريال بهانه‌ است.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تهيه‌كننده سريال «در مسير زاينده‌رود» در اين نشست كه به انگيزه آغاز توليد و تصويربرداري مجموعه تلويزيوني «در مسير زاينده رود» برگزار شد، گفت: فوتبال ارزش پرداختن را دارد. اين روزها فوتبال يكي از دغدغه‌هاي اصلي و بحث‌هاي مهم روز كشور است اما در مجموعه «در مسير زاينده رود» اين ورزش بهانه‌اي براي ورود به مسائل اخلاقي است.

وي ادامه داد: سوژه اين سريال ورزشي است اما رويكرد اصلي و عميق اين مجموعه، توجه به ارزش‌هاي اخلاقي و انساني است.

در اين نشست از مسعود رايگان به عنوان بازيگر جديد سريال «در مسير زاينده رود» نام برده شد.

عفيفه همچنين از حضور مهدي باقربيگي براي ايفاي نقش در سريال «در مسير زاينده رود» خبر داد و افزود: بايد از بازيگري براي اين نقش استفاده مي‌كرديم كه هم بومي باشد و هم مردم او را بشناسند.

تهيه‌كننده‌ «در مسير زاينده رود» سپس در جمع خبرنگاران نگراني خود براي رسيدن اين سريال به پخش در ماه رمضان را ابراز كرد و گفت: تصويربرداري تا عيد فطر ادامه خواهد داشت.

او گفت: ترجيح من بر اين بود تا مدت زمان بيشتري براي تصويربرداري اين مجموعه در اختيار داشتيم، ضمن اين‌كه طرح اين مجموعه نيز سال گذشته در اختيار سازمان صدا و سيما قرار گرفته بود اما به دليل تغييرات مديريتي امكان توليد زودتر كار ميسر نشد و هم‌اكنون نيز زمان كمي در اختيار داريم.

اسماعيل عفيفه در اين نشست با اشاره به برخي مشكلاتي كه سازندگان مجموعه‌هاي تلويزيوني با آن مواجه هستند، در اين ارتباط از مشكل كمبود لوكيشن و فضاي مناسب ياد كرد و گفت: امروزه‌ اغلب سريال‌ها در خانه‌هاي مردم ساخته مي‌شوند.

وي تصريح كرد: هر ساله ميلياردها تومان هزينه صرف ساخته شدن دكور و لوكيشن مي‌شود، اما اين هزينه‌ها به هدر مي‌رود و بيشتر دكور‌هاي ساخته شده پس از پايان توليد، از بين مي‌روند.

عفيفه ابراز اميدواري كرد كه تلويزيون به اين نتيجه برسد كه يك فضاي مناسب سينمايي را براي ساخت آثار تلويزيوني در نظر بگيرد.

وي همچنين در نشست عصر روز چهارشنبه اعلام كرد كه قرار بود 90 درصد از صحنه‌هاي «در مسير زاينده رود» در اصفهان تصويربرداري شود، اما پس از يافتن خانه‌اي در تهران، در نهايت تصميم بر اين گرفته شد كه تنها 30 تا 35 درصد از صحنه‌هاي «در مسير زاينده رود» در اين شهر تصويربرداري شود و مابقي را در تهران بگيرند.

اين تهيه‌كننده در عين حال گفت كه 90 درصد از داستان «در مسير زاينده رود» در شهر اصفهان مي‌گذرد.

عفيفه در پاسخ به پرسش ايسنا درباره اينكه آيا به انتخابات اوليه درخصوص بازيگران دست يافته‌اند يا «در مسير زاينده رود» نيز بمانند بسياري از پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني با مشكل كمبود بازيگر مواجه شده است؟ گفت: به تمامي انتخاب‌هاي اوليه‌مان رسيده‌يم؛ خانم مهين‌ترابي از ابتدا قرار بود اين نقش را بازي كند و از سال گذشته با ايشان صحبت كرده بوديم. ضمن اينكه از ابتدا انتخابمان براي بازيگر مرد آقاي محجوب بود كه در ادامه متوجه شديم ايشان با پروژه ديگري قرارداد دارند، اما با تغيير زمان فيلمبرداري اين پروژه، توانستيم بار ديگر از آقاي محجوب استفاده كنيم.

وي ادامه داد: شخصيت‌ها در اين سريال اهميت زيادي دارند و فعلا از ترکيب بازيگراني که براي حضور در اين مجموعه دعوت شده‌اند، راضي هستم. در سريال «در مسير زاينده رود» سعي کرده‌ايم تناسب ميان کاراکترها رعايت شود.

به گزارش ايسنا، در اين نشست عفيفه پيشنهاد تبديل شدن اصفهان به شهر سينمايي را ارائه داد و گفت: با توجه به اينكه فيلمها وسريالهاي بسياري در طول سال ساخته مي‌شوند، اصفهان پتانسيل تبديل شدن به يک شهر سينمايي و فرهنگي را دارد و مي‌تواند همانند هاليوود در آمريکا كه تمام مراکز سينمايي در آن قرار دارد، به شهر سينمايي تبديل شود.

اين تهيه‌کننده زمان آغاز تصويربرداري صحنه‌هاي اصفهان را دهم خرداد ماه اعلام كرد و گفت: در اين سريال، زاينده‌رود و سي و سه پل نقش دراماتيك دارند؛ صحنه‌هاي اصفهان را بايد سريع‌تر ضبط کنيم، چرا که از 15 خرداد ماه آب زاينده‌رود بسته مي‌شود؛ ضمن اينكه ما بايد در زمان پخش، در تهران باشيم تا بتوانيم قسمتها را به پخش برسانيم.

او گفت: سريال «در مسير زاينده رود» فضاهاي سنتي و مدرن اصفهان را همزمان نشان مي‌دهد تا درزمان پخش، تصويري كهنه از پايتخت فرهنگي كشور در معرض ديد بيننده قرار نگيرد. ضمن اينكه از نمايش تصويري كليشه‌اي از اصفهان پرهيز مي‌كنيم.

عفيفه در پاسخ به پرسشي درباره همکاري نهادهاي مختلف در اصفهان با سريال «در مسير زاينده رود»، اظهار كرد: اميدوارم سازمان‌ها همکاري خوبي با ما داشته باشند تا بتوانيم سکانس‌هاي طراحي شده را به خوبي ضبط کنيم،البته قول مساعدت داده شده‌است.

وي سپس درباره دليل انتخاب نام سريال فتحي گفت: در اين سريال انسان به زاينده رود تشبيه شده‌است كه از كوههاي زرد كوه سرچشمه مي‌گيرد و اگر راهش را درست انتخاب نكند به باتلاق گاوخوني مي‌رسد.

تهيه‌کننده سريالهاي «ميوه ممنوعه»، «اشكها و لبخندها»، «پس از باران»، «و خداوند عشق را آفريد» و

«جواني» با انتقاد از شباهت مجموعه‌هاي تلويزيوني در سالهاي اخير، تصريح كرد: مديران تلويزيون بايد اين ريسک را داشته باشند که مجموعه‌هاي درام را بدون اتفاقات عجيب و غريب هم بسازند.

عفيفه در اين نشست از ادامه نگارش سريال «در مسير زاينده رود» توسط عليرضا نادري خبر داد و افزود: عليرضا نادري ديالوگ‌هاي «درمسير زاينده رود» را منطبق بر فرهنگ بومي اصفهان مي‌نويسد، البته ما براي لهجه اصفهاني بازيگران اين مجموعه يک مشاور خوب هم انتخاب کرديم تا در اين زمينه بازيگران را راهنمايي کند.

او همچنين درباره يكي ديگر از مشكلات توليد مجموعه‌هاي تلويزيوني گفت: در تلويزيون، مرحله نگارش به‌عنوان بخشي از توليد محسوب نمي‌شود؛ درحالي كه ما هر ساله نياز به سريال‌هاي مناسبتي و غيرمناسبتي داريم و بايد براي اين سريال‌ها فيلمنامه نوشته شود.

او در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا درباره پايان اين سريال و اينكه آيا «در مسير زاينده رود» به پاياني مشابه

«ميوه ممنوعه» دچار نمي‌شود؟ گفت: براي اين مجموعه پايان خوبي در نظر گرفته‌ايم كه نه خوش و نه تلخ است، بلکه پاياني مناسبي است.

وي بر لزوم گنجاندن وجه اميدبخشي در سريالهاي تلويزيوني تاكيد كرد و در عين حال گفت: پايان «در مسير زاينده رود» با عروسي همراه نخواهد بود. در اين سريال سعي خواهيم كرد از پايان‌بندي غيرواقعي، هرچند شاد بپرهيزيم؛ اما اين بدان معنا نيست كه پايان‌ اين سريال اميدبخش نباشد. البته چند پايان‌بندي براي اين سريال درنظر گرفته‌ايم كه هنوز تصميم نهايي براي آن اتخاذ نشده‌است. ما منتظر هستيم تا ببينيم روند سريال و بازخورد آن در بين مردم و نگاه مديران چگونه است.

او درباره موسيقي سريال «در مسير زاينده رود» و اينكه آيا بهتر نبود به جاي اصرار بر همكاري با احسان خواجه اميري، سبكي جديد را تجربه مي كردند؟ گفت: آقاي خواجه اميري در حال مطالعه موسيقي سنتي اصفهان است؛ ضمن اينكه حتما در كارهاي بعدي فضاهاي جديد در موسيقي را تجربه خواهيم كرد اما در سريال « در مسير زاينده رود» ترجيح داديم از آقاي خواجه اميري استفاده كنيم.

گفتني است نشست چهارشنبه بدون حضور حسن فتحي، كارگردان برگزار شد و علت نيامدن وي، حضور در صحنه سريال «درمسيرزاينده رود» عنوان شد.

به گزارش ايسنا، مجموعه تلويزيوني «در مسير زاينده رود» توسط حسن فتحي كارگرداني مي‌شود. حسين محجوب، مهرانه مهين ترابي، مسعود رايگان، اشکان خطيبي، بهنوش طباطبايي، پرديس افکاري، مهرداد ضيايي، هومن برق نورد، افسانه پاکرو، الهه حسيني، مهدي باقر بيگي، مهران نائل، نيما نامداري و .... بازيگران اصلي اين مجموعه هستند.

در خلاصه اين داستان آمده است: مهران سارنگ فوتبال جوان با آتيه تهراني كه براي عقد قرارداد با يك باشگاه تازه تاسيس به اصفهان سفر كرده؛ طي تصادف با مسعود مصيب جوان نخبه اصفهاني با او درگير مي‌شود و اين آغاز ماجراي طولاني است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha