• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8905-15079
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

انتقاد سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان از سريال فتحي «در مسير زاينده‌رود غيرعمدي فرهنگ و لهجه اصفهان را به سخره گرفته است»

انتقاد سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان از سريال فتحي
«در مسير زاينده‌رود غيرعمدي فرهنگ و لهجه اصفهان را به سخره گرفته است»
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان از آنچه در سريال «در مسير زاينده رود» به عنوان فرهنگ اصفهاني به نمايش درآمده است انتقاد کرد. ابوالفضل قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)اصفهان، درباره سريال «در مسير زاينده رود» خاطرنشان كرد: قبل از ماه مبارک رمضان از شنيدن خبر ساخت مجموعه‌اي تلويزيوني که بخش‌هايي از آن به شهر و فرهنگ اصفهان مربوط مي‌شد و بخشي از هويت و فرهنگ اين شهر را در رسانه ملي منعکس مي‌كرد، خوشحال شديم. وي درعين حال افزود: اما متاسفانه آنچه در اين سريال نشان داده مي‌شود، بدون غرض و غيرعمدي فرهنگ و لهجه اصفهان را به سخره گرفته است. او تصريح کرد: در سريال «در مسير زاينده رود» لهجه اصفهاني به نوعي مطرح شده که غير از لودگي چيزي از آن برداشت نمي‌شود. سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: در اين سريال اصفهان به عنوان يک شهر فاقد امکانات اوليه نمايش داده مي‌شود؛ به طوري که براي درمان، بيمار بايد به تهران منتقل شود؛ در حالي که اصفهان از نظر دارا بودن امکانات در سطح بالايي قرار دارد. قرباني خاطرنشان کرد: در سريال «در مسير زاينده رود» از اصطلاحاتي استفاده مي‌شود که در فرهنگ اصفهان رايج نيست؛ همچنين استفاده از بازيگران غيراصفهاني و استفاده از لهجه‌اي که در واقع مخلوطي از لهجه‌هاي مناطق مختلف ايران است، سبب شده تا رفتارهاي نمايش داده شده، رفتارهايي لوده‌گونه باشد. وي افزود: متاسفانه سريال «در مسير زاينده رود» موجب تمسخر اصفهان و اصفهاني شده‌است؛ اين در حالي است كه اين که اين سريال به صورت سراسري از رسانه ملي پخش مي‌شود و اين امکان وجود دارد تا افرادي در خارج از کشور نيز بيننده اين سريال باشند. او اظهار كرد: آنچه در اين سريال به عنوان فرهنگ و لهجه اصفهان نمايش داده مي‌شود، در شأن و منزلت شهري که مهد تاريخ، فرهنگ، هنر و شهادت است نيست. قرباني در پايان اعلام كرد: در جلسه‌اي که با حضور شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان برگزار شد، نسبت به چهره‌اي که در اين سريال از اصفهان نمايش داده مي‌شود، اعتراض شد و اعضاء خواستار آن شدند تا در جهت اصلاح اين موضوع وعذر خواهي عوامل توليد اين مجموعه از مردم اصفهان اقدام كنند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha