• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8911-03068
  • خبرنگار : 71133

در نامه‌اي خطاب به سجادپور، عبدالرضا كاهاني براي حضور فيلمش در جشنواره‌ي فيلم فجر سه شرط گذاشت

در نامه‌اي خطاب به سجادپور،
عبدالرضا كاهاني براي حضور فيلمش در جشنواره‌ي فيلم فجر سه شرط گذاشت

عبدالرضا كاهاني كه ساخته آخرش «اسب حيوان نجيبي است» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر انتخاب شده در نامه‌اي خطاب به مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي براي حضور فيلمش در جشنواره سه شرط گذاشت.

در اين نامه كه كاهاني آنرا اختصاصا در اختيار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) قرار داده خطاب به سيد عليرضا سجادپور آورده است:« يادتان هست دو هفته پيش گفتيد " اسب حيوان نجيبي است " را سريع برسان، چون جزو فيلم‌هايي است که تنور جشنواره را گرم مي‌کند!؟ و من در جواب گفتم مگر فيلم من بخاري است!؟ حتما يادتان رفته. شما اساسا آن چه را به نفع‌تان نيست يادتان مي‌رود. براي همين از اين پس حرف‌هايم را مکتوب و از طريق رسانه‌ها مطرح مي‌کنم.

حالا فيلم من دست شماست و آن را انتخاب کرده‌ايد! ترديد هم ندارم به گرماي جشنواره‌تان خواهد افزود. اما من هم مثل شما نياز به بخاري دارم و قرار نيست خانه من سرد باشد، خانه شما گرم! قرار نيست بعضي‌ها نقش تنور را بازي کنند و بعضي ديگر که موظف به ساخت فيلم‌هاي سفارشي و خنثي هستند، نان داغ تنور را بخورند! پس براي اين که بازي دوطرفه باشد ذکر سه نکته را ضروري مي‌دانم:

1-با توجه به اين که فيلم‌نامه کامل را مطالعه کرده‌ايد و ما براي تک تک فريم‌هاي فيلم متحمل هزينه شده‌ايم، حذف يک کدام از آن فريم‌ها هم برايم ممکن نيست.

2-جواب نهاد معترض شده به فيلم را وظيفه جنابعالي مي‌دانم، زيرا براي ساخت فيلم از شما مجوز گرفته‌ام و شما قانونا متعهد هستيد سوء تفاهم به وجود آمده را برطرف سازيد. من همين که بايد جوابگوي وزارت ارشاد باشم برايم کافي است.

3- قرار نيست هميشه شما ببريد. يک چيزي هم به ما بدهيد و آن مي‌تواند پروانه نمايش داخلي و خارجي فيلم باشد. منظورم همان مقواي دوجداره معروف است. با دريافت همان مقوا من هم مثل شما گرم خواهم شد و آن وقت مي‌توانيد در هر کجاي جشنواره، اعم از نوعي نگاه، چند جور نگاه يا اصلا بدون نگاه فيلم مرا نمايش دهيد.

احتمالا خواهيد گفت درگير جشنواره هستيد و امکان برگزاري جلسات پروانه نمايش نيست. اشکالي ندارد.

مي‌توانيد به طور شفاهي به رسانه‌ها اعلام کنيد نمايش عمومي فيلم چه در داخل و چه در خارج از کشور بلامانع است. اين هم حکم همان مقواي دوجداره را دارد».

قربان شما

عبدالرضا کاهاني

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha