• پنجشنبه / ۸ دی ۱۳۹۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9010-04884

«سال‌ها دل طلب جام جم از ما مي‌كرد» برگزاري آيين پاياني نخستين جشنواره تلويزيوني *حميد فرخ‌نژاد بهترين بازيگر مرد،‌ بيتا بادران بهترين بازيگر زن

«سال‌ها دل طلب جام جم از ما مي‌كرد»
برگزاري آيين پاياني نخستين جشنواره تلويزيوني
*حميد فرخ‌نژاد بهترين بازيگر مرد،‌ بيتا بادران بهترين بازيگر زن
آيين پاياني نخستين جشنواره تلويزيوني جام‌جم شامگاه گذشته ـ چهارشنبه هفتم دي‌ ماه ـ با حضور رييس سازمان صدا و سيما و جمعي از مديران و هنرمندان اين سازمان برگزار شد. به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي فرجي، مدير شبكه اول و دبير نخستين جشنواره جام جم در سخناني عنوان كرد:‌ نام جشنواره براي جماعت هنرشناس، يادآور دوباره ديدن و محفلي براي قضاوت و ارج نهادن است. فرجي ادامه داد:‌ نام اين جشنواره براي مديران، با نام تلويزيون كه رسانه ملي و بستر بروز خلاقيت‌ها در قاب تلويزيون است،‌ پيوند خورده است. وي در بخش ديگر از سخنانش، اعلام كرد:‌ 1280 اثر به دبيرخانه جشنواره جام جم ارسال شد كه كار داوري و قضاوت با 188 فيلم تلويزيوني، 630 اثر پويانمايي و 500 اثر مسنتد پي‌گيري شد و در نهايت، 33 اثر در بخش تله‌فيلم، 92 اثر در بخش پويانمايي و 64 اثر در بخش مستند به مرحله مسابقه جشنواره راه پيدا كردند. تا ضيافت تلويزيوني جام‌جم را برگزار كنيم. جشنواره جام جم به كار خود پايان مي‌دهد اما يادي از آن در ذهن‌ها باقي‌ مي‌ماند تا گام دوم را محكم‌تر و استوارتر برداريم. دبير نخستين جشنواره تلويزيوني جام‌جم تاكيد كرد: ‌واقعيت اين است كه يكي از شيوه‌هاي رشد در همه جهان،‌ برگزاري جشنواره و ايجاد فضاي رقابتي است تا سازندگان، ‌خود را ارزيابي كنند و حمايت از آثار فاخر،‌ رسم رسانه ملي شود و به يك استاندارد و معيار برسيم. فرجي در پاين گفت:‌برگزاري جشنواره تلويزيوني جام جم گام ديگر رسانه ملي براي نگاه تخصصي به محصولات خود است كه در توليد نمايش‌هاي جذاب و بالا بردن ذائقه‌ مخاطبان ايراني، تاثيرگذار است. *** علي دارابي معاون سيما نيز در اين مراسم گفت: واقعيت اين است كه ما زمان كوتاهي داريم تا با عصرآنالوگ وداع كنيم و وارد عصر ديجيتالي شدن شويم. اگر امروز عصر مجازي ناميده‌اند يكي از دلايل ان است اين است كه بازيگران و نقش‌آفرينان اصلي آن رسانه‌ها هستند كه صلح و دوستي و دشمني را در قاب و پژواك رسانه‌ها نمايش مي‌دهند. جنگ و صلح امروز در استديو‌هاي راديو و تلويزيوني رقم مي‌خورد و با تكثر رسانه‌ها به خصوص رسانه‌هاي سايبري شاهد نقش تاثيرگذار آنها در قرن 21 هستيم. وي ادامه داد: رسانه ملي در چنين عصري با شعار توليد پاك و اخلاق گرا تلاش مي‌كند در عرصه‌ها جهاني و توليدات حرف‌هاي جدي داشته باشد. اگر جشنواره جام جم بر اين نگاه و با هدف انتقال تجارب و ايجاد زمينه رقابت سلام و سازنده و براي تربيت نسل جوان و نكوداشت هنرمندان و برنامه‌سازن پيشكسوت و از سرمايه‌هاي گران‌سنگ اجتماعي هستند برگزار مي‌شود تكليف ما اين است كه ما براي آن اهتمام ويژه‌اي داشته باشيم. معاون سيما همچنين يادآور شد: جشنواره جام جام كه نخستين جشنواره آن در سه حوزه پويا نمايي، مستند و فيم تلويزيوني برگزار مي‌شود. واقعيت اين است ما در رسانه ملي به دنبال اين هستيم تا ايران را به عنوان قطب انيميشن دنيا قرار دهيم اگر شعار ما توليد پاك است جايي جزء رسانه ملي ما اين دغدغه را ندارد و ما به دنبال آن هستيم تا به اين مسئله برسيم. اين امر از مطالبات جدي رييس سازمان است كه گام‌هاي بزرگي را برداشته‌ايم اما به آنها قانع نيستيم. دارابي در ادامه سخنانش با اشاره به بخش مستند جشنواره جام جم خاطر نشان كرد: حوزه مستند خواهان زيادي دارد. زماني كه در جشنواره ABU كه در بالي اندونزي برگزار شد،‌ دو اثر تلويزيوني ما به اين جشنواره راه يافتند؛ هر دو اين آثار در حوزه مستند بودند. اين مسئله نشان دهند اين است كه ما مي‌توانيم شرايط را به طور جدي دنبال كنيم. وي درباره فيلم‌هاي تلويزيوني نيز عنوان كرد: ‌در طول مدت عزت‌الله ضرغامي در سازمان صدا و سيما بيش از 9 هزار شغل در حوزه فيلم‌هاي تلويزيوني ايجاد شده و رسانه ملي چتر حمايتي خود را در اين حوزه گنجانده است. معاون سيما همچنين تاكيد كرد: در اين معاونت لازم است برنامه‌سازان، تهيه‌كنندگان، كارگردانان، بازيگران و هنرمندان چند مولفه را به عنوان بايسته‌هاي توليد رعايت كنند. اولين مساله اين است كه توليد بدون پژوهش و تحقيق در سيما ممنوع است زيرا بزرگترين كارها متضمن تحقيق و پژوهش جدي است ما در دوره جديد در كنار كارگردان و تهيه كننده از كساني كه دست‌اندركاران متن وپژوهش هستند نيز تقدير مي‌كنيم. وي ادامه داد: نكته دوم اين است كه بايد در توليدمان در كنار مخاطب ملي، مخاطبان فراملي را هم مدنظر داشته باشيم. سوم اين كه توليدات ما بايد يك منظومه فكري و نقشه راه داشته باشند و اين منظومه فكري خود را در توليدات نشان دهد. نكته چهارم ضرورت آگاهي بخشي اميد در توليدات سيما است كه راهنماي ماست. نكته بعدي بحث طنز و كمدي به عنوان يك راهبرد جدي در توليدات است كه براي آن برنامه‌ريزي كرديم. دارابي همچنين به ايجاد يك نهضت توليد فيلم‌نامه با مشاركت صاحب‌نظران و تربيت فيلم‌نامه نويسان جوان اشاره كرد و افزود: بحث توجه به قوميت‌ها نيز بايد در دستور كار ما قرار بگيرد؛ ايران فقط تهران نيست و ما گويش‌ها و لهجه‌هاي زيادي داريم كه بايد خودشان را به شكل هنرمندانه‌اي در توليدات سازمان نشان دهند. وي در بخش پاياني سخنانش از دو برابر شدن سازمان توليد در معاونت سيما طي چند سال آينده خبر داد و درباره جشنواره جام جم نيز خاطر نشان كرد: داوران اين جشنواره عالمانه و عادلانه به ارزيابي اثار پرداختند و ما آراي آنها را صيانت كرديم. اميدواريم با تشكيل دبيرخانه جشنواره، اين جشنواره را در سال‌هاي در ابعاد بين‌المللي برگزار كنيم. *** به گزارش ايسنا، عزت الله ضرغامي رييس رسانه ملي نيز، با تبريك ميلاد امام باقر و حضرت مسيح كه پيام آور عدالت است عنوان كرد:‌ انيميشن‌، مستند و فيلم‌هاي تلويزيوني سه حوزه بسيار مهم در تلويزيون هستند. اما بدون ترديد اين سه ساختار از پرمخاطب‌ترين ساختارهاي تلويزيوني هستند و برخي از آنها به نوعي در كشور در انحصار سيما است و بعضي گرچه نقاط مشتركي دارند، اهميت و جايگاهشان در تلويزيون فوق العاده بالا است. بنابراين وقتي راجع به اين سه ساختار صحبت مي‌كنيم بايد بدانيم كه رسالت ما فوق العاده سترگ و بزرگ است. ضرغامي سپس به آيه‌اي از سوره ضحي اشاره كرد و افزود:‌ تقاضاي من اين است كه موضوعات ديني و قرآني كه از وحي سرچشمه مي‌گيرند و بعضي از آنها مستقيم و برخي از آنها به صورت غير مستقيم با آموزه‌هاي ديني ارتباط برقرار مي‌كنند در سرلوحه برنامه سازي قرار گيرد. اگر خودمان را به اين منبع وصل كنيم در جايي محكم ايستاديم و توليداتمان تاثير گذار است. چون جاي ديگر تاثير آن را تضمين كرده و قطعا ماندگارتر خواهد شد. وي تاكيد كرد:‌ كمتر ديده شده است كه بدون اين بهره گيري‌ها كارهاي ماندگار توليد شده باشد به تعبير قرآن اين كار مثل اين است كه كسي خانه‌اش بر لب پرتگاه بنا كند كه با كوچك‌ترين حركت فرو مي‌ريزد. ما به خصوص در شيعه داستان‌ها، منابع و فرهنگ ديني لايزالي داريم كه مي‌تواند در همه ساختارها تاثيرگذار باشد. گاهي برخي از برنامه سازان در توليد چنين مفاهيمي تلاش مي‌كنند. اما معمولا از اين خان بي‌بديل بي بهره هستند چون عادت ندارند سر اين سفره بنشينند. ضرغامي با اشاره به برگزاري اولين دوره جشنواره جام جم در سه حوزه پويا نمايي‌، مستند و فيلم تلويزيوني گفت:‌ سازمان صدا و سيما، روز به روز به بلوغ خود در اين بخش‌ها نزديك‌تر مي‌شود و اين سه بخش، دوره‌هاي بلوغ خود را در سازمان، طي مي‌كنند. رييس سازمان صدا و سيما درباره آثار مستند تلويزيون گفت:‌ كارهاي خوبي به لحاظ كمي و كيفي در طول اين سال‌ها انجام شده است. اما بدون ترديد مستند مزيت نسبي تلويزيون است؛ يعني يك نگاه واقعي به حوادث پيرامون براساس مشي حرفه‌اي كه مي‌تواند تاثير گذاري فوق العاده‌ بالايي داشته باشد. وقتي شبكه مستند كه بستر خوبي براي فعاليت‌هاي مستند است، راه‌اندازي شد يكي از مديران خيلي خوب را در اين شبكه منصوب كرديم و از او خواستيم ظرفيت‌هاي فيلم مستند در كشور را بالا ببرد. اين شبكه با مستند سازان رابطه تعاملي خوبي دارد تا باعث ديده شدن مستندها شود و آن را رونق دهد؛ البته مستند بيشتر در تلويزيون ديده مي‌شود. هرچند سالن‌هاي معدودي در سينما وجود دارند كه مستند اكران مي‌كند اما جاي مستند در آنجا نيست. وي ادامه داد: مستند در تمام ژانرها، حوزه قابل توجهي از توليدات تلويزيوني است كه تلويزيون بايد روي آنها سرمايه‌گذاري كند. شخصيت‌هاي برجسته‌اي نيز در حوزه مستند وجود دارند. در اين حوزه افراد زيادي را داريم كه جوانان را فعال واستعدادها را هدايت كنند. بايد بيش از پيش در اين حوزه تلاش كنيم. ضرغامي به شبكه مستند توصيه كرد:‌ هم از مستندهاي حرفه‌اي وهم از مستندسازان آماتور استفاده كنيد. چون امروز به خصوص در شرايطي كه فضاي مجازي به وجود آورده خيلي از مجموعه‌هاي مستند كه موفق مي‌شوند كارهايشان را توليد نمي‌كنند بلكه به دليل توليدات آماتوري‌شان مي‌توانند مخاطب جذب كنند. اين توليدات، تنوع بالا و شيريني خاص خود را دارد. بنابراين بايد ترتيبي دهيم كه در خدمت كارهاي مردمي‌تر قرار گيريم و مردم علاقه پيدا كنند كارهايشان را در شبكه مستند به نمايش بگذارند. وي همچنين تاكيد كرد: شبكه مستند در واقع نزديك راه فعاليت حرفه‌اي قشر روشن فكر، علما، دانشمندان، طلاب و دانشگاهيان است. يكي از اشكالات بزرگ تلويزيون اين است كه بين اين مجموعه‌ها و توليداتش فاصله جدي است و وقتي از روشنفكران و علما و طلاب حوزه علميه مي‌خواهيم برنامه سازي‌ كنند، نمي‌توانند چون برنامه‌هاي ما در قالب‌هاي خاصي است وكارهاي نمايشي نيز بسيار سخت است و از عهده هر كسي بر نمي‌آيد. حوزه مستند نزديك‌ترين راه است كه مي‌توانيم اهل قلم را به تلويزيون وصل كنيم. وي درادامه سخنانش به مستندي كه درسال 88 و بعد از وقايع انتخابات ساخته و پخش شد اشاره كرد و افزود:‌ بعد ازاين زمان كه جامعه بصيرت بيشتري مي‌داشت، برخي از مستندات مثل «شاخص» و مستند درباره سيره حضرت امام تاثير زيادي داشتند. به خصوص مستندي كوتاه از حوادث عاشوراي 88 كار هنرمندانه‌اي بود كه تاثير گسترده و شور و هيجان زيادي در جامعه به وجود آورد و مسير انقلاب را تضمين كرد. اين به اين معني است كه اگر مستندي آگاهانه متعهدانه و با نگاه حرفه‌اي باشد مي‌تواند تاثير ماندگاري داشته باشد. به گزارش ايسنا،‌ رييس سازمان صدا و سيما در ادامه سخنانش درباره بخش انيميشن گفت: در طول اين چند سال توليدات انيميشن ما از 10 درصد پخش به 30 درصد رسيده است . البته بايد توجه داشت كه توليد انيميشن به دليل گراني و پيچيدگي توليد به دقيقه محسوب مي‌شود. ما در حال حاضر حدود 24 تا 25 هزار دقيقه قابليت توليد انيميشن در كشور داريم و اين ميزان بسيار بالا است. انيميشن به نسبت مجموعه‌ها و سريال‌هاي بزرگ كه به سرمايه‌هاي بزرگ نياز دارند، ارزان تمام مي‌شود و جايگزين خوبي است؛ به خصوص اينكه يك‌سري مسائل شرعي در اين ساختار وجود ندارد. براي مثال ما مي‌توانيم دختري بدون حجاب نشان دهيم و اگر اين كار را نمي‌كنيم نمي‌خواهيم بدحجابي را گسترش دهيم. در حوزه انيميشن دست ما بازتر است و راحت‌تر مي‌توانيم مفاهيم را منتقل كنيم. وي با بيان اينكه «در بسياري ازشهرها و روستاها بچه‌هاي ما با يك كامپيوتر انيميشن درست مي‌كنند»، گفت: توليدات انيميشن در برنامه‌هاي جديد ما است و از هشت شبكه تخصصي كه قرار است افتتاح شود، يكي از آنها شبكه انيميشن است كه بسيار مورد تقاضا است من فكر مي‌كنم در شروع كار به اندازه كافي ذخيره وجود دارد تا بتوانيم شبكه را پربار و تاثير گذار كنيم و به سقفي كه لازم است برسانيم. رييس سلزمان صدا وسيما تاكيد كرد: با اين توليد نمي‌توانيم بگوييم خودكفا هستيم و لااقل بايد توليدات انيميشنمان را سه برابر كنيم. ضرغامي خاطر نشان كرد: هرچند برخي توليدات خارجي خوب است اما نوع كارهايي كه در دنيا انجام مي‌شود متناسب با كودكان ما نيست. ما براي خودكفايي در انيميشن به سرمايه گذاري بيشتري احتياج داريم كه اميدوارم دولت هم با ما همكاري كند. رييس سازمان صدا و سيما در بخش پاياني سخنانش به تله فيلم اشاره كرد و گفت: اين يك نوآوري در سازمان صدا وسيما بود كه امروز مشخص شده علي رغم بدبيني‌ها و نگاه‌هاي دلسوزانه و غيردلسوزانه، كار خيلي موفقي بوده و تاثير گذاري خودش را داشته است. ما اولين بار براي اينكه كارهاي تك قسمتي توليد كنيم و نيازهاي ايام مناسبتي را پوشش دهيم به توليد تله فيلم روي آورديم. فيلم‌هاي تلويزيوني نسبت به مجموعه‌ها كارهاي كم خطرترو ارزنده‌اي هستند. امسال هم ديديم كه فقط درايام محرم 24 تله فيلم مرتبط به عزاداري و محرم پخش شد. اين كارها كارهاي معنوي بودند كه از نظر كيفي نيز ارزشمند بودند. گاهي سال‌ها مي‌گذشت و ما در مناسبت‌ها جز يك دو فيلم قديمي و سريال تكراري چيزي براي پخش نداشتيم. توليد و ساخت تله فيلم اين مشكل را حل كرد. ضرغامي همچنين به فيلم «اتوبوس» با بازي خسرو شكيبايي اشاره كرد و افزود: اين فيلم در سالي كه ساخته شد به انتخاب خانه سينما بهترين فيلم شد. اين مساله نشان مي‌دهد قابليت كيفي كارهاي تلويزيوني چندان بد نيست و مي‌توانند ارتقا پيدا كنند. ضرغامي همچينين از فيلم «اتوبوس» يدالله صمدي ياد كرد و گفت:‌ اين فيلم، با دعواي پايين‌دهي و بالا‌دهي كه اشاره مي‌كند،‌ حكايت امروز كشور ماست. برخي دعواهاي سياسي كه امروز در كشور ما جريان دارد، به خوبي در فيلم «اتوبوس» نشان داده شده است. رييس سازمان صدا و سيما درباه فيلم‌هاي تلويزيوني تاكيد كرد:‌ خيلي از توليدكنندگان تله فيلم افراد صاحب‌نامي نيستند. اما در سينما هم كساني كه كار اول و دومشان را انجام مي‌دهند در برخي موارد بهترين كارهايشان است. در تله فيلم هم همينطور است و بعضي‌ها كارهاي اولشان فوق العاده است. اين افراد بعد از ساخت فيلم تلويزيوني‌شان شكوفا مي‌شوند، سريال مي‌سازند و مجموعه‌هاي ديگر تلويزيوني را توليد مي‌كنند. وي ادامه داد: اگر به همين روال پيش برويم مي‌توانيم جشن توليد هزارمين فيلم تلويزيوني را بگيريم هرچند ارتقاء كيفيت را هم بايد مدنظر داشته باشيم. *** به گزارش خبرنگار ايسنا،‌ در ادامه اين نشست احمد ضابطي جهرمي، عضو هيات داوران بخش مستند جام جم بيانيه‌ي هيات داوران را قرائت كرد. دراين بيانيه به مسائلي مثل گرايش مستند سازان به مسائل تاريخي كه دردراز مدت مي‌تواند آسيب زا باشد؛ مقوله گويندگي برنامه‌هاي مستند و نويسندگي گفتار اين برنامه‌ها اشاره شده بود. همچنين دكتر ناصر گل محمدي بيانيه هيات داوران انيميشن را قرائت كرد. فقدان سبك بومي و ملي انيميشن، فقدان شخصيت سازي و جاي خالي انيميشن سريالي براي بزرگسالان مواردي بود كه هيات داوران به آن اشاره كرده بودند. در ادامه نيز مهدي سجاده‌چي به نمايندگي هيات داوران فيلم‌هاي تلويزيوني، به مشكلات فيلم‌هاي تلويزيوني از جمله شتاب‌زدگي در نگارش و به روي آنتن رفتن آن‌ها، رويكرد منفعلانه، فروماندن متن و از دست رفتن بخش‌هايي از فيلمنامه و فقير بودن متن‌ها تاكيد كرد. *** به گزارش ايسنا، برگزيدگان نخستين جشنواره تلويزيوني جام‌جم عبارتند از:‌ *بهترين هاي بخش پويا نمايي جشنواره تلويزيوني جام جم سيما بهترين اثرپويانمايي بلند، مجموعه و سريال به تهيه‌كنندگي الهام ابراهيم بهترين اثرپويانمايي کوتاه، حبيب اله مظاهر، ناهيد صمدي امين بهترين کارگرداني پويانمايي بلند، افسانه ماردوش، حسين مرادي زاده بهترين کارگرداني پويانمايي مجموعه، شکرستان 90، بابک نظري و سعيد ضامني بهترين کارگرداني پويانمايي سريال، انگشتر سحرآميز، رويا خاشعـي بهترين فيلمنامه پويانمايي، دانشمندان بزرگ،‌ فرخ يکدانه بهترين طراحي فضا و گرافيک پويانمايي،‌ سفر به سرزمين دور،‌ امين فرامرزيان بهترين طراحي لي آت و ترکيب بندي پويانمايي، پاييز گرم،‌ عمار قنبرزاده – مسعود نعمتي بهترين انيمه (مجموعه ، سريال و بلند)پويانمايي،‌ زکرياي رازي،‌ فرشاد شفيعي، جواد ابراهيم خاني و ژيان ديباوري بهترين انيمه کوتاه پويانمايي، نـوازنده،‌ محمد علي بهنام پويا بهترين موسيقي پويانمايي،‌ افسانه ماردوش، بهزاد عبدي بهترين دوبله پويانمايي،‌ شکرستان 90، شوکت حجت بهترين صداگذاري و افکت پويانمايي،‌ سفر به سرزمين دور،‌ پرويز آبنار – نادر عليمرداني بهترين طراحي شخصيت پويانمايي،‌ دانشمندان بزرگ ، راشين خيـريه: طراح کارکتر و تصويرساز * بهترين هاي بخش فيلم تلويزيوني جشنواره تلويزيوني جام جم سيما بهترين فيلم تلويزيوني،‌ کمي دورتر،‌ سيد روح اله حجازي بهترين کارگرداني، دنده معکوس،‌ حسن فتحي بهترين فيلمنامه،‌ کمي دورتر،‌ علي طالب آبادي بهترين بازيگر مرد،‌ حبيب،‌ حميد فرخ نژاد بهترين بازيگر زن،‌ دنده معکوس،‌ بيتا بادران بهترين تدوين،‌ نيرنگ،‌ مهرداد خوشبخت بهترين تصويربرداري،‌ کمي دورتر،‌ هاشم مرادي بهترين صدابرداري،‌ قصه ها و واقعيت،‌ سيد علي رضا علويان بهترين موسيقي،‌ حبيب،‌ فردين خلعتبري بهترين جلوه هاي ويژه،‌ تولـدي ديگر،‌ اصغر پور هاجريان بهترين بازيگر مکمل مرد،‌ غافل،‌ يوسف تيموري بهترين بازيگر مکمل زن،‌ از کوچه هاي باراني،‌ مريم کاظمي بخش ويژه « بيداري اسلامي »،‌ تولدي ديگر،‌ عباس رافعي جايزه ويژه بخش « اميد »،‌ کمي دورتر،‌ سيد روح اله حجازي جايزه ويژه بخش « آگاهي »،‌ فقط بيست،‌مسعود كرامتي و داوود قجاق * برگزيدگان بخش مستند جشنواره تلويزيوني جام جم سيما بهترين تحقيق براي مستند،‌ حقيقت گمشده،‌ ناصر زعفران چي و محمد علي فارسي بهترين تصويربرداري مستند،‌ جان مرجان،‌ ماني ميرصادقي بهترين تدوين مستند،‌ نور، سکوت و صداي اهن،‌ هايده ديسي بهترين موسيقي مستند،‌ جان مرجان،‌ محمد رضا عليقلي بهترين گفتار متن،‌ محله ما،‌ محمد حسين مهدويان بهترين تهيه کنندگي فيلم کوتاه‌، مجيده‌، پيروز کلانتري و سعيد رشتيان بهترين کارگرداني فيلم کوتاه،‌ خانه ايوب،‌ فرشاد فدائيان بهترين کارگرداني مجموعه،‌ شرق، ديوار ، آفتاب‌،‌ رامين حيدري فاروقي بهترين تهيه کنندگي مجموعه مستند،‌ گنج پنهان - بيست شب،‌ ارد عطاپور بهترين کارگرداني مستند بلند،‌ خاک حافظه،‌ مسعود اميني تيراني بهترين تهيه کنندگي مستند بلند،‌ حقيقت گمشد،‌ سيد مهدي طباطبايي نژاد جايزه ويژه بخش « ديــن »،‌ حديث سرو،‌عبدالرسول گلبن حقيقي و عبدالکريم ارشي جايزه ويژه بخش « اخـلاق»،‌ روايت نحل،‌ محمد رضا خردمندان جايزه ويژه بخش «آگاهي»،‌ خليج فارس،‌ ارد عطاپور جايزه ويژه بخش « دستاوردهاي انقلاب اسلامي»،‌ سکوي افتخار،‌ ابراهيم داروغه زاده جايزه ويژه بخش « جهاد اقتصادي»،‌ خانه ايوب،‌ دکتر جواد ظهيري و فرشاد فدائيان *** حاشيه‌ها: * مجيد اخشابي قطعه «سيماي ميهن» را كه مخصوص جشنواره جام جم تنظيم شده بود، براي اولين بار به صورت زنده اجرا كرد. *دكور اولين جشنواره جام جم طراحي به خصوصي داشت كه از آرام شبكه‌هاي تلويزيوني سيما و نشان سرو تشكيل شده بود. *نشان سرو طلايي جايزه‌اي بود كه به برگزيدگان نخستين جشنواره جام جم اهدا مي‌شد. * مراسم شب گذشته را محمدرضا شهيدي فر كه برنامه «پارك ملت» را روي آنتن دارد اجرا مي‌كرد. *بخشي از اين مراسم به صورت زنده از شبكه دوم سيما پخش مي‌شد. *حسن فتحي كه در اين جشنواره جايزه كسب كرده بود، در سخناني به رعايت نشدن حق كپي رايت اعتراض كردو گفت: اين قانون 150 سال است كه در دنيا تصويب شده است . اما در طول 50 سال تاسيس تلويزيون قدم جدي براي آن برداشته نشده است. اميدوارم اين اتفاق بيفتد تا هنرمندان با انگيزه بيشتري آثارشان را توليد كنند. * فتحي همچنين با اشاره به قحطي زدگان سومالي جايزه نقدي خود را به آنها تقديم كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha