• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 9012-10554
  • خبرنگار : 71342

حسين محب‌اهري در مراسم بزرگداشتش: سخت‌ترين لحظات زماني آسان مي‌شود كه كسي به ياد ماست

حسين محب‌اهري در مراسم بزرگداشتش:
سخت‌ترين لحظات زماني آسان مي‌شود كه كسي به ياد ماست

حسين محب اهري كه اين روزها در حال سپري كردن مراحل درمان است، گفت: سخت‌ترين لحظات، زماني آسان مي‌شود كه حس كني كسي به ياد ماست.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محب اهري اين جملات را شب گذشته 15 اسفند ماه در مراسم تقديرش كه در تالار «هنر» برگزار شد، بر زبان آورد.

اين برنامه به همت گروه اجرايي نمايش «آدم بلا ديو ناقلا» با حضور جمعي از فعالان تئاتر برگزار شد.

محب اهري پيش از اين در 6 اجراي اين نمايش كه كار جديد مريم كاظمي است به صحنه رفته بود اما به دليل بيماري‌اش، نتوانست گروه اجرايي اين نمايش را همراهي كند و رضا فياضي به جاي او به ايفاي نقش مي‌پردازد.

وي در اين برنامه از حاضران و گروه اجرايي سپاسگزاري كرد و گفت: در 6 اجرا حضور داشتم اما پس از ان ديگر نشد كه در گروه بمانم و در زندگي‌ام 52 نمايش كار كرده و 52 بار زندگي كرده‌ام. خيلي دلم مي‌خواست 100 بار زندگي كنم مي‌شود يعني؟!

اين هنرمند كه با ديدن دوستانش دچار احساسات شده بود، ادامه داد: وقتي دوستان را مي‌بينم دچار احساسات مي‌شوم. اين نمايش سومين نمايشي بود كه با مريم كاظمي كار مي‌كرديم. از زندگي‌ام بسيار راضي‌ام كه تئاتر كار كرده‌ام و دوستان زيادي كارهايم را ديده‌اند، از همه دوستاني كه به من زنگ مي‌زنند و حالم را مي‌پرسند شرمنده و سپاسگزارم، سخت‌ترين لحظات زماني آسان مي‌شود كه حس كني كسي به ياد ماست.

حسين محب اهري در پايان صحبتش از همراهي‌هاي همسرش كه در تمام مدت بيماري در كنار او بوده سپاسگزاري كرد.

در ادامه رضا فياضي كه به جاي حسين محب اهري در اين نمايش بازي مي‌كند با بيان خاطره كوتاهي از او گفت: چند سال پيش براي بازي در نمايشي دچار مشكل شدم و حسين به جاي من بازي كرد و حالا من به جاي او بازي مي‌كنم، اميدوارم صد سال زنده باشد.

سپس بهروز بقايي روي صحنه آمد و هديه‌اي را به محب اهري اهدا كرد.

در ادامه رسول نجفيان كه جزو حاضران در برنامه بود با ابراز خرسندي از اين بزرگداشت گفت: خوشحالم اين تئاتر بسيار زيبا را ديدم. وقتي حسين را مي‌بينم ياد حسين پناهي مي‌افتم.

در بخش ديگري از اين برنامه بهزاد فراهاني به عنوان نماينده خانه تئاتر هديه‌اي را از سوي اين تشكل به حسين محب اهري ارائه كرد.

فراهاني در سخناني گفت: حسين هميشه به من باخته ما هم‌رزم شطرنجيم. وظيفه دارم از طرف خانه تئاتر و انجمن بازيگران 52 اثري را كه در زندگي هنرمندانه‌اش بازي كرده ستايش كنم. او با اينكه كمدين است اما هرگز خود را به بازار مكاره طنزهاي تلويزيوني نفروخت. همواره انديشه‌ورز بوده و كارهاي كودكي هم كه انجام داده در خور ستايش است.

وي اضافه كرد:‌ حسين در خيلي از سختي‌ها و مشكلات به داد خانواده تئاتر رسيده و اميدوارم سال‌ها زنده باشد و تعداد كارهايش به صد اثر برسد.

فراهاني لوح تقديري را كه به امضاي عزت الله انتظامي بود خواند و نشان ويژه خانه تئاتر را به حسين محب اهري اهدا كرد.

شهرام كرمي مدير تالار هنر هم با ابراز خرسندي از حضور هنرمندان در اين برنامه گفت: امشب فرصتي بود كه به بهانه بزرگداشت حسين دور هم جمع شويم. اميدوارم سالها شاهد حضور هميشگي‌اش باشيم، ايشان جزيي از روياهاي كودكي من است كه باعث شد به تئاتر علاقمند شوم.

همچنين تقدسي يكي از فعالان تئاتر كودك قطعه‌شعري خواند. او از حاضران خواست به افتخار همه هنرمندان دست بزنند.

به گزارش ايسنا، اين مراسم با حضور هنرمنداني همچون رضا بابك، محمد ساربان، پرستو گلستاني، حسن دادشكر، عادل بزدوده، فريبا رييسي، مجتبي مهدي، رضا عبدالعلي زاده، حسين فرخي و ... و مسئولاني همچون محمد دشت گلي سرپرست اداره كل هنرهاي نمايشي و سيد صادق موسوي مدير مجموعه تئاتر شهر و محمدرضا الوند رييس جديد شوراي ارزشيابي و نظارت برگزار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha