• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052012449
  • منبع : نمایندگی زنجان

شخصیت حضرت علی(ع) در گفتار و کردار نمی‌گنجد

شخصیت حضرت علی(ع) در گفتار و کردار نمی‌گنجد

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت علی(ع) چنان منزلتی دارد که نمی‌توان در گفتار و کردار توصیف کرد.

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت علی(ع) چنان منزلتی دارد که نمی‌توان در گفتار و کردار توصیف کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) منزلتی را دارا می‌باشند که نه تنها در دین اسلام، بلکه در دیگر ادیان نیز در وصف مقام با عظمت ایشان تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جورج جرداق نویسنده و پژوهش‌گر مسیحی تصریح کرد: این فردجمله معروفی را بیان می‌کند که می‌گوید ای روزگار کاش می‌توانستی تمام قدرت‌هایت را، و ای طبیعت کاش می‌توانستی تمام استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می‌کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی دیگر می‌دادی. این جمله نشان از شأن و منزلت آن حضرت در بین همه مردم جهان دارد.

وي اظهار کرد: شأن حضرت علی(ع) به حدی بوده است که خداوند در سوره آل‌عمران ایشان را هم‌رتبه با پیامبر بیان می‌کند و می‌گوید زمانی که پیامبر اکرم(ص) نیستند علی(ع) امام امت هستند و باید از وی پیروی کنند که چنین درجه‌ای تا به امروز در حق هیچ انسانی در نظر گرفته نشده است.

اين كارشناس مسائل ديني با بیان این‌که « اگر همه درختان قلم شوند و همه دریاها مرکب شوند و همه جن و انس کاتبان باشند نمی‌توانند فضائل حضرت علی (ع) را بنویسند» یادآور شد: آن حضرت جزو بهترین انسان‌هایی است که خلق شد و تولد ایشان نیز در بهترین نقطه دنیا یعنی کعبه بود و شهادت‌شان نیز در مسجد کوفه بود که جزو چهارمین مکان‌های مقدس دنیاست که می‌توان یک نماز کامل را در آنجا خواند.

وی افزود: یکی از توصیه‌های حضرت علی(ع) به فرزندانش در وصیت‌نامه این بود که در جستجوی دنیا نباشید، حتی اگرچه دنیا در جستجوی شما باشد و باید افراد در نظر داشته باشند که حب دنیا چیزی جز پستی و فرو مایگی نخواهد داشت.

وي با اشاره به این‌که «حضرت علی(ع) همیشه در اجرای عدالت زبانزد بوده‌اند» خاطرنشان کرد: حضرت در همان زمان نیز به دلیل حفظ عدالت در تقسیم بیت‌المال توسط محبان دنیا به شهادت رسیدند و این نشان می‌دهد که امام علی(ع) چقدر در حفظ حق انسان‌ها در جامعه تلاش می‌کردند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha