• یکشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91070905470
  • خبرنگار : 71431

آتش‌نشانان از دغدغه‌هايشان مي‌گويند؛

معاون سازمان آتش‌نشاني تهران: آتش‌نشاني صنف و جايگاه مشخص پيدا كند

معاون سازمان آتش‌نشاني تهران: آتش‌نشاني صنف و جايگاه مشخص پيدا كند

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران مهمترين خواسته آتش‌نشانان را ايجاد يك صنف و جايگاه واحد براي آنان برشمرد و بر ضرورت ايجاد سازمان سراسري در كشور، تاكيد كرد.

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران مهمترين خواسته آتش‌نشانان را ايجاد يك صنف و جايگاه واحد براي آنان برشمرد و بر ضرورت ايجاد سازمان سراسري در كشور، تاكيد كرد.

فتح‌الله تيموري در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه متاسفانه آتش‌نشانان در كل كشور مظلوم هستند، گفت: آتش‌نشانان به عنوان يك شغل هنوز جايگاه اصلي خود را پيدا نكرده‌اند و با توجه به اين كه هر شغلي بايد براي خودش يك اتحاديه داشته باشد، اما هنوز در جامعه ايران تعريف درستي از شغل آتش‌نشان‌ها وجود ندارد و آنان در برخي شهرها در قالب كارگري و در برخي جاها نظير تهران در چارچوب كارمندي قرار مي‌گيرند.

وي ادامه داد: اين تضاد تاكنون باعث شده كه قانون مشاغل سخت و زيان‌آور كه شغل آتش‌نشاني نيز در آن تعريف مي‌شود، در بسياري از شهرهاي كشور براي آتش‌نشانان به خوبي اجرا نشود.

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با اشاره به قانون طرح مشاغل سخت، اظهاركرد: اين قانون شروع شده و در حال حاضر تعدادي از رده‌ها و شغل‌ها در آتش‌نشاني به عنوان شغل سخت شناخته شده‌اند كه اميدوارم اين امر تسري پيدا كند.

آتش‌نشاني جامع همه علم‌هاست

تيموري شغل آتش‌نشاني را جامع همه علوم دانست و گفت: يك آتش‌نشان با توجه به عمليات مختلفي كه در عمق چاه، ارتفاع زياد، ساختمان، آب و ... دارد، بايد نسبت به تمام اين موارد شناخت كافي داشته باشد و از خطرات و ويژگي‌هاي آنان باخبر باشد.

وي اضافه كرد:آشنايي با تكنولوژي و علوم مختلف نيز براي آتش‌نشان لازم است، چرا كه به عنوان مثال در صورت وقوع حادثه در صنايع، يك آتش‌نشان بايد بداند كه چگونه با آن روبرو شود.

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اضافه كرد: در برخي از حوادث، يك آتش‌نشان با موادشيميايي و راديواكتيو سر و كار دارد كه اين موارد آلودگي‌ها و نيز خسارتي را در افراد ايجاد مي‌كند كه اميدوارم با طرح و اجراي قانون مشاغل سخت اين مشكل تا حد زيادي مرتفع شود.

آتش‌نشاني صنف و جايگاه مشخص پيدا كند

تيموري مهمترين دغدغه و خواسته آتش‌نشانان را ايجاد يك صنف و جايگاه قانوني براي آنان در كل كشور برشمرد و گفت: اين امر نقش بسياري در حل شدن مشكلات آنان خواهد داشت.

وي بر ضرورت ايجاد سازمان مستقل آتش‌نشاني در كشور نيز تاكيد كرد و گفت: از ديگر مشكلات اين است كه آتش‌نشاني در كشور سراسري نيست و در هر شهر و هر استان به شكلي مجزا پراكنده و ناپيوسته هستند، كه همين امر سبب ايجاد مشكلاتي در بحث‌هاي آموزشي، تجهيزات، نرم‌افزار و سخت‌افزار شده است كه قطعا ايجاد يك مديريت واحد براي آتش‌نشاني در كل كشور مي‌تواند آن را برطرف كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha