• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91111609971
  • خبرنگار : 71461

مراسم اختتامیه کنگره ملی پیامبراعظم(ص)

میرلوحی: در جشنواره فیلم فجر چقدر به موضوع مهدویت اهمیت داده شده است؟

دبیر علمی کنگره پیامبر اعظم(ص) گفت: چرا ما از ابزار روز برای ترویج اسلام استفاده نمی‌کنیم؟

دبیر علمی کنگره پیامبر اعظم(ص) گفت: چرا ما از ابزار روز برای ترویج اسلام استفاده نمی‌کنیم؟

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم اختتامیه کنگره ملی پیامبراعظم(ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی با بیان این‌که «وجود نازنین پیامبراعظم خط قرمز و محور وحدت امت اسلامی است» گفت: اگر پیامبر اعظم را بشناسیم دچار مرگ جاهلی نمی‌شویم و از اولویت‌های دین ما این است که پیامبر را بشناسیم، بخصوص در حال حاضر که دشمن با انواع وسایل از جمله شعر، فیلم، انیمشین جهت جسارت به پیامبر استفاده می‌کنند ما وظیفه داریم که از پیامبر دفاع کنیم.

وی ادامه داد: جهان امروز از انواع و اقسام وسایل روز استفاده می‌کند چرا که ما از ابزارهای جهانی استفاده نکنیم کشورهای اروپایی از انیمشین به عنوان بهترین تبلیغ استفاده می‌کنند ما چه بخواهیم و چه نخواهیم جوانانمان با انواع و اقسام رسانه‌های روز در ارتباط هستند چرا ما از این رسانه‌ها استفاده نکنیم.

میرلوحی در ادامه با اشاره به این‌که «حماسه مقدس‌تر از کربلا نداریم» افزود: امامان ما برای رساندن پیام عاشورا فقط از روضه و عزاداری استفاده نکردند بلکه از شاعران به نحو احسن تقدیر می‌کردند ما تا کی می‌خواهیم از منبر برای رساندن پیام استفاده کنیم یک بلندگوی فرهنگی می‌تواند به جای 5 هزار نفر 50 هزار نفر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: ما در این جشنواره چقدر وارد مباحث مهدویت و امثال اینها شده‌ایم، هنرمندان و کارگردانان ما چقدر روی زمینه‌های مذهبی کار کرده‌اند. ما در سال‌های گذشته دیده‌ایم که چقدر سریال‌هایی همچون (امام علی(ع) و امام حسین(ع)) تاثیرگذار بوده‌اند و بازخورد فراوانی در جهان داشته چرا ما از ابزار روز برای ترویج اسلام استفاده نمی‌کنیم.

میرلوحی در پایان گفت: برای اینکه از انیمشین و اینگونه ابزار روز استفاده کنیم نیازی به یادگیری حتمی زبان نیست ما می‌توانیم با ساخت یک انیشمین بی‌صدا اسلام را به جهان معرفی کنیم و در پایان این همایش با قدردانی از سازمان اوقاف اعلام می‌کنم که امروز هزار اثر و وبلاگ و عکس و کلیپ محصول این همایش است.

در ادامه مراسم از کتاب مجموعه آثار دریافتی با حضور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدزاده مدیرکل اوقاف و حجت‌الاسلام و المسلمین میرلوحی دبیرکنگره رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha