• یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 92020805333
  • خبرنگار : 99999

در نشست خبری پرفورمنس رنگاهنگ عنوان شد:

علیرضا مجابی: تاکید پرفورمنس«رنگاهنگ‌» در برداشتن مرز میان هنرهاست

علیرضا مجابی: تاکید پرفورمنس«رنگاهنگ‌» در برداشتن مرز میان هنرهاست

علیرضا مجابی، نویسنده‌، شاعر و نقاش گفت: شروع به وجود آمدن ایده پرفورمنس«رنگاهنگ‌»، کم شدن فاصله بین هنرهاست.

علیرضا مجابی، نویسنده‌، شاعر و نقاش گفت: شروع به وجود آمدن ایده پرفورمنس«رنگاهنگ‌»، کم شدن فاصله بین هنرهاست.

به گزارش خبرنگار هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در نشست خبری قبل از پرفورمنس رنگاهنگ‌، علیرضا مجابی(م.آذرفر) با اشاره به هدف برگزاری این اجرا گفت: ما معتقدیم که مرز میان هنرها باید برداشته شود و هنرها با هم تلفیق شود تا یک پرفورمنس تازه‌ای ارائه شود.

این نویسنده، شاعر و نقاش در ادامه گفت: هدف ما بیشتر کردن همنشینی هنرهاست. دغدغه ما این بود که فاصله‌ای که بین هنرمندان افتاده است را کم کنیم.

هانیبال یوسف نیز با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این فکر و هدفش از برگزاری این اجرا گفت: می‌خواهیم هنری تلفیقی از نقاشی و موسیقی را در معرض دید عموم مردم بگذاریم ما هنر را میان مردم می‌بریم و آنها نیز وارد خلوت هنرمند می‌شوند تا لحظه خلق اثر را مشاهده کنند.

وی در ادامه گفت: من برای جبران لطفی که آقای مجابی به بنده کردند و لوگویی را برایم طراحی کردند،‌این فکر به ذهنم رسید تا بخشی از موسیقی خود را در یک اجرای متقابل به وی تقدیم کنم و پیشنهاد دادم که موضوع بداهه باشد تا کار خالص‌تری شود.

مجابی درباره سبک نقاشی گفت: از آن جایی که این اجرا بداهه است و نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، نمی‌توان به صورت قطعی گفت در چه مکتبی یا سبکی این کار انجام خواهد شد.

هنرمندان امروز در هیچ مکتب و سبکی قرار نمی‌گیرند ما در وضعیت پست مدرن الهام گرفته از تمام مکتب‌ها هستیم، به‌اضافه امضا و رد قلم خودمان؛ اما در معنای جزیی‌تر‌، شاید از نگاه منتقدین کار من در ادامه اکسپرسیونیسم انتزاعی است ولی با نگاه و رد قلم تازه‌تر.

هانیبال یوسف با اشاره به سه عاملی که برای کارش مهم است و همچنین چالش‌های کار گفت: سه عامل برایم هنگام خلق اثر الهام بخش است اولین عامل حسی است که از آن لحظه خواهم گرفت،‌ دومین عامل رنگ‌هایی است که مشاهده می‌کنم، زیرا موسیقی پر از رنگ است؛ سومین مساله هم حرکات نقاش است، هنگام قلمو زدن یا حرکاتی که می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ما در این اجرا چالش‌هایی هم داریم، نقاش برای خلق اثری بر تابلوی 2*2 متر‌، چهار ساعت برایش زمان محدودی است، از طرفی چهار ساعت ساز زدن نیز از چالش‌های موجود است که نمی‌دانم در آن لحظه چه خلاقیت‌هایی داشته باشم.

یوسف با اشاره به فلسفه فکری‌اش گفت:من با این اجرا می‌خواهم شکوه و رحمت خداوند را از درون انسانی که می‌تواند شاد باشد‌ و در خودش کشمکش‌هایی دارد، به نمایش بگذارم و سعی می‌کنم طنین صدای مردم را در دورانی که زندگی می‌کنند، داشته باشم.

همچنین علیرضا مجابی گفت: من در تمام آثارم سعی کردم طنین صدای مردمم را داشته باشم مسائل‌، رنج‌ها‌، ناکامی‌ها و حتی شادی‌هایشان، زیرا من نیز جزیی از این مردم هستم.

وی در ادامه درباره سختی‌های کارشان گفت: برای دو هنرمند که بدون هیچ پشتیبانی و حمایتی می‌خواهند ایده‌ نو و تازه‌ای را با مردم به اشتراک بگذارند‌، نیاز به پشتیبانی هست معمولا در این موراد بخش خصوصی بیشتر فعالیت‌ها را حمایت می‌کند.

یک شرکت مهندسی معماری به عنوان یک مجموعه هنری به ما پیوستند و از ما حمایت کردند. امیدواریم متولیان هنر و کسانی که شرایط اقتصادی خوبی دارند برای هنرمندان این فضا را ایجاد کنند تا هنرمندان بتوانند هنرشان را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

نخستین پرفورمنس رنگاهنگ با دوئت بداهه‌ی بوم و پیانو،‌ دهم اردیبهشت ماه از ساعت 16 در موزه هنرهای معاصر تهران به صورت رایگان و برای عموم برگزار می‌شود.

نشست خبری هانبیال یوسف و علیرضا مجابی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha