• دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 92042414619
  • منبع : نمایندگی گیلان

گیاه دارویی جایگزین آنتی بیوتیک در پرورش مرغ

گیاه دارویی جایگزین آنتی بیوتیک در پرورش مرغ

ایسنا/گیلان یک تولیدکننده مرغ بدون آنتی بیوتیک گیاه دارویی گل پر کوهی را جایگزین آنتی بیوتیک در پرورش مرغ کرده است.

یک تولیدکننده مرغ بدون آنتی بیوتیک گیاه دارویی گل پر کوهی را جایگزین آنتی بیوتیک در پرورش مرغ کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه گیلان، امروزه دنیا به دنبال تولید محصولات ارگانیک است تا جامعه سالمتری داشته باشند و این هدف در استان گیلان نیز دنبال می‌‏شود.

یکی از مهمترین موفقیتی که گیلان در مسیر رسیدن به این هدف به دست آمده تولید مرغ بدون آنتی‏‌بیوتیک است که از استان‏های پیش‏رو و بدون وقفه در تولید این محصول است و امروزه با عنوان مرغ سبز روانه بازار می‏‌شود.

نادر لطفی محقق و تولیدکننده مرغ بدون آنتی‏‌بیوتیک در گفت‌‏وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در برخی موارد برای پرورش مرغ از 50 نوع دارو استفاده می‏‌شود که 25 نوع آن از نوع آنتی‏‌بیوتیک است.

وی اضافه کرد: در تحقیقاتی که انجام دادم 300 قطعه جوجه یک روزه را در محوطه‌‏ای پرورش دادم و از گیاه دارویی گل پر کوهی که از گیاهان بومی کوه‏‌های گیلان است، استفاده کردم.

وی تصریح کرد: مرغ‏‌های بدون آنتی‌‏بیوتیک 22 روزه بزرگ و آماده مصرف شدند.

به گزارش ایسنا، سهراب عاقبتی سرپرست اداره‌‏کل دامپزشکی استان گیلان نیز در گفت‏‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه گیلان یکی از تولیدکننده‌‏های اصلی مرغ بدون آنتی‌‏بیوتیک در کشور است، خاطرنشان کرد: تولید این محصول بطور مستمر در بازارهای گیلان و استان‏‌های مجاور مانند تهران و قزوین موجود است‌.

وی با اشاره به اینکه این تولیدات تحت نظارت اداره‏‌کل دامپزشکی بوده و آزمایشات لازم و دوره‏ای از ابتدا تا پایان دوره پرورش توسط کارشناسان اداره‏‌کل و شبکه‏‌های دامپزشکی انجام می‏‌گیرد، افزود: در حال حاضر 20 واحد مرغداری در گیلان در حال پرورش مرغ بدون آنتی‌‏بیوتیک هستند و محصولات آنها در بازارهای استان و خارج استان توزیع می‏‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha